Gjest tenkerinnen Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 ..på pille, tablett, drops og pastill? 0 Siter
Gjest pompell Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Pille og tablett et et medisinsk middel... Drops og pastill er et "godteri"-middel... Tror nå jeg da... 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 I mitt hode er det sånn at en tablett er medisin man tar gjennom munnen. En pille kan være en tablett, men kan også være stikkpille eller vitaminer. Drops, det er hardt sukkertøy (eventuelt sukkerfritt da...) mens en pastill er mykere, går an å tygge på. Det er bare min oppfatning av ordene, aner ikke om det er rett. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 I mitt hode er det sånn at en tablett er medisin man tar gjennom munnen. En pille kan være en tablett, men kan også være stikkpille eller vitaminer. Drops, det er hardt sukkertøy (eventuelt sukkerfritt da...) mens en pastill er mykere, går an å tygge på. Det er bare min oppfatning av ordene, aner ikke om det er rett. bra svart, enig med deg =) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 En farmasøyt sa på kurs jeg var på at de innen bransjen irriterte seg over at folk sa "piller" hele tiden, for det heter tabletter. Han utdypet det ikke videre, så jeg er usikker på hva mente. Han kan umulig mene at p-piller ikke er piller, vil jeg tro? Men det virket som om det heter "tabletter" i de fleste sammenhenger, i alle fall. Og så har man depottabletter, kapsler etc. 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Ordlista sier Pille: liten kule som inneholder et legemiddel Tablett: rund el. oval skive av sammenpresset pulver, særlig legemiddel Drops: hardt sukkertøy (til å suge på) Pastill: sukkertøy i form av liten kule el. skive, ofte tilsatt legemiddel halsp-, lakrisp- 0 Siter
Gjest pompell Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Da poden var liten...sa han "Pavoppa" for alle tabletter og sånt =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.