Gå til innhold

Vask/tørk når du ikke er hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest sissik25
Skrevet

Drar du ifra vaskemaskin og eller tørketrommel mens den er i full sving?

Jeg kan forlate kåken hvis vaskemaskinen står på, men tørketrommelen skrur jeg av før jeg stikker.

Oppvaskmaskinen kan også dure og gå mens jeg er borte.

Hva med dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Eg går frå både vaskemaskin og tørketrommel. Burde eg ikkje det kanskje? :-(

Skrevet

Eg går frå både vaskemaskin og tørketrommel. Burde eg ikkje det kanskje? :-(

Hvis termostaten på tørketrommelen går i stykker, er det stor fare for brann.

Husker en DOL'er her for et år eller to siden, som opplevde det. Og den maskinen var ikke så veldig gammel....

Fikk meg en støkk da, og etter det, har jeg aldri gått fra den eller hatt den på om natta.

Skrevet

Hvis termostaten på tørketrommelen går i stykker, er det stor fare for brann.

Husker en DOL'er her for et år eller to siden, som opplevde det. Og den maskinen var ikke så veldig gammel....

Fikk meg en støkk da, og etter det, har jeg aldri gått fra den eller hatt den på om natta.

ups, eg kjøpte min brukt... Trur ikkje eg skal gå meir frå den nei...

Annonse

Skrevet

Hvis jeg bare skal på butikken lar jeg dem gå, men jeg går ikke fra dem hvis jeg skal på jobb eller være borte i lengre tid. Det har jeg ikke nerver til.

Skrevet

Det hender jeg lar oppvaskmaskina gå når jeg ikke er hjemme, men det er bare i nødsfall. Vaskemaskina går jeg _ikke_ fra mens den er i bruk! Det har vært uhyggelig mange branner som har startet med vaskemaskin...

Tørketrommel har jeg ikke nå, men aldri om jeg hadde gått fra den på heller.

Skrevet

Den forrige vaskemaskinen min begynte å brenne. Jeg var heldigvis hjemme da, så det gikk bra. Jeg fikk meg en støkk. Lar verken vaskemaskin eller oppvaskmaskin stå på når jeg ikke er hjemme, og det er ikke aktuelt å sette på oppvaskmaskinen like før jeg går og legger meg, nei.

Gjest brannfarlig
Skrevet

Brannvesenet advarer sterkt mot å la vaskemaskin og andre maskiner stå på om natten eller når man ikke er hjemme. De kan ta fyr (og ja, selv vaskemaskiner tar visst fyr både titt og ofte).

Etter jeg lærte dette, har jeg vært påpasselig med å bare vaske når jeg er hjemme og våken. Ellers drar jeg ut stikkontakten.

Gjest sissik25
Skrevet

Det hender jeg lar oppvaskmaskina gå når jeg ikke er hjemme, men det er bare i nødsfall. Vaskemaskina går jeg _ikke_ fra mens den er i bruk! Det har vært uhyggelig mange branner som har startet med vaskemaskin...

Tørketrommel har jeg ikke nå, men aldri om jeg hadde gått fra den på heller.

Jeg har faktisk aldri hørt om brann i vaskemaskin! Trodde det værste som kunne skje var at det ble litt vått om det skulle oppstå lekkasje.

Tror jeg skal være mer forsiktig med å forlate vaskemaskina mi heretter..

Gjest sissik25
Skrevet

Den forrige vaskemaskinen min begynte å brenne. Jeg var heldigvis hjemme da, så det gikk bra. Jeg fikk meg en støkk. Lar verken vaskemaskin eller oppvaskmaskin stå på når jeg ikke er hjemme, og det er ikke aktuelt å sette på oppvaskmaskinen like før jeg går og legger meg, nei.

Jeg har aldri før hørt om brann i vaskemaskin! Ble litt skremt nå.

Skrevet

Min gamle vaskemaskin røyk i sommer (bare 3 år gammel) jeg gikk ofte fra vaskemaskinen før men definitivt IKKE nå lengre.

Hadde satt på en 40 graders vask og gikk for og sjekke om den var ferdig, på badet var det fullt av vanndamp og maskinen mer enn kokte tøyet, hehe pulverskuffen var smeltet:)

glad jeg var hjemme..

Annonse

Gjest sissik25
Skrevet

Min gamle vaskemaskin røyk i sommer (bare 3 år gammel) jeg gikk ofte fra vaskemaskinen før men definitivt IKKE nå lengre.

Hadde satt på en 40 graders vask og gikk for og sjekke om den var ferdig, på badet var det fullt av vanndamp og maskinen mer enn kokte tøyet, hehe pulverskuffen var smeltet:)

glad jeg var hjemme..

Såppas! *sjokkert*

Visste ikke at sånt kunne skje..

Skrevet

Såppas! *sjokkert*

Visste ikke at sånt kunne skje..

jeg hadde heller ikke trodd det nei, det verste jeg trodde kunne skje var at vannet flommet eller noe sånt, men lærte en lekse der ja:)

Tørketrommel derimot har jeg aldri gått ifra..

Skrevet

Jeg kan dra fra dem hvis jeg bare skal innom Rimi og kjøpe et brød eller bare hente snuppa i barnehagen.

Jeg setter ikke på maskina og blir borte resten av kvelden, for å si det sånn!

Skrevet

Går aldri fra vaskemaskinen når den er på. Har ikke tørketrommel eller oppvaskmaskin nå, men hadde ikke latt de stå på heller om jeg hadde hatt det.

Skrevet

Joda, jeg går fra både vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin. Dumt, kanskje - jeg bør vel slutte med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...