Gå til innhold

Skittentøyskurven din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn men svarer likevel. Det er aldri helt tomt. Av og til setter jeg meg fore å vaske masse tøy på kort tid, da tar jeg og sorterer alt tøyet og legger det i hauger på gulvet. På den måten får jeg et glimt av bunnen av og til. Jeg vil vaske fulle maskiner så langt det går, derfor blir aldri kurven helt tømt.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Meg1365380063

26

• Mista nikket

5

• Caloni Makaroni

4

• Idéfix

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Synes dette var et artig innlegg :-)

Vi har tre barn, og det er jeg som er sdministrerende direktør over skittentøy og dets vask.

Vi har en skittentøykurv på hvert bad (altså 2), og der blandes alt. Når jeg skal vaske mørkt 40 grader, graver jeg nedi etter alt mørkt tøy jeg ser som ikke er underbukser eller ulltøy. OSV. Og resten blir liggende.

Dermed er det sjelden at bunnen er synlig. Men det hender - kanskje en gang ennenhver måned, at jeg har fått vasket så mye på en eller to dager, (dvs fått vasket en hånkl-klut-underbuksevask på 70-90 grader, en 40 graders mørkt tøy vask, en 40 graders lyst tøy vask og en ulltøyvask på 30 grader, evt en egen 40 graders rødt tøy vask) - at bunnen er synlig :-)

Skrevet

Jeg har noen ullsokker og et skjerf som har ligget på bunnen i noen år..

Hørtes ut som her det, men så hadde jeg moren min på besøk og hun elsker å vaske klær (vaske as such egentlig) og vips, så var alt borte. :) Nå har jeg sett bunnen flere ganger etterpå også, og håper at det skla fortsette en stund til.

Caloni Makaroni
Skrevet

Du må jo ikke legge våte håndklær i skittentøykurven!!! Da lukter det. Punktum.

Barnelærdom :-P

Jeg vet det, men det er ikke alltid så greit å huske på ;)

Skrevet

Takket være svigermor så hender det innimellom at jeg ser bunnen på dem ja:o)

Skrevet

Jeg vet det, men det er ikke alltid så greit å huske på ;)

Det er faktisk en av de tingene jeg fikk inn "med morsmelka" :-) Mamma var alltid nøye med at vi aldri måtte legge noe vått i skittentøykurven. Og mine barn har fått beskjed om det samme fra de var 3-4 år :-)

Så - håndklær henges først over badekarskanten til de er tørre - deretter i skittentøykurven. kluter legges i en liten kurv med luftehull i på veggen, og den tømmer jeg når jeg skal vaske.

Våte bukser eller strømpebukser henges over vasken på vaskerommet til de er tørre.

Går så fint atte!

Skrevet

He-he...

Det er sjelden kurven er helt tom, selv om vi bare er to stykker. Jeg pleier å vente til den er full (er ikke så stor), og så tømmer jeg den på gulvet og sorterer. Da blir det som regel ca. 3 vasker; hvitt, kulørt og kok.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er faktisk en av de tingene jeg fikk inn "med morsmelka" :-) Mamma var alltid nøye med at vi aldri måtte legge noe vått i skittentøykurven. Og mine barn har fått beskjed om det samme fra de var 3-4 år :-)

Så - håndklær henges først over badekarskanten til de er tørre - deretter i skittentøykurven. kluter legges i en liten kurv med luftehull i på veggen, og den tømmer jeg når jeg skal vaske.

Våte bukser eller strømpebukser henges over vasken på vaskerommet til de er tørre.

Går så fint atte!

Jada, er stort sett veldig bevisst på det jeg også. Så det er vel helst håndklær som blir liggende i treningsbagen litt for lenge, eller som fortsatt er litegrann fuktige når jeg legger dem i skittentøysposen det gjelder. Jeg legger aldri et "nybrukt" håndkle oppi skittentøyet, nei!

Skrevet

Skittentøyskurven, ja... Eller kurvene. Her i huset har vi et sindig system. Har kurv på badet, og når den er full bæres den ned på vakerommet. Her i huset er vaskemaskinen mitt ansvar og oppvaskmaskinen mannens.

På vaskeromet har jeg fem skittentøyskurver. En med kok, en med mørke farger, en med rødt/rosa, en med hvitt og en med ull/håndvask. Den siste ser jeg sjelden bunnen i... Alt det andre vaskes fortløpede, og det er en evig runddans. I det jeg har fått en ladning ferdig brettet og inn skapene, er det på tide å begynne på nytt. Sukk.

Strykehaugen min vil jeg i alle fall ikke snkke om...

Skrevet

Jeg deler opp klære i forskjellige farger. Dvs. har mange kurver. Og dersom det bare er et par plagg i en kurv, så gidder jeg jo ikke vaske det før den blir passe full. Så jeg har alltid møkkete klær i huset.

Skrevet

ja, ser bunnen rett som det er vi. flere ganger i uka.

vi er tre barn og to voksne og har en mange plastdunker på vaskerommet som all skittentøyet fra badene sorteres oppi. det er lyst og mørkt og rødt delt opp i ulike grader.....

dermed tømmes dunkene fra badene ca annenhver dag og vi får vasket mange vask på kort tid ved hjelp av to vaskemaskiner.

(vi arvet en vaskemaskin i tillegg til at vi hadde en fra før)

men det tar aldri slutt....!!!!

*sukker høyt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...