Gå til innhold

Hva slags rødvin til en godt voksen dame?

Anbefalte innlegg

Gjest mandolina
Skrevet

*Ler* Som sagt - jeg aner ingenting om rødvin og om man evt. gjerne endrer smak med alderen! :o)

Jeg er blitt mer bevisst på hva jeg liker og ikke liker av de forskjellige typer rødvin.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Mista nikket

5

• mariaflyfly

5

• GoodTimes

3

Skrevet

Jeg må flire litt av spørsmålsformuleringen. Visst er vin en smaksak, men jeg visste ikke at den endrer seg med alder. Hun kan vel godt ha samme yndlingsvin som sønnen og nabojenta.

Nåja. Da jeg var 18 år, syntes jeg Madonna og La Mer var superbe hvitviner ...

Skrevet

Du får ikke bedre rødvin enn en Amarone! :)

Amarone, hvor kommer den fra, og hva ligger den på i pris?

Skrevet

Hehe, vet du, det er faktisk ikke uvanlig i manges verden at man har med noe ekstra til svigermor om ho lager julemiddag eller inviterer til juleparty av et eller annet slag. En flaske vin er en fin gest for det ekstra bryet liksom.

Jepp, jeg vil gjerne vise at jeg setter ekstra stor pris på at svigermor og svigerfar har tatt imot meg og ikke minst ungene mine med vidåpne armer. :o) De er to skjønne mennesker begge to og bedre svigerforeldre kunne jeg ikke fått tror jeg!

Skrevet

Du får ikke bedre rødvin enn en Amarone! :)

Skulle akkurat til å foreslå den samme, den er nyyydelig.

Jeg hamstret 6 flasker på taxfree i helgen, den er verdt hver eneste øre.

Skrevet

Tillater meg å svare, den er Italiensk, fra Piemonte. Har aldri kjøpt den i Norge, men tipper den ligger på ca 250,- flasken.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jepp, jeg vil gjerne vise at jeg setter ekstra stor pris på at svigermor og svigerfar har tatt imot meg og ikke minst ungene mine med vidåpne armer. :o) De er to skjønne mennesker begge to og bedre svigerforeldre kunne jeg ikke fått tror jeg!

Og det er kjempeflott at du viser at du setter pris på dem. Trodde slike ting var vanlig, jeg. :-)

Skrevet

Tillater meg å svare, den er Italiensk, fra Piemonte. Har aldri kjøpt den i Norge, men tipper den ligger på ca 250,- flasken.

Takk :-) En ok vin å gi i julepresang til en som liker rødvin.

Skrevet

Takk :-) En ok vin å gi i julepresang til en som liker rødvin.

En veldig bra vin å gi bort til noen som er glad i vin.

Skrevet

En veldig bra vin å gi bort til noen som er glad i vin.

Da blir den kjøpt. Takk for anbefalingen :-)

Skrevet

Skulle akkurat til å foreslå den samme, den er nyyydelig.

Jeg hamstret 6 flasker på taxfree i helgen, den er verdt hver eneste øre.

Helt enig :)

Skrevet

Amaronevinen kommer fra distriktet Veneto i Italia. Den billigste koster 219,- tror jeg, og er veldig ok. http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000zNy6Pl_9?ProductUUID=xOgKdlGlnmEAAAEIohxkSkXH&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Campagnola synes jeg er helt nydelig: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000zNy6Pl_9?ProductUUID=Bp4KdlGlK3UAAAEIYbNkSkOQ&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Som Velouria sier, er det dyre viner, men de er helt klart verd prisen, og det er jo uansett ikke noen hverdagsvin. ;)

Skrevet

Jeg får gå for den du skrev sist. Den første hadde de ikke på lager. Tusen takk:-)

Skrevet

Jeg får gå for den du skrev sist. Den første hadde de ikke på lager. Tusen takk:-)

Du får rapportere når du har prøvesmakt, da :)

Skrevet

*gispe*

har vinmonopolet nettbutikk???

Skrevet

*gispe*

har vinmonopolet nettbutikk???

Jepp, Sherlock ;)

Skrevet

Du får rapportere når du har prøvesmakt, da :)

Det var ment som en gave, men kanskje jeg skal kjøpe en til meg selv også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...