Gjest Litt lettere Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Følger med interesse med i gruppen "Uten en tråd" som forsøker å gå noen få kilo ned i vekt. Jeg har gjennom hele livet vært svært overvektig, og har det siste året slanket bort 40 kg ved hjelp av Reductil. Når sliter jeg med de siste 15 kiloene. Det har vært utallige tråder her på DOL angående feite folk som ikke "bare kan få ut fingeren å slanke seg"... Argumenter som at det ikke er SÅ enkelt som bare å spise mindre og trimme mer har prellet av som vann på gåsa her inne (og i verden for øvrig også forsåvidt). Det jeg syns er interessant ved tråden der noen skal slanke seg noen få kilo er hvor vanskelig de syns det er! De mener selv de er flinke med mat, men går likevel opp noen gram eller så står de stille, eller går kun få gram ned. Noen ber om å få oppmuntring, andre forteller om deilig sjokolade som de ikke greier å motstå, eller altfor mye godsaker på julebord... Ja, slik er det faktisk, vi omgir oss med fristelser, og det skal MYE viljestyrke til for å greie å motstå eller bare spise bittelitt. Når man ser hvor utrolig vanskelig det er å slanke seg 5 kg, hva da med de av oss som har 50 - 60 kg som skal slankes bort? Da skal man "holde ut" i lang tid, og også skal man tenke på å "legge om kostholdet" for resten av livet noe som jo faktisk betyr å leve uten disse godsakene for ever... Hvordan i huleste skal man kunne greie å finne og å holde motivasjonen oppe da?? Jeg aner ennå ikke hvordan jeg skal greie meg uten Reductil, har vært uten noen måneder ogv SLITER veldig med de siste kiloene som jeg skal ha av uten Reductil (fordi disse har slutta å virke, skal starte på om noen måneder for å se om virkningen kommer tilbake). Jubalong70 som har tatt av 10 kg; Du er suveren, og jeg er kanskje en av de få her inne som skjønner hvilken prestasjon det faktisk er! Dette var bare noen tanker jeg har gjort meg etter å ha lest om disse "5 kilos slankerne". Og ikke misforstå - jeg av alle skjønner at det er vanskelig å gå ned 5 kg, men håper DOL-folket som ser litt "lettvint" på feite folk leser tråden og TENKER litt over dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Mine tanker: det tar tid å slanke seg og det SKAL også ta tid. Det er snakk om en livsstilsendring, og jeg mener man har lov til å spise noe godt lørdagen eller når man en sjelden gang er i selskap. Det er hvordan man spiser hver eneste dag alltid som har noe å si, og skal man holde det må man kunne spise godteri av og til. Men ellers spise sunt og fornuftig og i tillegg bevege seg mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har tenkt mye av det du setter ord på her selv, ang. de som slanker seg noen få kg. Sliter selv også med overvekt. Har hittil slanket meg 25 kg, har brukt lang tid. Skal ned 18-20 kg. til. Og jeg vet det vil ta tid, men jeg har tiden til det. Tror nok at de som slanker seg 2-5 kg. tror/lever i den troen at det er mye enklere for oss som skal ned mye å gå ned i vekt. Og selv om jeg har gått ned en del, har jeg aldri gått ned mye pr. uke. Eller av og til har jeg det, men da har det vært lite eller ingen ting neste uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du har mange tanker her - og du har nok rett i mye. Jeg ønsker å ta av 4-5 kilo og holde den vekta jeg hadde mellom barn 2 og barn 3 for 4 år siden. Det er vanskelig! Og detr er lett å tenke at de som skal gå ned mye, går det lett for, i alle fall de første kiloene.... Naboen min har gått ned MYE de siste årene, kanskje 25 kilo. Hun er ute og går raskt tur på ca en time mange ganger i uka, og det er klart at det gir resultater! For min del er jeg ikke så helhjertet med dette som jeg var i fjor. Da skulle jeg gå ned 6 kilo, klarte 3,5 av dem. Men de sneik seg på igjen da jeg fikk problemer med ryggen i vår :-( Jeg VET at jeg må bevege meg for å gå ned de kiloene, men jeg klarer ikke å finne tid til det.... Kostholdsmessig spiser vi OK mat, selv om jeg akkurat i dag heiv innpå med sjokolade på jobben *flau* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg er enig med deg i at det står respekt av vektnedgang når man er stor og skal slanke bort mange kilo... Allikevel må vi som ikke skal ha bort mer enn "noen få" kilo få lov til å okke oss over det allikevel :-)) Jeg klarer ikke å forholde meg til at andre skal ned mye, jeg forholder meg til mine egne kilo for mye - så får andre forholde seg til sine.