Gå til innhold

Skittentøyskurven din

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Nå er nå vi fire i familien da, men ja, jeg ser ofte bunnen av skittentøykurven min.

Eller rettere sakt, bunnen av alle fire :)

Har en til kokvask, en til lyst tøy, en til farget og en til svart.

Er en djevel på å vaske tøy, og brette og legge i skap og for den sakt skyld.

Men bunnen på strykekurven,nøøø, den ser jeg meget sjelden :)

Wow, fire kurver! Jeg skjønner at det å ha barn er en helt annen verden på så mange flere områder enn jeg var klar over.

Men godt å høre at det finnes flere kurver man kan unngå bunnen av! :-)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Meg1365380063

26

• Mista nikket

5

• Caloni Makaroni

4

• Idéfix

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ser som regel bunnen når det skal vaskes klær. Hater å vaske klær, så jeg putter mest mulig inn i maskinen når jeg først er igang, samme hvilken farge. Og som regel går det bra.... :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Rough love, baby?

Høres ideelt ut!

Men jeg så for lenge siden et nyhetsinnslag på TV2 om at vi vasker klær på for lav temperatur - det må på 90 for å bli skikkelig rent og "sterilt", sa en legeaktig person. Så da får vi jo 40, 60 og 90 graders vask... Sukk, engangsbukser?

Ja, jeg må innrømme at jeg noen ganger går utenom regelen. Når jeg skifter på senga blir det gjerne for mye tøy til én maskin, så da tar jeg sengetøy, håndklær, kluter og oppvaskhåndklær og kjører på 90. Men det er ikke hver gang, da. Jeg merker at dersom et håndkle har blitt lagt i "dunken" når det har vært vått, så kan det sette seg litt lukt i det som ikke forsvinner helt før jeg vasker det på 90 grader.

Skrevet

Kommer an på hvor mye tøy du har! Om den er full, halvtom eller tom spiller da ingen verdens rolle...!

Set er din skittentøyskurv!

Skrevet

Æsj, jeg må innrømme at du treffer et litt ømt punkt der. Vi er skikkelig slappe og lurvete når det gjelder klesvask.

Ser sjelden bunnen i skittentøyskurvene (2 stk), og har dessuten som regel store hauger med nyvasket tøy liggende og vente på å få komme inn i skapet.

Meg1365380063
Skrevet

Ser som regel bunnen når det skal vaskes klær. Hater å vaske klær, så jeg putter mest mulig inn i maskinen når jeg først er igang, samme hvilken farge. Og som regel går det bra.... :)

Jeg hater å henge opp våte klær på et tørkestativ i stua foran tv'n, så jeg er kanskje motsatt... :-)

Meg1365380063
Skrevet

Kommer an på hvor mye tøy du har! Om den er full, halvtom eller tom spiller da ingen verdens rolle...!

Set er din skittentøyskurv!

Tusen takk - det skal jeg si til kjæresten neste gang han er her. My mess, my business.

Meg1365380063
Skrevet

Æsj, jeg må innrømme at du treffer et litt ømt punkt der. Vi er skikkelig slappe og lurvete når det gjelder klesvask.

Ser sjelden bunnen i skittentøyskurvene (2 stk), og har dessuten som regel store hauger med nyvasket tøy liggende og vente på å få komme inn i skapet.

Du, meg, og mange andre på DOL.

Altså kan du be det ømme punktet om å dra et visst sted!

Skrevet

Da er dere kanskje en stor familie?

nei.. vi er 3 stk..

Skrevet

Vi har ikke skittentøyskurv, vi har en plastikkgreie godt neddynget av diverse, og den kalles enkelt og greit Mt Everest.

I dag ar vi vasket tre maskiner, og foten av fjellet er fremdeles godt gjemt.

To voksne og to barn.

Men jeg ser ikke helt poenget med å tømme skittentøyskurven fullstendig? Det lønner seg tross alt å vaske fulle maskiner med tøy, og da kreves det en del skittentøy i omløp for å få det til å gå opp?

punky brewster
Skrevet

Vi er to her i huset en voksen og et barn. Har to kurver en for 60 grader og en for 40 og 30 grader. liker å vaske opp alt av klær hver uke, men om jeg tømmer den en kveld, så er det jo alikavel noe nytt som kommer oppi i løpet av kort tid.

Meg1365380063
Skrevet

Vi har ikke skittentøyskurv, vi har en plastikkgreie godt neddynget av diverse, og den kalles enkelt og greit Mt Everest.

I dag ar vi vasket tre maskiner, og foten av fjellet er fremdeles godt gjemt.

To voksne og to barn.

Men jeg ser ikke helt poenget med å tømme skittentøyskurven fullstendig? Det lønner seg tross alt å vaske fulle maskiner med tøy, og da kreves det en del skittentøy i omløp for å få det til å gå opp?

Det er det jeg også mener - og jeg ser det som praktisk umulig å tømme maskina, om jeg skal vaske klærne riktig. Men min kjære mener hans klær er enkle, og kan vaskes på 40 eller 60. To maskiner i uka, så ser han bunnen av og til. Han om det...

Meg1365380063
Skrevet

Vi er to her i huset en voksen og et barn. Har to kurver en for 60 grader og en for 40 og 30 grader. liker å vaske opp alt av klær hver uke, men om jeg tømmer den en kveld, så er det jo alikavel noe nytt som kommer oppi i løpet av kort tid.

Godt poeng - det tar maks 12 timer før noe nytt ligger i kurven.

Skrevet

Nei, jeg ser den ikke særlig ofte. Det plager meg egentlig ikke så veldig. Jeg liker å ha fulle vaskemaskiner. Har heller ingen tørketrommel, så da blir det lett uoverkommelig med for mange vask. Oppå det igjen er jeg sorteringsfreak, er veldig nøye på akkurat det der. Har ganske mange klær både jeg og samboeren, og skittentøykurven er diger, så det:)

Skrevet

Wow, fire kurver! Jeg skjønner at det å ha barn er en helt annen verden på så mange flere områder enn jeg var klar over.

Men godt å høre at det finnes flere kurver man kan unngå bunnen av! :-)

Oy, der har jeg bomma kraftig. Er det faktisk bunn i den? Den har jeg aldri sett.

Meg1365380063
Skrevet

Oy, der har jeg bomma kraftig. Er det faktisk bunn i den? Den har jeg aldri sett.

Det var kjæresten min som påsto det! Men han sier nå så mye rart...

Skrevet

Det var kjæresten min som påsto det! Men han sier nå så mye rart...

Ikke tro på han. Innimellom sier menn mye rart

Meg1365380063
Skrevet

Ikke tro på han. Innimellom sier menn mye rart

*nikker energisk av erfaring

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har noen ullsokker og et skjerf som har ligget på bunnen i noen år..

Skrevet

Ja, jeg må innrømme at jeg noen ganger går utenom regelen. Når jeg skifter på senga blir det gjerne for mye tøy til én maskin, så da tar jeg sengetøy, håndklær, kluter og oppvaskhåndklær og kjører på 90. Men det er ikke hver gang, da. Jeg merker at dersom et håndkle har blitt lagt i "dunken" når det har vært vått, så kan det sette seg litt lukt i det som ikke forsvinner helt før jeg vasker det på 90 grader.

Du må jo ikke legge våte håndklær i skittentøykurven!!! Da lukter det. Punktum.

Barnelærdom :-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...