Gå til innhold

Hva gjør jeg med forlovelsesringen?

Anbefalte innlegg

Gjest Citioper
Skrevet

Har dere barn sammen, kan vel en av de få arve den. Eller så selger dere den. Dere har vel ingen interresse av den uansett??

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• Lillemus

3

• Zarine

3

• citygirl

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest pompell
Skrevet

Ta vare på den som en minne!

Du trenger ikke ha den på deg...bare legg den sammen med andre mimre-ting..

Gjest hardanger
Skrevet

Men kanskje Squishy kunne tenke seg å gi den pene ringen til Kvinnen i Sitt Liv ein gong i framtida?

Dersom han er (ehem... blir) den typen som syns slikt er fint. Det veit ein jo ikkje enda :)

Men eg syns det var veldig spesielt at eg og gemalen brukte forlovingsringane til besteforeldra hans...

Hadde jeg måttet arve en ring fra svigermfamilien så hadde jeg rett og slett begynt å grine, og tvilsomt om det hadde vært bruk for ringen etter det.

Jeg er vil føle meg spesiell og da fortjener jeg i det minste en ny ring!

Gjest Citioper
Skrevet

Gjem den, kanskje sønnen deres kan fri med den til sin livsledsager en vakker dag?

Du, ikke bra å skuffe noen på den måten der da. Det er vel ingen jwnter som blir glad av å få en brukt ring?? Alle vil vel føle seg spesielle og få en ny i det minste?? Skulle jeg fått en ring svigermor hadde brukt, hadde jeg gjort det slutt tror jeg, makan til gjerrighet har jeg ikke hørt!!

Gjest Citioper
Skrevet

Ja, jeg tror jeg gjør det. Så kan vi heller se det an senere, om Squishy skal få den eller om vi bare tar vare på den.

Hvorfor sier du vi? Dere er da ikke sammen mer er dere?

Skrevet

Du, ikke bra å skuffe noen på den måten der da. Det er vel ingen jwnter som blir glad av å få en brukt ring?? Alle vil vel føle seg spesielle og få en ny i det minste?? Skulle jeg fått en ring svigermor hadde brukt, hadde jeg gjort det slutt tror jeg, makan til gjerrighet har jeg ikke hørt!!

Det kommer an på hvordan ringen er synes jeg da. Glimtipper sier det er en smal gullring med diamanter på og den høres nydelig ut!

Jeg tror jeg hadde syntes det var veldig romantisk om min kjære hadde fridd til meg med samme ring som hans far i sin tid fridde til hans mor med. Men nå er hans foreldre fremdeles godt gifte og lykkelige sammen da.

Gjest Citioper
Skrevet

Det kommer an på hvordan ringen er synes jeg da. Glimtipper sier det er en smal gullring med diamanter på og den høres nydelig ut!

Jeg tror jeg hadde syntes det var veldig romantisk om min kjære hadde fridd til meg med samme ring som hans far i sin tid fridde til hans mor med. Men nå er hans foreldre fremdeles godt gifte og lykkelige sammen da.

Jeg hadde blitt så skuffa og kvalm av det at jeg hadde ikke hatt ord. Skulle jeg liksom gått med en ring svigermor har brukt? En som hun har fått av svigerfar. Er jeg ikke mer verdt enn gjenbruk av noe så "viktig"? Nei, fysj, sånt gjør man bare ikke.

Gjest ikke-glatt ?
Skrevet

Høres ikke ut som om dette er en "vanlig" glatt forlovelsesring ?

Er det en vanlig ring, altså ikke sånn typisk glatt forlovelses-/giftering, så hadde jeg brukt den jeg :)

Gjest hardanger
Skrevet

Høres ikke ut som om dette er en "vanlig" glatt forlovelsesring ?

Er det en vanlig ring, altså ikke sånn typisk glatt forlovelses-/giftering, så hadde jeg brukt den jeg :)

Gå med forlovelsesringen etter det er slutt?? Nei, vettu hva, DET går bare ikke. Hva skal en da si til folk da? At jeg greier ikke gi helt slipp på exen derfor går jeg med den fremdeles?? Nei, da er det bedre å selge den og så kjøpe noe nytt.

Gjest helledussen
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Jeg smeltet den om, sa til gullsmeden at jeg likte ringen som den var, men var nødt til å ha den litt annerledes. Han smilte og kom med noen trøstens ord...Ringen fikk jeg tilbake etter tre uker. Enda finere. Og brukes daglig. Eksen kjenner den selvsagt ikke igjen, og jeg ser på det som en ny ring.

Min venninne kastet sin ring i sjøen et sted mellom stavanger g newcastle :)

Skrevet

Bare lurer på:

Dere hadde vel neppe like ringer (siden du hadde diamanter på din, mener jeg)?