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg er enig med deg i at det står respekt av vektnedgang når man er stor og skal slanke bort mange kilo... Allikevel må vi som ikke skal ha bort mer enn "noen få" kilo få lov til å okke oss over det allikevel :-)) Jeg klarer ikke å forholde meg til at andre skal ned mye, jeg forholder meg til mine egne kilo for mye - så får andre forholde seg til sine.. Nei, vi som skal ned noen få kilo eller som strever for å holde oss i øvre del av normalt BMI-område har faktisk ikke lov å okke oss. I alle fall ikke dersom vi samtidig ser ned på mennesker som strever med alvorlig overvekt, og sier at det "bare" er å ta seg sammen. Og det er det MANGE som sier her inne! Kanskje du ikke har gjort det, det vet jeg ikke noe om. Men det kommer frem i hver eneste tråd at man ser ned på mennesker som ikke klarer å kvitte seg med maaaange kilo, og ser ned på dem fordi de ikke klarer å holde seg unna fristelser. Akkurat som om det skal være noe lettere for dem enn for 5-kilos slankerne. Det er naturligvis mye vanskeligere fordi de har enda dårligere vaner i utgangspunktet, og sliter med masse fordommer i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Nei, vi som skal ned noen få kilo eller som strever for å holde oss i øvre del av normalt BMI-område har faktisk ikke lov å okke oss. I alle fall ikke dersom vi samtidig ser ned på mennesker som strever med alvorlig overvekt, og sier at det "bare" er å ta seg sammen. Og det er det MANGE som sier her inne! Kanskje du ikke har gjort det, det vet jeg ikke noe om. Men det kommer frem i hver eneste tråd at man ser ned på mennesker som ikke klarer å kvitte seg med maaaange kilo, og ser ned på dem fordi de ikke klarer å holde seg unna fristelser. Akkurat som om det skal være noe lettere for dem enn for 5-kilos slankerne. Det er naturligvis mye vanskeligere fordi de har enda dårligere vaner i utgangspunktet, og sliter med masse fordommer i tillegg. Ja, selvfølgelig er det MYE vanskeligere med mange kilo :-) Jeg tror ikke jeg har kommet med noen sånne kommentarer til noen heller.. Men: det jeg mente var at vi som skal ned littegranne, må også få lov til å okke oss litt ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 For min del er det mye humor blandet i dette "Uten en tråd"-opplegget vi har gående. Helsemessig sett trenger jeg jo ikke gå ned noe, men det hadde ikke gjort noe heller. Jeg er full av beundring for Jubalong70 og hennes -10 kg, jeg har selv gjort det for 5 år siden og da kun ved å kutte ut snop og snavel, være flinkere i matveien og røre meg litt mer - det er faktisk ikke vanskeligere enn det! Gikk ned 10 kg på 6 mnd da. Man må bruke mer energi enn det man spiser. Men nå er jeg såpass lat at jeg ikke gidder røre meg så mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nafse Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvordan brukes reductil? Og hvor "raskt" hjelper den? Legger du samtidig om kostholdet? Har du "lov" å skeie ut innimellom? Jeg vet alt for lite om reductil, men vil vite mer. Har prøv i 1år og gå ned ca 20kg. Har gått ned 5 kg ved å spise litt sunnere og trene styrke (innimellom). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt lettere Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvordan brukes reductil? Og hvor "raskt" hjelper den? Legger du samtidig om kostholdet? Har du "lov" å skeie ut innimellom? Jeg vet alt for lite om reductil, men vil vite mer. Har prøv i 1år og gå ned ca 20kg. Har gått ned 5 kg ved å spise litt sunnere og trene styrke (innimellom). Reductil virker på sentralnervesystemet på en slik måte at man mister sultfølelsen - og i mitt tilfelle også søtsuget - totalt. Jeg hadde derfor ikke egentlig "behov" for å skeie ut. Det hele ble litt omvendt på den måten at jeg måtte passe på å spise NOK! Jeg passet på å spise litt hver 3. time selv om jeg overhode ikke var sulten. Det er dette som er prinsippet ved Reductil, den hjelper bare på slik at man ikke skal overspise eller sprekke, det er samme "regler" som