Gå til innhold

Dongeribukse på julebord?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Jeg har lagt på meg litt og føler meg ikke vel i skjørt.

Kan jeg har en sort dongeribukse med en bluse til?

Skrevet

Nei - ikke på et "ordentlig" julebord, da er dongeribukse helt feil! Selv om den er ny og svart.

Men er det uformelt julebord med kompisene så kan du det.

lalala1365380457
Skrevet

hva med en dressbukse isteden? får billige pene bukser f.eks. på vero moda i stoff.. Blir litt mere pyntet det, enn dongeri :)

Gjest takk for klesråd
Skrevet

hva med en dressbukse isteden? får billige pene bukser f.eks. på vero moda i stoff.. Blir litt mere pyntet det, enn dongeri :)

Jeg ser gravid ut i penbukser. :-(

lalala1365380457
Skrevet

også med bluse utenpå? eventuellt en dressjakke?

hvor mye veier du og hvor høy er du da?

Skrevet

Gå i det du føler deg komfortabel i. Jeg fikser heller ikke å gå i skjørt. ;)

Skrevet

På et formelt julebord - dongeri nei!

På puben etter-jobben-julebord; ja.

Ta den en tur på butikken (f.eks Lindex eller Hennes og Mauritz) og se etter noe pynta i din størrelse. Det er MASSE flott tøy for de som ikke er str 36.

Skrevet

Nei, det ser virkelig harry ut.

Hva med et skjørt eller penbukse med en pen tunika over?

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Nei, det ser virkelig harry ut.

Hva med et skjørt eller penbukse med en pen tunika over?

Jeg ser så uformelig ut da.

Nå fant jeg en rosa sommerbukse som jeg passer. Den er helt ny men ikke full lengde. Altså: den er litt kort i beina (men den skal være slik). Går det eller ser det også harry ut?

Gjest theoline
Skrevet

Det viktigste er at du føler deg vel, jeg klarer ikke finbukse, som dressbukse og går aldri i det, kun i begravelser, da har jeg en standard en.

Skjørt og kjole er fint det på noen, men ikke på alle, og jeg føler meg ikke pen i det, så jeg føler ikke at skjørt og kjole er synonymt med at folk er pent kledd.

Helt svarte dongeribukser er fint, ta på en topp med litt glamour, med litt sølv eller gull, det er bankers, trenger ikke være tettsittende, ha på fine sko eller støvletter, fint smykke, et par fine øredobber, et stilig belte og sett opp eller ordn håret, voila, du er så fin atte.

Selvfølgelig er dette smak og behag, men jeg har hatt dongeri på julebord, store bursdager, you name it, går så bra at!

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Det viktigste er at du føler deg vel, jeg klarer ikke finbukse, som dressbukse og går aldri i det, kun i begravelser, da har jeg en standard en.

Skjørt og kjole er fint det på noen, men ikke på alle, og jeg føler meg ikke pen i det, så jeg føler ikke at skjørt og kjole er synonymt med at folk er pent kledd.

Helt svarte dongeribukser er fint, ta på en topp med litt glamour, med litt sølv eller gull, det er bankers, trenger ikke være tettsittende, ha på fine sko eller støvletter, fint smykke, et par fine øredobber, et stilig belte og sett opp eller ordn håret, voila, du er så fin atte.

Selvfølgelig er dette smak og behag, men jeg har hatt dongeri på julebord, store bursdager, you name it, går så bra at!

Jeg har en bluse i sort og sølv som kan passe.

Gjest ikke dongeri nei
Skrevet

Du ser ikke mer gravid ut i en sort finbukse enn du gjør i en dongeribukse, det er bare noe du føler.

En sort finbukse med en bluse og en sort vest f.eks.

Skrevet

Klart det går bra, ingen som dør av det, men de andre skuler garantert på en om en kommer i dongeri på slikt. Man bryter jo fullstendig med klskoden og ser litt ja, rar ut.

Dongeri passer IKKE i slike sammenhenger, hvertfall ikke julebord!

lalala1365380457
Skrevet

Jeg ser så uformelig ut da.

Nå fant jeg en rosa sommerbukse som jeg passer. Den er helt ny men ikke full lengde. Altså: den er litt kort i beina (men den skal være slik). Går det eller ser det også harry ut?

med noen tøffe sko med litt hel på tror jeg det kan bli fint =) litt stæsh for å pynte opp og en svart bluse! hvor gammel er du forresten?

lalala1365380457
Skrevet

Klart det går bra, ingen som dør av det, men de andre skuler garantert på en om en kommer i dongeri på slikt. Man bryter jo fullstendig med klskoden og ser litt ja, rar ut.

jeg er nok enig med deg.. Føler dongeribukser blir litt mer "pynte seg for ut på byen og ta noen glass vin" - ikke julebord pyntet..

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes ikke det passer med dongeri på julebord.

Med mindre julebordet er på en pub med gode venner.

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Nei - ikke på et "ordentlig" julebord, da er dongeribukse helt feil! Selv om den er ny og svart.

Men er det uformelt julebord med kompisene så kan du det.

Hva kan jeg ha på meg da som ikke får meg til å se ut som en blubbe?

Skrevet

Hva kan jeg ha på meg da som ikke får meg til å se ut som en blubbe?

Unnskyld at jeg sier det, men er man en blubbe ser man ut som en blubbe uansett. Kanskje heller tenke mer på vekta, så blir det med klær enklere etterhvert. Man kan ikke skjule blubbet uansett. Men man blir lagt mer merke til om man møter opp i dongeri på julebord, enn om man kanskje ser litt mer blubbete ut(noe jeg ikke tror man gjør) i et fint skjørt.

Gjest theoline
Skrevet

Det kommer vel litt an på det da, greit nok det ikke passer på kongens slott, men jobben tar jeg ikke så høytidlig at jeg har nødt å kle meg i skjørt/kjole/dressbukser av den grunn.

Og er det noen som skuler er det jo de som har et problem med hva jeg har på meg, og da bryr det meg ikke en kalori så lenge jeg trives selv.

Kanskje de andre er litt missunnelig og, for at noen får gå sånn kledd som de andre ikke tør,og jeg synes det er like fint med en fin bukse og topp enn med kjole eller skjørt, og personlig synes jeg ikke dressbukser er finere enn dongeri, men det er meg da..

Og hvem kler man seg for på et julebord, mennene, kvinnene, sjefene, eller seg selv?

Jeg kler meg for meg selv, og hadde ikke sett noe vits i å bruke penger på et nytt anntrekk på noe jeg i utgangspunktet ikke liker, visst jeg hadde hatt et fullt brukbart et liggende som jeg føler vel i og som faktisk er fint nok og vel så det!

Men dette tror jeg er litt forskjellig hvor du jobber og hvor hen i landet du bor, her jeg bor setter vi nok mest fokus på samvær og god mat, og kommer en kollega av meg i dongeri og college genser, så blir det hverken snakket om eller påpekt. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...