Gå til innhold

Hva gjør jeg med forlovelsesringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen kjøpte en forlovelsesring til meg som jeg er veldig glad i. Den er helt min stil og den er vakker. Ikke veldig dyr, men noen tusen kroner. Når vi slo opp tok jeg den av og den har vært hos han siden.

Han spurte om jeg ville ha den her om dagen.

Men hva i all verden skal jeg gjøre med den? Kaste den vil vi ikke, det er for vondt. Gå med den, selv på en annen finger, blir bare merkelig. Skal vi gjemme på den? I så fall, hvorfor? Gi den bort til noen? Hvem?

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• Lillemus

3

• Zarine

3

• citygirl

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg hadde spart på den i et smykkeskrin. Den er et minne om en del av livet ditt:-)

Skrevet

Jeg har spart på mine smykker som jeg har fått av eksen, kanskje datteren min vil ha dem en dag. :)

Gjest ta vare på
Skrevet

Har deres felles barn, er dette en koselig gave å få senere, som et symbol på det foreldrene hadde sammen.

Ta vare på den i et smykkeskrin så lenge.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hva med å smelte den om til et smykke til sønnen deres?

Det koster jo litt å få gjort det men. Er jo en mulighet?

Skrevet

Gjem den, kanskje sønnen deres kan fri med den til sin livsledsager en vakker dag?

Skrevet

Jeg hadde spart på den i et smykkeskrin. Den er et minne om en del av livet ditt:-)

Ja, det er det jeg heller mot. Selv om det er en smule vemodig :/

Skrevet

Jeg har spart på mine smykker som jeg har fått av eksen, kanskje datteren min vil ha dem en dag. :)

Nå har jeg ingen datter med eksen og en eventuell senere datter ville kanskje finne det merkelig å få en ring som var fra pappaen til halvbroren hennes? ;)

Skrevet

Har deres felles barn, er dette en koselig gave å få senere, som et symbol på det foreldrene hadde sammen.

Ta vare på den i et smykkeskrin så lenge.

Ja, jeg tror jeg gjør det. Så kan vi heller se det an senere, om Squishy skal få den eller om vi bare tar vare på den.

Skrevet

Hva med å smelte den om til et smykke til sønnen deres?

Det koster jo litt å få gjort det men. Er jo en mulighet?

Det er en veldig tynn ring med litt diamanter på og slikt, så det vil nok ikke gå så bra.

Men takk for tipset, det hadde ellers vært en fin mulighet :)

Skrevet

Gjem den, kanskje sønnen deres kan fri med den til sin livsledsager en vakker dag?

Åh, det hadde vært nydelig :)

Bare han ikke blir overtroisk og mener ringen bringer ulykke ;)

Skrevet

Den kan gå videre til et av barna dine. Det syns jeg er helt naturlig. Selv om dere har skilt lag, så er dere begge nære og kjære for dem. Hvis jeg hadde hatt en datter, så hadde det vært naturlig for meg at hun fikk den.

Skrevet

Ja, det er det jeg heller mot. Selv om det er en smule vemodig :/

Våre triste og vemodige minner er også en del av oss;-)

Ingen roser uten torner...

Oj nå var jeg dyp. Sikkert fordi jeg sitter med noe kontorarbeide som MÅ gjøres i dag men som jeg bare skyr som pesten. Hehe. Dol er redningen.

Skrevet

Våre triste og vemodige minner er også en del av oss;-)

Ingen roser uten torner...

Oj nå var jeg dyp. Sikkert fordi jeg sitter med noe kontorarbeide som MÅ gjøres i dag men som jeg bare skyr som pesten. Hehe. Dol er redningen.

Hehe, ja, du har rett i det :)

Men jeg er generelt ikke en person som tar vare på ting og tang og legger følelser inn i de. En forlovelsesring er selvfølgelig litt spesiell i så måte.

Skrevet

Den kan gå videre til et av barna dine. Det syns jeg er helt naturlig. Selv om dere har skilt lag, så er dere begge nære og kjære for dem. Hvis jeg hadde hatt en datter, så hadde det vært naturlig for meg at hun fikk den.

Vi har kun en sønn sammen, men han kan jo få den en dag som et minne. Han vil tross alt aldri huske at jeg og pappaen var sammen.

Skrevet

Vi har kun en sønn sammen, men han kan jo få den en dag som et minne. Han vil tross alt aldri huske at jeg og pappaen var sammen.

Uansett om han ikke husker dere sammen, vil en ring som symboliserer at mammaen og pappaen hans har vært sammen, være verdifull. Den kan også støpes om på et vis, slik gutten dere vil ha den. Jeg hadde DEFINITIVT gitt den til sønnen deres på et tidspunkt.

Skrevet

Hehe, ja, du har rett i det :)

Men jeg er generelt ikke en person som tar vare på ting og tang og legger følelser inn i de. En forlovelsesring er selvfølgelig litt spesiell i så måte.

Du trenger jo ikke legge den på et minnealter med tente lys i gangen;-)

Spar den til en gang. Kanskje noen arver den og setter pris på den uten minnene forbundet med den. Kanskje gir du den bort selv en gang når du er klar.

Jeg har masse smykker jeg har arva fra ulike tanter og bestemødre i slekta, jeg vet jo fint lite om hvilke anledninger de stammer fra. Kanskje fra en hemmelig elsker - hehe. Smykkene er fine de - selv om jeg ikke vet bakgrunnen for dem.

Gjest Elextra
Skrevet

Uansett om han ikke husker dere sammen, vil en ring som symboliserer at mammaen og pappaen hans har vært sammen, være verdifull. Den kan også støpes om på et vis, slik gutten dere vil ha den. Jeg hadde DEFINITIVT gitt den til sønnen deres på et tidspunkt.

Det tenkte jeg egentlig ikke på først, men synes det var en fin idé.

Skrevet

Nå har jeg ingen datter med eksen og en eventuell senere datter ville kanskje finne det merkelig å få en ring som var fra pappaen til halvbroren hennes? ;)

Men kanskje Squishy kunne tenke seg å gi den pene ringen til Kvinnen i Sitt Liv ein gong i framtida?

Dersom han er (ehem... blir) den typen som syns slikt er fint. Det veit ein jo ikkje enda :)

Men eg syns det var veldig spesielt at eg og gemalen brukte forlovingsringane til besteforeldra hans...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...