Gå til innhold

om man har med en psykopat, å gjøre hvor fort vil man merke det?

Anbefalte innlegg

Gjest Nicket mitt er Karin
Skrevet

Jeg har fått høre at en person som er leder for et behandlingsted er psykopat. Det er noen av de som har bodd der som har fortalt dette. Jeg har selv snakket med denne psykopaten uten å merke noe til det. Så jeg ble overrasket.

Det virker som om bemanningen på dette stedet er forholdsvis stabil. Hvis sjefen er psykopat vil ikke det også påvirke arbeidsmiljøet, som hyppig sykefravær og stadige utskiftninger av personalet?. Personen har visst vært leder der i snart to tiår.

Kan personen være psykopat men bare være psykopat i forhold til beboerne ?. Er det mulig?. Eller vil en psykopat fremstå som en psykopat for alle som har med han å gjøre over et lengre tidsrom?.

Skrevet

Leder av et behandligssted..? Spørs vel litt hva slags, men det er ikke pasientene som er litt sprø eller bærer nag til behandlingsform da?

Skrevet

Leder av et behandligssted..? Spørs vel litt hva slags, men det er ikke pasientene som er litt sprø eller bærer nag til behandlingsform da?

Kan hende at pasientene har en annen virkelighetsoppfatning. Psykiatriske pasienter kan jo være gale for alt jeg vet.

Det mest skremmende er at hvis dette stemmer blir de kanskje aldri trodd fordi alle tror at påstandene de kommer med har å gjøre med deres psykiske problemer. Jeg er glad jeg fikk tilbud om en annen jobb jeg.

Skrevet

Kan hende at pasientene har en annen virkelighetsoppfatning. Psykiatriske pasienter kan jo være gale for alt jeg vet.

Det mest skremmende er at hvis dette stemmer blir de kanskje aldri trodd fordi alle tror at påstandene de kommer med har å gjøre med deres psykiske problemer. Jeg er glad jeg fikk tilbud om en annen jobb jeg.

Ja, var litt den veien jeg tenkte, men selvfølgelig er det jo trist om de ikke blir trodd om det skulle være tilfelle. På en annen side.. psykopater er veldig flinke til å skjule det, men jeg vil tro at å jobbe på et sted så lenge med kollegaer som er utdannet den veien ville det engang skinne igjennom. Tror ikke man kan holde det så godt skjult så lenge:)

Er ikke utdannet den veien, så dette er bare mine tanker rundt det..

Skrevet

Ja, var litt den veien jeg tenkte, men selvfølgelig er det jo trist om de ikke blir trodd om det skulle være tilfelle. På en annen side.. psykopater er veldig flinke til å skjule det, men jeg vil tro at å jobbe på et sted så lenge med kollegaer som er utdannet den veien ville det engang skinne igjennom. Tror ikke man kan holde det så godt skjult så lenge:)

Er ikke utdannet den veien, så dette er bare mine tanker rundt det..

Jeg lurte mest på hvordan man oppdaget at en person var psykopat. For uansett er det mange psykopater rundt om kring.

Kan de for eksempel være mest psykopatiske i forhold til brukergruppa og mer behersket i forhold til kollegaer?.

Nå vet jeg jo strengt talt ikke om det jeg har fått høre om denne personen er riktig. Det kan være andre ting her, Men om det var riktig: ville det ikke vært greiere å opprettholde og forsvare handlingene sine ovenfor en gruppe som ikke har makt og som i tillegg har psykiske lidelser?. Om pasientene klager så er det jo bare å skylde på at de er vanskelige og misforstår ting som er gjort i beste hensikt.

Angela1365380318
Skrevet

Joda det finnes psykopater over alt, men dette tror jeg ikke er sant. Hadde han vært en psykopat er det vel de ansatte som hadde fått lidd mest, er det snakk om psykisk syke, avrusning ol er det ikke uvanlig å legge skylden på sjefen for stedet og ikke en selv om man har en kip dag.

Skrevet

Jeg lurte mest på hvordan man oppdaget at en person var psykopat. For uansett er det mange psykopater rundt om kring.

Kan de for eksempel være mest psykopatiske i forhold til brukergruppa og mer behersket i forhold til kollegaer?.

Nå vet jeg jo strengt talt ikke om det jeg har fått høre om denne personen er riktig. Det kan være andre ting her, Men om det var riktig: ville det ikke vært greiere å opprettholde og forsvare handlingene sine ovenfor en gruppe som ikke har makt og som i tillegg har psykiske lidelser?. Om pasientene klager så er det jo bare å skylde på at de er vanskelige og misforstår ting som er gjort i beste hensikt.

Psykopater er mestere på å spille skuespill, men jeg klarer ikke helt å tro at de vil klare det i så mange år uten at noen arbeidskollegaer eller andre gjennomskuer det, men selvfølgelig er jo det ille for brukerne dersom det skulle være tilfelle.

Det virker jo som om du har et visst "forhold" til stedet, så jeg ville vel ha øynene litt ekstra åpne fremover. Du vil sikkert få opp endel forskjellig dersom du søker opp emnet. :)

Skrevet

Er det et behandlingssted for rusmisbrukere?

I så fall er det sannsynligvis en stødig person som setter grenser og ikke føyer misbrukerne i et og alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...