Gå til innhold

jeg er så sint så sint!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje du er offer for kravet om at det skal være en "normalvariasjon" på karakterene? Altså at antall A, B, C og D'er skal fordeles etter en slags modell? Har nemlig hørt om dette....

I utgangspunktet skal ikke skolen jeg går på drive med normalfordeling, det sier de foran en hver eksamen.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kanskje du er offer for kravet om at det skal være en "normalvariasjon" på karakterene? Altså at antall A, B, C og D'er skal fordeles etter en slags modell? Har nemlig hørt om dette....

Vet selvsagt ingenting om akkurat denne eksamen. Men besvarelsene skal ikke plasseres med karakter D bare for å holde en normalfordeling.

Men formulering av svarene betyr en god del. God formulering viser klart og enkelt at kandidaten har forståelse for oppgaven.

Motsatt, dersom besvarelsene er uklart formulert, kan det være meget vanskelig å vite for sensor hvorvidt kandidaten har skjønt oppgaven eller ikke.

Skrevet

Vet selvsagt ingenting om akkurat denne eksamen. Men besvarelsene skal ikke plasseres med karakter D bare for å holde en normalfordeling.

Men formulering av svarene betyr en god del. God formulering viser klart og enkelt at kandidaten har forståelse for oppgaven.

Motsatt, dersom besvarelsene er uklart formulert, kan det være meget vanskelig å vite for sensor hvorvidt kandidaten har skjønt oppgaven eller ikke.

Jeg er helt enig i det du skriver, at formuleringen har såklart mye å si.

Men i dette faget inngår stort sett grafer og modeller, og disse må forklares. Av pensum på 800 sider har jeg brukt helt riktige modeller/grafer i hvert deloppgave (bortsett fra 2c) og forklart dem tydelig. Hadde veldig oversikt i dette faget så det er derfor jeg fikk litt sjokk når jeg fikk karakteren.

Men jeg har kommet litt over det nå. Skal klage, og hvis ikke karakteren bedres er det ikke kjempe stress å ta opp eksamen igjen i og med at jeg kan det pensum ganske godt.

Skrevet

Be om karakterbegrunnelse først, så kan du klage - alltid greit å vite hvorfor du fikk D selv om du må klage :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...