Gå til innhold

Hva slags rødvin til en godt voksen dame?

Anbefalte innlegg

Gjest mandolina
Skrevet

Californsk cabernet saugvignon er en kraftig rødvin med fyldig ettersmak.

Ta utgangspunkt i det og spør på Vinmonopolet, de kan mye om viner og er villige til å hjelpe.

Du kan søke på Vinmonopolets sine sider og få opp priser og anvendelsesområder for de forskjellige typer rødvin.

Hilsen

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Mista nikket

5

• mariaflyfly

5

• GoodTimes

3

Gjest mandolina
Skrevet

Chile: Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon er fantastisk god. Har vært yndlingsvinen min de siste 14 - 15 årene.

Argentina: Alamos Cabernet Sauvignon

Australia: Jacob's Creek Cabernet Sauvignon

Ser ut til at jeg holder meg til en druetype, hehe. Uff, så kjedelig jeg er! :-(

Det er akkurart den typen rødviner jeg liker. Fra California, Chile, Syd Afrika eller Australien.

Hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva mener du?

I DN-guiden kan man velge utsalgssted i søket.

Jada, det så jeg. Men når jeg f. eks søker på Argentina > Rødvin > Smak og behag ALLE > Utsalssted VINMONOPOLET > Pris ALLE, så får jeg opp 75 treff mens Vinmonopolet har 137 typer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Kjøper de hver sin gave til alle slektninger??

Hehe, vet du, det er faktisk ikke uvanlig i manges verden at man har med noe ekstra til svigermor om ho lager julemiddag eller inviterer til juleparty av et eller annet slag. En flaske vin er en fin gest for det ekstra bryet liksom.

Gjest Elextra
Skrevet

Jada, det så jeg. Men når jeg f. eks søker på Argentina > Rødvin > Smak og behag ALLE > Utsalssted VINMONOPOLET > Pris ALLE, så får jeg opp 75 treff mens Vinmonopolet har 137 typer.

Ja, her er bare med de som er anbefalt, tror jeg.

Skrevet

Jada, har sett en hel rekke teite innlegg her inne, og merkelignok står det lillemus bak 80 % av dem...

Nå må du gå og ta pilla di (for å sitere visse personer).

Har du ingen pille å ta, så gå av Dol.Du ødelegger veldig stemningen her inne med ubehagelighetene dine.

Skrevet

Han kan ikke hjelpe henne, du mener gidder ikke? Han burde være fult kapabel til å kjøpe gave til sin egen mor selv, håpløst mannfolk det der. Klart han kan hjelpe, men han gidder tydeligvis ikke.

Dessuten, hvorfor pese med det, dra på polet kjøpe en flaske, så enkelt er det.

Er du støttekontakten hennes eller? Kanskje DU burde hjelpe henne da?

Han har kjøpt gave sjøl, dette er fra meg.

Skrevet

Californsk cabernet saugvignon er en kraftig rødvin med fyldig ettersmak.

Ta utgangspunkt i det og spør på Vinmonopolet, de kan mye om viner og er villige til å hjelpe.

Du kan søke på Vinmonopolets sine sider og få opp priser og anvendelsesområder for de forskjellige typer rødvin.

Hilsen

Da stoler jeg på deg og ChiengMai og går for en eller annen Cabernet-vin. I en kurv sammen med noe fin konfekt i løs vekt og noe annet snacks må da det bli bra. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Da stoler jeg på deg og ChiengMai og går for en eller annen Cabernet-vin. I en kurv sammen med noe fin konfekt i løs vekt og noe annet snacks må da det bli bra. :o)

Høres ut som en flott gave.

Hadde iallefall blitt veldig glad for en slik gave.

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, det blir sikkert helt fint.

Hilsen

Skrevet

Jeg spør alltid om hjelp på Polet når jeg skal ha noe mer avansert enn 3 l Arrow :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er akkurart den typen rødviner jeg liker. Fra California, Chile, Syd Afrika eller Australien.

Hilsen

Ja, ikke sant? Og så passer de for folk i alle aldere.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Høres ut som en super gave!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, her er bare med de som er anbefalt, tror jeg.

Anbefalt? Av hvem?

Gjest Elextra
Skrevet

Anbefalt? Av hvem?

DN, altså de som lager siden. Alt som fremgår der er jo deres subjektive oppfatninger, jeg har ikke på noen måte sagt at informasjonen er objektiv eller "fasit".

Gjest ChiengMai
Skrevet

DN, altså de som lager siden. Alt som fremgår der er jo deres subjektive oppfatninger, jeg har ikke på noen måte sagt at informasjonen er objektiv eller "fasit".

Nei, for det kan det jo ikke være når alle de beste vinene mangler. ;-D

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, for det kan det jo ikke være når alle de beste vinene mangler. ;-D

;)

Skrevet

Jeg må flire litt av spørsmålsformuleringen. Visst er vin en smaksak, men jeg visste ikke at den endrer seg med alder. Hun kan vel godt ha samme yndlingsvin som sønnen og nabojenta.

Skrevet

Jeg må flire litt av spørsmålsformuleringen. Visst er vin en smaksak, men jeg visste ikke at den endrer seg med alder. Hun kan vel godt ha samme yndlingsvin som sønnen og nabojenta.

*Ler* Som sagt - jeg aner ingenting om rødvin og om man evt. gjerne endrer smak med alderen! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...