Gå til innhold

Hva gjør jeg med forlovelsesringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager vet alle at det er en forlovelsesring ...... hvis det er en helt vanlig ring med litt stasch på ......

du leser jo ikke hva jeg skriver jo

Hadde Glimtipper beskrevet ringen sin litt bedre kanskje jeg hadde gitt meg .... for hvis det er en vanlig forlovelsesring DA bruker hun den selvfølgelig ikke, men er det en vanlig ring som mannfolk gjerne kjøper til kvinnfolk til jul o.l., så er det da ingen som ser at det har vært en forlovelsesring !

Det er en tynn gullring med bittesmå diamanter på i en slags "krone" på toppen, den ser litt vintage ut og er slettes ikke prangende.

Men jeg tror nok det blir for rart for meg å gå med den, selv om det frister ;)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• Lillemus

3

• Zarine

3

• citygirl

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Ta vare på den som en minne!

Du trenger ikke ha den på deg...bare legg den sammen med andre mimre-ting..

Ja, det er nok det det blir til :)

Skrevet

Har dere barn sammen, kan vel en av de få arve den. Eller så selger dere den. Dere har vel ingen interresse av den uansett??

Selge den er det ingen grunn til, men jeg tar vare på den og ser om sønnen min vil ha den som et minne en dag.

Skrevet

Smelte den om til et nytt smykke?

Det er en tynn gullring med bittesmå diamanter på i en slags "krone" på toppen. Så det er nok lite å smelte om, tror jeg?

Skrevet

Hvorfor sier du vi? Dere er da ikke sammen mer er dere?

Nei, men det er jo i så fall vi som bestemmer oss for å ta vare på den. Og eventuelt gi den videre til sønnen vår. Eksen har sikkert vemodige minner tilknyttet den, han og, og da er det fint å være enig om hva vi gjør med den :)

Gjest hardanger
Skrevet

Hvordan i alle dager vet alle at det er en forlovelsesring ...... hvis det er en helt vanlig ring med litt stasch på ......

du leser jo ikke hva jeg skriver jo

Hadde Glimtipper beskrevet ringen sin litt bedre kanskje jeg hadde gitt meg .... for hvis det er en vanlig forlovelsesring DA bruker hun den selvfølgelig ikke, men er det en vanlig ring som mannfolk gjerne kjøper til kvinnfolk til jul o.l., så er det da ingen som ser at det har vært en forlovelsesring !

Poenget er vel at alle i familien og venner vet vel at det er en forlovoelsesring da. Nye folk vet det ikke, men hun vet det jo.. og så ekkelt det må være da. Den skal jo bæres som et symbol på dem to, og å bære den da etterpå blir jo å latterliggjøre ringer i det henseende da.

Regner med at hun da aldri bærer forlovelses eller giftering igjen.

Skrevet

Poenget er vel at alle i familien og venner vet vel at det er en forlovoelsesring da. Nye folk vet det ikke, men hun vet det jo.. og så ekkelt det må være da. Den skal jo bæres som et symbol på dem to, og å bære den da etterpå blir jo å latterliggjøre ringer i det henseende da.

Regner med at hun da aldri bærer forlovelses eller giftering igjen.

Jeg er nok enig med deg, ja :)

Det blir veldig dumt og utrolig pinlig. Spesielt om jeg starter et nytt forhold, da hadde jeg følt jeg var nødt til å forklare hvilken ring det var. Dermed er jo det nye forholdet over rimelig kjapt... ;)

thuva1365380402
Skrevet

Min forlovelsesring og giftering fra mitt første ekteskap ligger fremdeles i smykkeskrinet. Det er jo gull, så det går jo ann å smelte det om til noe annet. Men foreløpig har jeg ikke gjort noe med den. Men kan jo ikke kaste den heller da, det er jo tross alt gull.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg er nok enig med deg, ja :)

Det blir veldig dumt og utrolig pinlig. Spesielt om jeg starter et nytt forhold, da hadde jeg følt jeg var nødt til å forklare hvilken ring det var. Dermed er jo det nye forholdet over rimelig kjapt... ;)

Jeg har da aldri fortalt min mann om hvor jeg har fått smykkene mine fra. De smykker jeg hadde fra før hans tid.

Hilsen

Skrevet

Det var kun jeg som fikk ring og det var litt tilfeldig. Egentlig brydde vi oss ikke noe om det, men vi var på ferie et sted og gikk forbi en smykkebutikk. Og der var det en ring jeg virkelig elsket, men visste jo at slike ringer er dyre, så sa ikke mer om det.

Neste dag hadde han kjøpt den til meg og sa at jeg burde ha en forlovelsesring.

OK. Søt historie, den bør jo følge med ringen hvis sønnen din får den en dag :o)

Skrevet

Om eksen og du har felles barn, så kan du kanskje gi den til en av de. Det ville jeg ha gjort.

Skrevet

Min forlovelsesring og giftering fra mitt første ekteskap ligger fremdeles i smykkeskrinet. Det er jo gull, så det går jo ann å smelte det om til noe annet. Men foreløpig har jeg ikke gjort noe med den. Men kan jo ikke kaste den heller da, det er jo tross alt gull.

Ja, skjønner hva du mener.

Denne er nok ikke noe å smelte om, da den har diamanter på og er veldig tynn.

Men tror nok jeg gjemmer den på et lurt sted.

Skrevet

Om eksen og du har felles barn, så kan du kanskje gi den til en av de. Det ville jeg ha gjort.

Ja, jeg tror jeg sparer den til sønnen vår. Så kan han bestemme hva han vil gjøre med den :)

Skrevet

Ja, jeg tror jeg sparer den til sønnen vår. Så kan han bestemme hva han vil gjøre med den :)

God idé! Gjør det.

Skrevet

Som noen andre også har nevnt:

Spar på den til sønnen din!

Gjerne i en liten eske med deres spesielle kjærlighetshistorie vedlagt (kan skrives med få ord).

En vakker dag kommer kanskje dine oldebarn til å ta frem oldemors hemmelige eske og fryde seg over å ha et kostelig minne om oldemor og oldefar fra riktig gamle dager, da alt var annerledes :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...