Gå til innhold

jeg er så sint så sint!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pokker er det sensorer driver med? Jeg fikk tilbake en eksamen idag (næringsstruktur og utenriks handel=) og fikk D!!!! Den første D'en jeg har fått i hele mitt liv. Synes eksamen gikk veldig bra og sjekket nå sensorveiledning og sammenliknet den opp mot det jeg hadde skrevet. Det_eneste_ jeg har feil på er oppgave 2c og litt slurv på 2b. Alt i alt er det oppg 3 oppgaver; 1a og b, 2a b og c, 3a og b. Også har jeg feil på 2c og får D????

*vannvittig oppgitt*

Meg1365380063
Skrevet

Åh, det er så frusterende når man får slike smeller!

Be om begrunnelse, for å høre hva sensor sier. Det er alltid kjekt å få begrunnelse, for det kan man lære av - selv på A'er. Deretter klager du. Med en D har du lite å tape (for meg er i hvert fall E og D ett fett), og da vet du med deg selv at du har gjort det du kan for å få en god karakter. Sensorer KAN feile.

Og er det fremdeles D, kan du alltid ta eksamen på nytt. Det suger, men det går an. Eller du kan velge å la karakteren drukne i mengden av alle andre karakterer vi får, og si at den gjør lite med snittet.

Skrevet

Åh, det er så frusterende når man får slike smeller!

Be om begrunnelse, for å høre hva sensor sier. Det er alltid kjekt å få begrunnelse, for det kan man lære av - selv på A'er. Deretter klager du. Med en D har du lite å tape (for meg er i hvert fall E og D ett fett), og da vet du med deg selv at du har gjort det du kan for å få en god karakter. Sensorer KAN feile.

Og er det fremdeles D, kan du alltid ta eksamen på nytt. Det suger, men det går an. Eller du kan velge å la karakteren drukne i mengden av alle andre karakterer vi får, og si at den gjør lite med snittet.

Jeg konter helt klart karakteren hvis den blir stående. Men jeg skal definitivt klage først, for jeg kan UMULIG gå ned til E (og som du sier er D og E et fett).

Jeg har mest lyst til å dra ned til sensors kontor og riste litt fonuft i ham. Jeg føler meg virkelig urettferdig behandlet. Jeg hadde stålkontroll i dette faget og var sikker på å få en B (eller til og med en A). Det verste er at jeg er faktisk ikke lei meg, bare utrolig sint.

Meg1365380063
Skrevet

Jeg konter helt klart karakteren hvis den blir stående. Men jeg skal definitivt klage først, for jeg kan UMULIG gå ned til E (og som du sier er D og E et fett).

Jeg har mest lyst til å dra ned til sensors kontor og riste litt fonuft i ham. Jeg føler meg virkelig urettferdig behandlet. Jeg hadde stålkontroll i dette faget og var sikker på å få en B (eller til og med en A). Det verste er at jeg er faktisk ikke lei meg, bare utrolig sint.

Uten at jeg vet det sikkert, så tror jeg kanskje juling av sensor kan påvirke negativt framtidige eksamener...

Skrevet

Uten at jeg vet det sikkert, så tror jeg kanskje juling av sensor kan påvirke negativt framtidige eksamener...

det er synd ;)

Skrevet

Du har ihvertfall klagerett, og få eksamen vurdert av en annen sensor...

Magefølelsen er som regel rett, når du følte at du gjorde en bra eksamen, så betyr ikke det D.

Ville kanskje ikke riste sensor, men tenkt onde/fæle tanker om han!

Håper han kommer på bedre tanker...

Skrevet

Du har ihvertfall klagerett, og få eksamen vurdert av en annen sensor...

Magefølelsen er som regel rett, når du følte at du gjorde en bra eksamen, så betyr ikke det D.

Ville kanskje ikke riste sensor, men tenkt onde/fæle tanker om han!

Håper han kommer på bedre tanker...

Nei det hjleper nok ikke stort å filleriste ham desverre;) Har bedt om begrunnelse nå, og kommer uansett til å klage.

Skrevet

Nei det hjleper nok ikke stort å filleriste ham desverre;) Har bedt om begrunnelse nå, og kommer uansett til å klage.

Selvfølgelig klager du...! Jeg mener du har rett til å få en annen sensor, om klagen ikke endres.

