Gå til innhold

Dongeribukse på julebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer vel litt an på det da, greit nok det ikke passer på kongens slott, men jobben tar jeg ikke så høytidlig at jeg har nødt å kle meg i skjørt/kjole/dressbukser av den grunn.

Og er det noen som skuler er det jo de som har et problem med hva jeg har på meg, og da bryr det meg ikke en kalori så lenge jeg trives selv.

Kanskje de andre er litt missunnelig og, for at noen får gå sånn kledd som de andre ikke tør,og jeg synes det er like fint med en fin bukse og topp enn med kjole eller skjørt, og personlig synes jeg ikke dressbukser er finere enn dongeri, men det er meg da..

Og hvem kler man seg for på et julebord, mennene, kvinnene, sjefene, eller seg selv?

Jeg kler meg for meg selv, og hadde ikke sett noe vits i å bruke penger på et nytt anntrekk på noe jeg i utgangspunktet ikke liker, visst jeg hadde hatt et fullt brukbart et liggende som jeg føler vel i og som faktisk er fint nok og vel så det!

Men dette tror jeg er litt forskjellig hvor du jobber og hvor hen i landet du bor, her jeg bor setter vi nok mest fokus på samvær og god mat, og kommer en kollega av meg i dongeri og college genser, så blir det hverken snakket om eller påpekt. ;)

Hvis du i utgangspunktet ikke bryr deg om hva du har på deg så er det vel heller ikke noe problem å finne noe å ha på på et julebord?

Bryr man seg litt, noe de fleste gjør, om ikke annet for å respektere de andre, så kan det være litt vanskeligere å velge.

Gjest theoline
Skrevet

Jeg har en bluse i sort og sølv som kan passe.

Det høres fint ut, har du ikke et belte i sølv i tillegg da?

Ser for meg dette jeg nå, og det høres veldig bra ut, lykke til, kos deg på julebord du!

Skal også på julebord i morgen, og har pakket dongeribukse, topp med glitter å stas med bar rygg og svarte pene støvletter.

Og nå reiser jeg hvert øyeblikk. har vel noen kjoler liggende, men trives ikke i det, så da gidder jeg ikke, rett å slett.

Gjest theoline
Skrevet

Hvis du i utgangspunktet ikke bryr deg om hva du har på deg så er det vel heller ikke noe problem å finne noe å ha på på et julebord?

Bryr man seg litt, noe de fleste gjør, om ikke annet for å respektere de andre, så kan det være litt vanskeligere å velge.

Jeg kan vel ikke begynne å handle klær ut i fra det de andre helst ser jeg går i?

For det første blir det jo ikke _meg_ å ikle meg noe som ikke er meg, og for det andre er klær for dyrt til at jeg kjøper det for å føye andre.

Men jeg pynter meg når jeg skal på julebord altså, men pynting er ikke synonymt med kjole eller skjørt i 2006.

Gjest blubbidubb
Skrevet

Hva kan jeg ha på meg da som ikke får meg til å se ut som en blubbe?

Hvis du ser ut som ei blubbe, går jeg ut fra du helst vil skjule det så godt som mulig. Vil tro at hvis du stiller i dongry på et formelt julebord, så vil du skille deg såpass ut, at folk vil legge merke til hver eneste blubb.

Gjest milliee
Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men er man en blubbe ser man ut som en blubbe uansett. Kanskje heller tenke mer på vekta, så blir det med klær enklere etterhvert. Man kan ikke skjule blubbet uansett. Men man blir lagt mer merke til om man møter opp i dongeri på julebord, enn om man kanskje ser litt mer blubbete ut(noe jeg ikke tror man gjør) i et fint skjørt.

har en venninne som er overvektig, men som kler seg så fint at hun bare ser kjempefin ut i stilen. Hun måtte fortelle meg at hun var "stor" før jeg greide se det. Hun er bare fin. Klær hjelper på mye. Ikke at hun ser radmager ut, men at hun ser fin ut selv om hun er fyldig.

En annen tykk venninne kler seg bare som en boms, joggebukser. Det ser ikke bra ut.

Hun første... kompis av meg har tatt henne med hjem fra byen og hatt sex med henne og la ikke merke til hun var litt tjukk før han så henne naken...

han pulte henne enda en gang etter han møtte henne på byen, for da hadde hun jo fine klær igjen :P

(og nei, dette var ikke noe jeg ble fortalt frivillig for å si det sånn. Syns det var kjempeteit av han og si til meg som er venn med begge at han syns hun var så stor etter å ha hatt sex med henne)

Moralen min er: jo, om man ser ut som en blubbe eller ikke kan ha mye med klærne å gjøre ja.

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Hvis du ser ut som ei blubbe, går jeg ut fra du helst vil skjule det så godt som mulig. Vil tro at hvis du stiller i dongry på et formelt julebord, så vil du skille deg såpass ut, at folk vil legge merke til hver eneste blubb.

