Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig god å sprø svor har jeg aldri fått til. Er du ekspert? Tips mottas med smil :)

Mine ribber får halveis lett bobler, men lite sprø.....

Skrevet

Det kommer ganske snart masse innslag med slike tips på en reklamefinansiert TV-kanal nær deg ;-)

Skrevet

Det kommer ganske snart masse innslag med slike tips på en reklamefinansiert TV-kanal nær deg ;-)

aha!? Men navnet kan du kanskje ikke si? Lokaltv, er det reklamefinansiert?

Skrevet

aha!? Men navnet kan du kanskje ikke si? Lokaltv, er det reklamefinansiert?

He-he, TV2 og TVNorge f.eks. :-)

De har hvertfall vært lettere ekstreme på slike reklameinnslag fra f.eks matprat.no så du finner nok noe der også.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen ikke klarer å få sprø svor. Jeg har laget ribbe minst 40 ganger og har aldri opplevd at svoren ikke ble sprø.

Kjøp en feit ribbe med masse fett under huden. Støtt den opp med en tallerken under slik at fettet renner av under steking. Skjær dype kutt i sovren så fettet renner bedre av. Disse bør skjæres litt i under steking også (de kan tette seg igjen slik at fettet ikke renner av).

Da kan du ikke unngå at svoren blir sprø.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen ikke klarer å få sprø svor. Jeg har laget ribbe minst 40 ganger og har aldri opplevd at svoren ikke ble sprø.

Kjøp en feit ribbe med masse fett under huden. Støtt den opp med en tallerken under slik at fettet renner av under steking. Skjær dype kutt i sovren så fettet renner bedre av. Disse bør skjæres litt i under steking også (de kan tette seg igjen slik at fettet ikke renner av).

40 ganger? Er du så gammal? ;-)

Skrevet

Jeg har aldri kuttet opp mens den steker, skal jammen røve :) Foresten så kler du navnet ditt. Jo vi er nok noen som ikke får det til, hvorfor lager de program om det ellers tro? ;) Tusen takk for tips!

Skrevet

40 ganger? Er du så gammal? ;-)

Har allerede tilberedt ribbe 3 ganger i år, og det blir nok en gang eller to til før jul. Og kanskje noen etter jul.

Det er jo bare tull at ribbe kun skal spises på julaften :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...