gjelder som ved andre vanlige slankekurer. For min del virket Reductil veldig raskt, merket forskjell på sultfølelse etter første tablett faktisk! Men det sies vel at man forventer virkning i løpet av 2 uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nafse Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Reductil virker på sentralnervesystemet på en slik måte at man mister sultfølelsen - og i mitt tilfelle også søtsuget - totalt. Jeg hadde derfor ikke egentlig "behov" for å skeie ut. Det hele ble litt omvendt på den måten at jeg måtte passe på å spise NOK! Jeg passet på å spise litt hver 3. time selv om jeg overhode ikke var sulten. Det er dette som er prinsippet ved Reductil, den hjelper bare på slik at man ikke skal overspise eller sprekke, det er samme "regler" som gjelder som ved andre vanlige slankekurer. For min del virket Reductil veldig raskt, merket forskjell på sultfølelse etter første tablett faktisk! Men det sies vel at man forventer virkning i løpet av 2 uker. Har du 10 eller 15mg da!? Og vet du om man kan bruke reductil og xenical sammen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt lettere Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har du 10 eller 15mg da!? Og vet du om man kan bruke reductil og xenical sammen? Jeg har brukt 15 mg hele tiden da min lege hadde erfart at 10 mg sjelden gir noen særlig virkning. Xenical og Reductil sammen er helt unødvendig så fremt Reductilen virker skikkelig. Du greier da ikke å spise nok i løpet av dagen til å være i energibalanse. Xenical har egentlig mindre effekt på nordmenn da det ikke er fettet vi blir overvektige av, men alle de raske karbohydratene vi tyller i oss (norskt kosthold med overforbruk av brød og poteter). For amerikanere derimot har Xenical en betydning da de spiser mye mer fet mat enn vi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ned i vekt Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg har brukt 15 mg hele tiden da min lege hadde erfart at 10 mg sjelden gir noen særlig virkning. Xenical og Reductil sammen er helt unødvendig så fremt Reductilen virker skikkelig. Du greier da ikke å spise nok i løpet av dagen til å være i energibalanse. Xenical har egentlig mindre effekt på nordmenn da det ikke er fettet vi blir overvektige av, men alle de raske karbohydratene vi tyller i oss (norskt kosthold med overforbruk av brød og poteter). For amerikanere derimot har Xenical en betydning da de spiser mye mer fet mat enn vi. Blir man ikke da veldig uenergisk (uten mat) tenker jeg på!? Altså- greier man å trene skikkelig etc, om man spiser så lite? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei. Jeg så ikke innlegget før nå, beklager. Jeg kan også av og til irritere meg litt over de som klager voldsomt over de 2-3 kiloene de skulle gått ned. Jeg skulle gjerne vært så tynn at jeg hadde blitt fornøyd om jeg hadde gått ned 2 kilo. Men så er det noe med det at vi alle har hver vår virkelighet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deanna Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Reductil virker på sentralnervesystemet på en slik måte at man mister sultfølelsen - og i mitt tilfelle også søtsuget - totalt. Jeg hadde derfor ikke egentlig "behov" for å skeie ut. Det hele ble litt omvendt på den måten at jeg måtte passe på å spise NOK! Jeg passet på å spise litt hver 3. time selv om jeg overhode ikke var sulten. Det er dette som er prinsippet ved Reductil, den hjelper bare på slik at man ikke skal overspise eller sprekke, det er samme "regler" som gjelder som ved andre vanlige slankekurer. For min del virket Reductil veldig raskt, merket forskjell på sultfølelse etter første tablett faktisk! Men det sies vel at man forventer virkning i løpet av 2 uker. fæle piller. Jeg mistet all matlyst totalt. Sånn at en brødskive virket kvalmende og jeg fikk nesten ikke i meg noe.Nå slanker jeg meg og ja jeg må også slite etter lysten på godteri og sånt. Men jeg merker at maten smaker godt , og når jeg passer på å spise 4-5 små måltider så er ikke suget etter godteri sånn at jeg ikke klarer å stå imot. .Og jeg liker å trene.Så da må jeg jo ha energi og få i meg nok og sunn mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.