Ga du kjæresten din forlovelsesring siden han ga deg, eller hvordan funka det?

Gjest ikke-glatt ?
Skrevet

Gå med forlovelsesringen etter det er slutt?? Nei, vettu hva, DET går bare ikke. Hva skal en da si til folk da? At jeg greier ikke gi helt slipp på exen derfor går jeg med den fremdeles?? Nei, da er det bedre å selge den og så kjøpe noe nytt.

Hvem ser at det er en forlovelsesring hvis den ikke er glatt ?!?

Kjenner flere som har helt vanlig ring (altså ikke typisk forlovelsesring) som de bruker som forlovelsesring ..... og siden trådstarter likte denne ringen veldig godt så ser jeg da ikke noe galt i det .....

Gjest hardanger
Skrevet

Hvem ser at det er en forlovelsesring hvis den ikke er glatt ?!?

Kjenner flere som har helt vanlig ring (altså ikke typisk forlovelsesring) som de bruker som forlovelsesring ..... og siden trådstarter likte denne ringen veldig godt så ser jeg da ikke noe galt i det .....

Alle vet jo at det er en forlovelsesring da, og hva når hun skal fortelle om ringen til ny type? Nei, det blir for dumt, den er det den er, uavhengig av hva folk måtte se.

Skrevet

Hadde jeg måttet arve en ring fra svigermfamilien så hadde jeg rett og slett begynt å grine, og tvilsomt om det hadde vært bruk for ringen etter det.

Jeg er vil føle meg spesiell og da fortjener jeg i det minste en ny ring!

Fikk ein ny giftering da. Men det har ikkje å gjere med å fortene nytt eller å bli påprakka gammalt rask.

For meg var det utelukkande postivt å få dette leddet tilbake til familien og dei han var glad i. Ein må vere spesiell for å fortene det også.

Skrevet

Eg seier til deg som eg seier til "hardanger" litt lenger nede, ad å bruke ringar som har vore i familien før:

(...)det har ikkje å gjere med å fortene nytt eller å bli påprakka gammalt rask.

For meg var det utelukkande postivt å få dette leddet tilbake til familien og dei han var glad i. Ein må vere spesiell for å fortene det også.

Gjest ikke-glatt ?
Skrevet

Alle vet jo at det er en forlovelsesring da, og hva når hun skal fortelle om ringen til ny type? Nei, det blir for dumt, den er det den er, uavhengig av hva folk måtte se.

Hvordan i alle dager vet alle at det er en forlovelsesring ...... hvis det er en helt vanlig ring med litt stasch på ......

du leser jo ikke hva jeg skriver jo

Hadde Glimtipper beskrevet ringen sin litt bedre kanskje jeg hadde gitt meg .... for hvis det er en vanlig forlovelsesring DA bruker hun den selvfølgelig ikke, men er det en vanlig ring som mannfolk gjerne kjøper til kvinnfolk til jul o.l., så er det da ingen som ser at det har vært en forlovelsesring !

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg hadde blitt så skuffa og kvalm av det at jeg hadde ikke hatt ord. Skulle jeg liksom gått med en ring svigermor har brukt? En som hun har fått av svigerfar. Er jeg ikke mer verdt enn gjenbruk av noe så "viktig"? Nei, fysj, sånt gjør man bare ikke.

Jeg hadde sett på det som et arvestykke, noe som hadde vært mer "verdifullt" en noe man hadde kjøpt nytt hos gullsmeden.

Skrevet

Eg seier til deg som eg seier til "hardanger" litt lenger nede, ad å bruke ringar som har vore i familien før:

(...)det har ikkje å gjere med å fortene nytt eller å bli påprakka gammalt rask.

Nemlig! Jeg er da også ganske opptatt av å ta vare på arveting, kanskje det er derfor jeg ville syntes det var fint. :o)

Gjest hardanger
Skrevet

Fikk ein ny giftering da. Men det har ikkje å gjere med å fortene nytt eller å bli påprakka gammalt rask.

Nei, det har ikke noe med å være spesiell å gjøre å få gammelt rask. Ødipus?

Skrevet

Bare lurer på:

Dere hadde vel neppe like ringer (siden du hadde diamanter på din, mener jeg)?

Ga du kjæresten din forlovelsesring siden han ga deg, eller hvordan funka det?

Det var kun jeg som fikk ring og det var litt tilfeldig. Egentlig brydde vi oss ikke noe om det, men vi var på ferie et sted og gikk forbi en smykkebutikk. Og der var det en ring jeg virkelig elsket, men visste jo at slike ringer er dyre, så sa ikke mer om det.

Neste dag hadde han kjøpt den til meg og sa at jeg burde ha en forlovelsesring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...