Gå til innhold

Om artister og deres kunstneriske kreativitet etter at de stifter familie

Anbefalte innlegg

Gjest spennende tema
Skrevet

Er det bare meg, eller mister menge artister sin kunstneriske evne når de får barn?

Kjøpte nylig live-dvdn av Tori Amos, og ble ganske skuffa..Hun virka så streit, liksom..Og hun sang ikke på sitt beste (les:hun har fått barn).

Kanskje artister har en bedre kunstnerisk evne når de er sære og "alene" og kjenner på vonde ting..?

Tori Amos var ihvertfall en fantastisk performer før (sett klipp på youtube etc.). Ble bare så overraksa, og ganske skuffa over dvden.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Hvem er tori amos? Aldri hørt om den personen før.

Skrevet

Jeg tror ikke så mange mister sine kunstneriske evner når de får barn.

Unntak kan selvsagt finnes, men det kan jo være forbigående også (fokus kan kanskje skifte litt og gi noen utslag ...).

Gjest kunstnerspire
Skrevet

kunstnere er mer og mindre kreative i perioder av livet, og det kommer nok an på mye forskjellig.

Gjest spennende tema
Skrevet

Det var en VAKKER dame!

Ja, hun er det..Talentfull og vakker..:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fatter ikke hvordan det er mulig å skrive et innlegg om kunst og prestere å bruke Tori Amos som eksempel.

Men nok om det.

Generelt er jeg enig med deg. Jeg tror knapt du finner en stor kunstner, musikker eller forfatter, som ikke har hatt sine demoner å stri med.

Finnes det i det hele tatt noen eksempler på smilende A4-mennesker blant de store kunstnerne?

I think not.

Det finnes nok et og annet unntak, men jeg tror kanskje disse menneskenes syn på livet, tilværelsen eller deres demoner, er noe av det som driver dem mot kunsten.

Som Erlend Loe så korrekt påpeker:

Bach lagde musikk for Gud.

Vi lager musikk for å få fitte.

Sier seg selv at det ikke blir rare kunsten av det siste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...