Gå til innhold

Varer fra utlandet, toll & mva.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan regner jeg ut hva varer vil koste meg totalt ved kjøp fra utlandet?

Kjøpte shampo og balsam på Lookfantastic til 228 Nok (eks. frakt), og det er mulig jeg er naiv, men jeg hadde ikke trodd jeg skulle måtte betale 144 kr. for å få ut pakken.....?!

Grensen på 200 kr. er latterlig lav!

Fortsetter under...

Skrevet

Du må nok det. Jeg kom 2 kroner og 50 øre! over 200,- og må betale 137,- i moms.

Skrevet

Når varens verdi er under 200 kr går det bra, frakten kan godt gjøre at summen kommer over 200 kr - det er kun varens verdi som gjelder.

Koster varen 228 kr + frakt 50 kr må du ta summen av varens verdi + frakt og legge på toll på 10,7% og videre tar du summen av varens verdi + frakt + toll og legger på mva på 25%.

Hvis du har kjøpt både shampoo og balsam til tilsammen 228 kr så var det jo litt dumt å ikke dele de opp i to bestillinger for da hadde du jo sluppet unna toll og mva.

Skrevet

Du må nok det. Jeg kom 2 kroner og 50 øre! over 200,- og må betale 137,- i moms.

Du verden, betalte du 67% mva?

Annonse

Skrevet

Du verden, betalte du 67% mva?

Har ikke regna ut det, men det stemmer sikkert det da.

To produkter til £8,46 + £5,3 i porto. Kursen var på 12,238 den dagen jeg bestillte.

Skrevet

Har ikke regna ut det, men det stemmer sikkert det da.

To produkter til £8,46 + £5,3 i porto. Kursen var på 12,238 den dagen jeg bestillte.

Alt er ikke mva, det meste er gebyr.

Og vær klar over at det ikke er kursen den dagen du bestiller som gjelder, men kursen den dagen varen kommer til landet, og at tollvesenet har sine egne kurser.

Skrevet

Mener det sto 85,- i toll + 25% mva.

JA, grensen er latterlig lav.

Skrevet

Alt er ikke mva, det meste er gebyr.

Og vær klar over at det ikke er kursen den dagen du bestiller som gjelder, men kursen den dagen varen kommer til landet, og at tollvesenet har sine egne kurser.

52,- mva. + 85,- forenklet tollbehandling. Om tollvesenet opererer med egne kurser, blir det jo umulig å vite om man bestiller for over 200,-

*rister på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...