Gå til innhold

Sør-Afrika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man trenger visum for å reise til Sør-Afrika? Hos UD står det at man ikke trenger det, men finner ikke noe på ambassaden sin hjemmeside, så ble litt usikker.

Ellers lurer jeg på om det er noen som har vært i Durban og som kan fortelle litt om byen og hva som er i området rundt? Hadde vært gøy å vite hva man bør få med seg der nede =)

Skrevet

Jeg planlegger tur til SA i mars. Jeg har funnet ut at nordmenn ikke trenger visum (passet må være gyldig i minst 6 mnd).

Hvorfor Durban? Jeg fikk anbefalt Cape Town av en pakistaner med slekt i Botswana (bare for å forklare hva han hadde med SA og gjøre).

Durban var visstnok et stykke nede på lista hans.

Skrevet

Jeg planlegger tur til SA i mars. Jeg har funnet ut at nordmenn ikke trenger visum (passet må være gyldig i minst 6 mnd).

Hvorfor Durban? Jeg fikk anbefalt Cape Town av en pakistaner med slekt i Botswana (bare for å forklare hva han hadde med SA og gjøre).

Durban var visstnok et stykke nede på lista hans.

Takk for svaret =)

Grunnen til at vi skal til Durban er fordi vi har noen venner som bor der nede i 1 år, så da måtte vi benytte sjansen å besøke dem.

Vi skal også ned i mars, så det er jo en stund til, men greit å få avklart det med visum i god tid :)

Cape Town har jeg hørt er en flott by å oppleve av venner som har vært der, så hadde det ikke vært for at vi har kjente i Durban hadde nok valg av plass blitt noe annerledes.

Skrevet

Takk for svaret =)

Grunnen til at vi skal til Durban er fordi vi har noen venner som bor der nede i 1 år, så da måtte vi benytte sjansen å besøke dem.

Vi skal også ned i mars, så det er jo en stund til, men greit å få avklart det med visum i god tid :)

Cape Town har jeg hørt er en flott by å oppleve av venner som har vært der, så hadde det ikke vært for at vi har kjente i Durban hadde nok valg av plass blitt noe annerledes.

http://www.home-affairs.gov.za/visa_schedule.asp

http://www.safrica.info/public_services/foreigners/travel_requirements/visas.htm#need

En tur langs kysten med overnattinger på gjestehus skulle visstnok være veldig bra. Har dere kjente så blir det veldig enkelt. Vi bare drar for å dra.

Skrevet

http://www.home-affairs.gov.za/visa_schedule.asp

http://www.safrica.info/public_services/foreigners/travel_requirements/visas.htm#need

En tur langs kysten med overnattinger på gjestehus skulle visstnok være veldig bra. Har dere kjente så blir det veldig enkelt. Vi bare drar for å dra.

Da må vi nok prøve å få til en tur langs kysten.

De vi besøker har ikke vært der så lenge når vi kommer, men jeg regner jo med de vet litt om hva som er verdt å få med seg =)

Skrevet

Vi har kontor i Syd Afrika (i jobben altså). Derfor er det noen som har vært der nede delvis på jobb, og delvis på ferie.

De har anbefalt å få med seg safari.

Jeg har selv vært i Kenya, og safari står da høyest på min liste.

Skrevet

Vi har kontor i Syd Afrika (i jobben altså). Derfor er det noen som har vært der nede delvis på jobb, og delvis på ferie.

De har anbefalt å få med seg safari.

Jeg har selv vært i Kenya, og safari står da høyest på min liste.

Jeg har lyst til å få med meg en safari, men jeg er ikke sikker på hvordan det er i det området jeg skal. Krugerparken skal jo være fantastisk, men det er litt langt å reise fra der vi har base.

delphina1365380402
Skrevet

Jeg har lyst til å få med meg en safari, men jeg er ikke sikker på hvordan det er i det området jeg skal. Krugerparken skal jo være fantastisk, men det er litt langt å reise fra der vi har base.

Det har grodd opp med safariparker over alt der nede de siste 5-6 årene, så du finner nok en utenfor Durban. Ellers er Shmwari veldig kjent og rangert i ett eller annet prestisjefylt blad som en av de 10 aller beste i Afrika. Den ligger nord-øst for Port Elizabeth, ca 2 timer fra byen.

Har vært der to ganger med hele familie. Anbefales!

Skrevet

Da må vi nok prøve å få til en tur langs kysten.

De vi besøker har ikke vært der så lenge når vi kommer, men jeg regner jo med de vet litt om hva som er verdt å få med seg =)

Jeg snakket med samme fyren i dag. Det finnes adskillig flere safaricamps i Durban-området enn rundt Cape Town. Og en masse indere. Jeg vet ikke hva det er med indere og India siden de ikke kan holde seg hjemme?

Cape Town har mest vinfarmer og malayer. Det passer meg bra.

Skrevet

Det har grodd opp med safariparker over alt der nede de siste 5-6 årene, så du finner nok en utenfor Durban. Ellers er Shmwari veldig kjent og rangert i ett eller annet prestisjefylt blad som en av de 10 aller beste i Afrika. Den ligger nord-øst for Port Elizabeth, ca 2 timer fra byen.

Har vært der to ganger med hele familie. Anbefales!

Takk for tipset. Skal sjekke det ut. Tror faktisk det kan være i en akseptabel avstand fra Durban =)

Skrevet

Jeg snakket med samme fyren i dag. Det finnes adskillig flere safaricamps i Durban-området enn rundt Cape Town. Og en masse indere. Jeg vet ikke hva det er med indere og India siden de ikke kan holde seg hjemme?

Cape Town har mest vinfarmer og malayer. Det passer meg bra.

Da blir det nok safari på oss.

Det med at det er mye indere i Durban leste jeg om i lonely planet. Byen er visst også litt preget av det.

Du får nok en fin tur til Cape Town =)

Skrevet

Du bør i hvertfall sjekke det ut. STOR opplevelse. Men du kan sikkert snakke med de du skal besøke:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...