Gjest Litt lettere Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Følger med interesse med i gruppen "Uten en tråd" som forsøker å gå noen få kilo ned i vekt. Jeg har gjennom hele livet vært svært overvektig, og har det siste året slanket bort 40 kg ved hjelp av Reductil. Når sliter jeg med de siste 15 kiloene. Det har vært utallige tråder her på DOL angående feite folk som ikke "bare kan få ut fingeren å slanke seg"... Argumenter som at det ikke er SÅ enkelt som bare å spise mindre og trimme mer har prellet av som vann på gåsa her inne (og i verden for øvrig også forsåvidt). Det jeg syns er interessant ved tråden der noen skal slanke seg noen få kilo er hvor vanskelig de syns det er! De mener selv de er flinke med mat, men går likevel opp noen gram eller så står de stille, eller går kun få gram ned. Noen ber om å få oppmuntring, andre forteller om deilig sjokolade som de ikke greier å motstå, eller altfor mye godsaker på julebord... Ja, slik er det faktisk, vi omgir oss med fristelser, og det skal MYE viljestyrke til for å greie å motstå eller bare spise bittelitt. Når man ser hvor utrolig vanskelig det er å slanke seg 5 kg, hva da med de av oss som har 50 - 60 kg som skal slankes bort? Da skal man "holde ut" i lang tid, og også skal man tenke på å "legge om kostholdet" for resten av livet noe som jo faktisk betyr å leve uten disse godsakene for ever... Hvordan i huleste skal man kunne greie å finne og å holde motivasjonen oppe da?? Jeg aner ennå ikke hvordan jeg skal greie meg uten Reductil, har vært uten noen måneder ogv SLITER veldig med de siste kiloene som jeg skal ha av uten Reductil (fordi disse har slutta å virke, skal starte på om noen måneder for å se om virkningen kommer tilbake). Jubalong70 som har tatt av 10 kg; Du er suveren, og jeg er kanskje en av de få her inne som skjønner hvilken prestasjon det faktisk er! Dette var bare noen tanker jeg har gjort meg etter å ha lest om disse "5 kilos slankerne". Og ikke misforstå - jeg av alle skjønner at det er vanskelig å gå ned 5 kg, men håper DOL-folket som ser litt "lettvint" på feite folk leser tråden og TENKER litt over dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.