Gå til innhold

Skittentøyskurven din

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Jepp, jeg har sett bunnen. Halleluja! :)

Vi bor to sammen.

*bøyer seg i støvet og hybelkaninene

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Meg1365380063

26

• Mista nikket

5

• Caloni Makaroni

4

• Idéfix

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Meg1365380063
Skrevet

Sorry, jeg skulle ikke svart! Er familie...

Jeg tilgir lett, så det går bra!

Jeg har vært samboer, og da så jeg bunnen oftere. Men det var nok fordi samboeren pusha på at vi skulle vaske oftere. Han hadde færre undertøysett enn meg, så han gikk tom fortere! :-) Så får vi se hvordan klesvaskdiskusjonen blir neste gang.

Skrevet

jeg ser ofte bunnen ja. vasker klær omtrent hver dag...

Skrevet

Hos meg er det trolig et hull i bunnen, som usikre eller nysgjerrige sokker forviller seg nedi, og brått suges inn i en annen dimensjon.

Jeg har på meg to like sokker, jeg legger begge i skittentøyskurven samtidig - men ikke alle returnerer til klesskapet. Ville ikke forundre meg om jeg en dag fant ut at strømpebuksene har fått avrevne føtter...

Hehe, jeg har begynnt å drite i om sokkene matcher jeg! Det er da bare en bagatell. Men jeg kjøper bare like farger, så de skriker ikke så veldig mot hverandre. For de er aldri like.

Skrevet

Nope. Har ikke sett bunnen siden vi flyttet i fjor. Ligger nok et par glemte plagg på bunnen, ja.

Skrevet

Høres deilig ut å kunne ta slike jafs. Kanskje det blir slik når jeg har bedre plass i framtiden, og ikke må ha tørkestativet i stua foran tv'n...

Da stiller det seg annerledes. Tørker det inne på et av de avlagte barnerommene eller i kjelleren.

Caloni Makaroni
Skrevet

Min skittentøysdunk er en stor, blå IKEA-pose. Når den er sånn passende full vrenger jeg den og putter innholdet i vaskemaskinen. Litt flytende OMO Color og litt skyllemiddel og 60 grader. Plaggene som ikke overlever får dessverre ikke være med i Calonis klessortiment ;)

Det hender jeg er litt ekstra snill og luker ut røde ullsokker eller veldig lyse plagg, men generelt sett har hverdagstøyet mitt en tøff hverdag ;)

Skrevet

Godt å høre!

Det hender jeg finner klær i skittentøyskurven jeg hadde glemt at jeg hadde... Selvfølgelig plagg jeg bare har brukt et par ganger, også har de blitt liggende i kurven og ventet på at jeg skal komme til deres tur i håndvask.

Hvorfor skal så mange topper håndvaskes?

Istedet for håndvask(ikke ull) legger jeg topper eller gensere som kan bli kjeeempestore i vask oppi vaskeposer. Disse BH posene kommer i forskjellige størrelser.

Skrevet

Det er en stund siden jeg har sett bunnen nå, for det ligger en blå genser der, som avgav farge sist jeg vasket den.

Den får ligge der til jeg gidder å kjøre en maskin bare for den...

Skrevet

Nei, i og med at det er ulik type vask, og at jeg vil samle opp nok av hver type klær før jeg vasker det - så ligger det nesten alltid igjen noen få plagg. Det plager meg ikke.

Meg1365380063
Skrevet

Istedet for håndvask(ikke ull) legger jeg topper eller gensere som kan bli kjeeempestore i vask oppi vaskeposer. Disse BH posene kommer i forskjellige størrelser.

Takk for tips! Det var jeg ikke klar over, har bare sett de som selges ved siden av strømpebukser. Skal se bedre etter fra nå av!

Meg1365380063
Skrevet

Nei, i og med at det er ulik type vask, og at jeg vil samle opp nok av hver type klær før jeg vasker det - så ligger det nesten alltid igjen noen få plagg. Det plager meg ikke.

Takk for det - da skal jeg si til min kjære at nesten alle på DOL gjør akkurat som meg! :-)

Meg1365380063
Skrevet

Det er en stund siden jeg har sett bunnen nå, for det ligger en blå genser der, som avgav farge sist jeg vasket den.

Den får ligge der til jeg gidder å kjøre en maskin bare for den...

Det er slike ting jeg har liggende i påvente av at jeg skal huske å håndvaske de... Vi burde gjøre som Caloni Makaroni! :-)

Meg1365380063
Skrevet

Min skittentøysdunk er en stor, blå IKEA-pose. Når den er sånn passende full vrenger jeg den og putter innholdet i vaskemaskinen. Litt flytende OMO Color og litt skyllemiddel og 60 grader. Plaggene som ikke overlever får dessverre ikke være med i Calonis klessortiment ;)

Det hender jeg er litt ekstra snill og luker ut røde ullsokker eller veldig lyse plagg, men generelt sett har hverdagstøyet mitt en tøff hverdag ;)

Rough love, baby?

Høres ideelt ut!

Men jeg så for lenge siden et nyhetsinnslag på TV2 om at vi vasker klær på for lav temperatur - det må på 90 for å bli skikkelig rent og "sterilt", sa en legeaktig person. Så da får vi jo 40, 60 og 90 graders vask... Sukk, engangsbukser?

Meg1365380063
Skrevet

Nope. Har ikke sett bunnen siden vi flyttet i fjor. Ligger nok et par glemte plagg på bunnen, ja.

Men det er veldig spennende å finne gjenglemte plagg - det føles jo som å få en ny genser av og til! Eller etterlengtet belønning for å ha tatt vare på den single sokken i tre måneder, og endelig finne partneren.

Meg1365380063
Skrevet

jeg ser ofte bunnen ja. vasker klær omtrent hver dag...

Da er dere kanskje en stor familie?

Meg1365380063
Skrevet

Jeg ser bunnen med ujevne mellomrom... Men ca en gang i måneden, antar jeg?

Her er vi fire fastboende :)

Du får hilse til bunnen fra meg! :-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Nå er nå vi fire i familien da, men ja, jeg ser ofte bunnen av skittentøykurven min.

Eller rettere sakt, bunnen av alle fire :)

Har en til kokvask, en til lyst tøy, en til farget og en til svart.

Er en djevel på å vaske tøy, og brette og legge i skap og for den sakt skyld.

Men bunnen på strykekurven,nøøø, den ser jeg meget sjelden :)

Skrevet

Men det er veldig spennende å finne gjenglemte plagg - det føles jo som å få en ny genser av og til! Eller etterlengtet belønning for å ha tatt vare på den single sokken i tre måneder, og endelig finne partneren.

Spiser vaskemaskinen sokker? ser ut som min vil ha 1 av hvert par for jeg har alltid 7-8 partnerløse sokker i sønnens skuffe.

Meg1365380063
Skrevet

Spiser vaskemaskinen sokker? ser ut som min vil ha 1 av hvert par for jeg har alltid 7-8 partnerløse sokker i sønnens skuffe.

Det er NOEN som spiser sokker, men er så kresen i smaken at den bare vil ha en av hver... Snakk om å ønske variert kosthold!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...