Jeg hadde også blitt gørrsinna. Det er bare noe en vet, og ikke alle sensorer er like gode...

Skrevet

KLAG! og be om og bli vurdert av en annen sensor..

ja når jeg klager blir eksamen vurdert av en ekstern sensor... heldigvis!! Sensoren som har rettet min oppgave har rykte på seg for å være streng, men det får være måte på!

Skrevet

Selvfølgelig klager du...! Jeg mener du har rett til å få en annen sensor, om klagen ikke endres.

Jeg hadde også blitt gørrsinna. Det er bare noe en vet, og ikke alle sensorer er like gode...

ja når jeg klager blir eksamen vurdert av en ekstern sensor... heldigvis!! Sensoren som har rettet min oppgave har rykte på seg for å være streng, men det får være måte på!

Skrevet

ja, man føler veldig mye selv om hvordan eksamen har gått idet man går ut av rommet...

Håper det ordner seg, det er skikkelig surt om en sensor meg et dårlig humør eller rykte skal bestemme din fremtid. det står temmelig mye på spill og er det urettferdig så finner du frem "klørne" :)

Skrevet

ja, man føler veldig mye selv om hvordan eksamen har gått idet man går ut av rommet...

Håper det ordner seg, det er skikkelig surt om en sensor meg et dårlig humør eller rykte skal bestemme din fremtid. det står temmelig mye på spill og er det urettferdig så finner du frem "klørne" :)

en sensor MED et dårlig rykte osv skulle det være;)

Skrevet

Streng er en håpløs beskrivelse...De burde lære rettferdighet og kunnskap....

Studentene bør sende en samtlig klage til den med makt! Tenk på alle etter dere...

Skrevet

Det kan jo hende den ene feilen du hadde var veldig grov og uakseptabel? Og at sensoren dømte hele besvarelsen din deretter. Uansett var det litt drøyt med en D da, men husk at det er harde krav for gode karakterer på høyskole/universitetsnivå. Spesielt jo lengre opp i graden du kommer. Vet ikke helt hvilket år du går jeg.

Uansett anbefaler jeg deg å klage, håper du lykkes og at du får den karakteren du fortjener!:)

Skrevet

Klag. Da blir oppgaven sendt til en annen ekstern sensor.

Spørs bare hvor lojal denne sensoren ønsker å være ovenfor den første.

Jeg klaget en gang og ble oppringt av ei dame, sensor, som mente at det ikke kunne bety så mye om jeg hadde den eller den karakteren. Noen er dummere enn andre.

Skrevet

Det kan jo hende den ene feilen du hadde var veldig grov og uakseptabel? Og at sensoren dømte hele besvarelsen din deretter. Uansett var det litt drøyt med en D da, men husk at det er harde krav for gode karakterer på høyskole/universitetsnivå. Spesielt jo lengre opp i graden du kommer. Vet ikke helt hvilket år du går jeg.

Uansett anbefaler jeg deg å klage, håper du lykkes og at du får den karakteren du fortjener!:)

2c vektes ikke noe mer enn de andre deloppgavene. Faktisk tror jeg den vektes noe mindre.

Jeg vet det kreves mye jo lengre opp man kommer, og jeg har kommet langt og har gode karakterer hittil. Studie jeg går på er ganske tøft, men jeg synes jeg leverte en veldig bra og detaljert besvarelse, og som sagt stemmer den helt med sensorveiledning, bortsett fra 2c da.

Uansatt skal jeg klage. Har ingenting å tape på det.

Skrevet

Klag. Da blir oppgaven sendt til en annen ekstern sensor.

Spørs bare hvor lojal denne sensoren ønsker å være ovenfor den første.

Jeg klaget en gang og ble oppringt av ei dame, sensor, som mente at det ikke kunne bety så mye om jeg hadde den eller den karakteren. Noen er dummere enn andre.

"Spørs bare hvor lojal denne sensoren ønsker å være ovenfor den første"

Det er akkurat det! Jeg føler at den tullingen har ødelagt mye, for jeg er stygt redd for at det er det som kommer til å skje når jeg klager. Men uansett har jeg ingenting å tape på å klage så det gjør jeg uansett.

Skrevet

Kanskje du er offer for kravet om at det skal være en "normalvariasjon" på karakterene? Altså at antall A, B, C og D'er skal fordeles etter en slags modell? Har nemlig hørt om dette....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...