Det synes jeg var litt frekt sagt.

Skrevet

Jeg kan vel ikke begynne å handle klær ut i fra det de andre helst ser jeg går i?

For det første blir det jo ikke _meg_ å ikle meg noe som ikke er meg, og for det andre er klær for dyrt til at jeg kjøper det for å føye andre.

Men jeg pynter meg når jeg skal på julebord altså, men pynting er ikke synonymt med kjole eller skjørt i 2006.

Pynting og dongeri hører hvertfall ikke sammen.

Skrevet

har en venninne som er overvektig, men som kler seg så fint at hun bare ser kjempefin ut i stilen. Hun måtte fortelle meg at hun var "stor" før jeg greide se det. Hun er bare fin. Klær hjelper på mye. Ikke at hun ser radmager ut, men at hun ser fin ut selv om hun er fyldig.

En annen tykk venninne kler seg bare som en boms, joggebukser. Det ser ikke bra ut.

Hun første... kompis av meg har tatt henne med hjem fra byen og hatt sex med henne og la ikke merke til hun var litt tjukk før han så henne naken...

han pulte henne enda en gang etter han møtte henne på byen, for da hadde hun jo fine klær igjen :P

(og nei, dette var ikke noe jeg ble fortalt frivillig for å si det sånn. Syns det var kjempeteit av han og si til meg som er venn med begge at han syns hun var så stor etter å ha hatt sex med henne)

Moralen min er: jo, om man ser ut som en blubbe eller ikke kan ha mye med klærne å gjøre ja.

Du kan ikke være en dag over 15??

Skrevet

Jeg ville aldri gått i dongeribukse på et julebord, selv om den var svart og ny. Hva med en omslagskjole i fint mønster, og sort tights og ballerinasko/pumps? Det er da slankende?

Ellers synes jeg det ofte er flott med store kvinner som går i skjørt, jeg, dersom størrelsen og formen på skjørtet er passende!

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Jeg ville aldri gått i dongeribukse på et julebord, selv om den var svart og ny. Hva med en omslagskjole i fint mønster, og sort tights og ballerinasko/pumps? Det er da slankende?

Ellers synes jeg det ofte er flott med store kvinner som går i skjørt, jeg, dersom størrelsen og formen på skjørtet er passende!

Jeg har prøvd omslagskjole, men da ser jeg i alle fall gravid ut.

Nå har jeg prøvd klær i over en time, men jeg finner ikke ut hva som må gå. Jeg har heller ikke råd til å handle nytt. :-(

Skrevet

Jeg har prøvd omslagskjole, men da ser jeg i alle fall gravid ut.

Nå har jeg prøvd klær i over en time, men jeg finner ikke ut hva som må gå. Jeg har heller ikke råd til å handle nytt. :-(

Kjøp en sånn holdin-strømpebukse?

Skrevet

Da hadde jeg heller gått for ei svart penbukse (dressbukse). Det synes jeg forøvrig virker mer slankende enn olabukser.

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Kjøp en sånn holdin-strømpebukse?

Den ruller seg ned og det er ikke så pent.

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Da hadde jeg heller gått for ei svart penbukse (dressbukse). Det synes jeg forøvrig virker mer slankende enn olabukser.

Jeg har to i størrelse 44 men de er for trange. Jeg har ikke penger til ny nå.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Men leste litt nedover her at du ikke har andre muligheter. Derfor ja, og pynt deg gjerne med ei flott bluse som er litt lang. Flott sminke og smykker som er tydelige. Viktig er også skotøyet. Pene støveletter eller pensko løfter antrekket. Kos deg!

Gjest blubbidubb
Skrevet

Det synes jeg var litt frekt sagt.

Jeg mente det faktisk, men jeg hadde aldri sagt det sånn hvis en person hadde spurt meg face-to-face.

Så jeg er enig at det var litt frekt :)

Skrevet

Jeg har to i størrelse 44 men de er for trange. Jeg har ikke penger til ny nå.

Ok, da får du satse på olabuksa, men stæsje deg opp skikkelig ellers. Pene støvletter/sko med høye hæler, pent belte og fin overdel. Går sikkert greit det :-)

Gjest takk for klesråd
Skrevet

Ok, da får du satse på olabuksa, men stæsje deg opp skikkelig ellers. Pene støvletter/sko med høye hæler, pent belte og fin overdel. Går sikkert greit det :-)

Jeg kan ha et skjørt og en sort bomullsgenser til, men jeg føler meg ikke helt vel i det. Så fant jeg et langt smykke som passer til.

Skrevet

Jeg kan ha et skjørt og en sort bomullsgenser til, men jeg føler meg ikke helt vel i det. Så fant jeg et langt smykke som passer til.

Du får pynte deg som best du kan. Viktigere å føle seg vel, enn å ha på det flertallet forventer ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...