Gå til innhold

"Konteeksamen"

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Dersom man stryker til en eksamen på universitetsnivå, er det alltid slik at de er "konteeksamen" i begynnelsen av neste semester? Eller er det vanlig å måtte vente helt til neste gang det holdes vanlig eksamen?

Gjest catiki21
Skrevet

det er mange konteeksamener på universitetsnivå. Går selv på ett universitet;), men noen emner så har de ikke konteeksamener, men det er svært få her jeg går!

Caloni Makaroni
Skrevet

det er mange konteeksamener på universitetsnivå. Går selv på ett universitet;), men noen emner så har de ikke konteeksamener, men det er svært få her jeg går!

Holdes konteeksamen i januar/februar da, eller?

Gjest catiki21
Skrevet

Holdes konteeksamen i januar/februar da, eller?

konteeksamen holdes enten i februar eller i mars!

Caloni Makaroni
Skrevet

konteeksamen holdes enten i februar eller i mars!

Okay, takk! :)

Skrevet

Heisann!

Det kommer litt an på hvilket fakultet du tilhører. På medisin er konteeksamen ca tre uker at sensur har falt, dvs. i februar og i august (ordinær eksamen holdes i midten av januar og i slutten av juni)

Dersom du stryker på konten må man repetere ett semester. Man får tre sjanser på å bestå, før man mister studieplassen. Oftest har man fått prøve flere ganger dersom dette skjer.

Caloni Makaroni
Skrevet

Heisann!

Det kommer litt an på hvilket fakultet du tilhører. På medisin er konteeksamen ca tre uker at sensur har falt, dvs. i februar og i august (ordinær eksamen holdes i midten av januar og i slutten av juni)

Dersom du stryker på konten må man repetere ett semester. Man får tre sjanser på å bestå, før man mister studieplassen. Oftest har man fått prøve flere ganger dersom dette skjer.

Takk! :)

lalala1365380457
Skrevet

hos oss er konteeksamen for høstsemestrene samtidig som alle eksamener i vårsemesteret. mens konteeksamen for vårsemesterenes eksamener er rett før skolestart til høsten...

altså desembereksamene må vi vente et helt semester og ta samtidig som mai eksamene, mens mai eksamene får vi ta i august uten noen flere eksamener samtidig..fordel å stryke i mai om man skal stryke ;\

Caloni Makaroni
Skrevet

hos oss er konteeksamen for høstsemestrene samtidig som alle eksamener i vårsemesteret. mens konteeksamen for vårsemesterenes eksamener er rett før skolestart til høsten...

altså desembereksamene må vi vente et helt semester og ta samtidig som mai eksamene, mens mai eksamene får vi ta i august uten noen flere eksamener samtidig..fordel å stryke i mai om man skal stryke ;\

Uff nei, ville ikke være noen fordel for meg å stryke i mai, for da betyr det jo at jeg ikke består skoleåret og får fulle poeng for det før neste semester. Men satser på at det ikke blir noen problemstilling i det hele tatt :) Takk for svar!

lalala1365380457
Skrevet

Uff nei, ville ikke være noen fordel for meg å stryke i mai, for da betyr det jo at jeg ikke består skoleåret og får fulle poeng for det før neste semester. Men satser på at det ikke blir noen problemstilling i det hele tatt :) Takk for svar!

det blir det sikkert ikke =)

men det jeg mente var at om man først er så uheldig å stryke på vår skole så er det enklere med konteeksamen på mai-eksamene, da konteeksamen kommer utenom en hel bøtte andre eksamener.. men da jeg gikk på ntnu var det annerledes, da tror jeg konteeksamen var 3 uker etter sensuren falt..altså i januar og juni/juli..

Caloni Makaroni
Skrevet

det blir det sikkert ikke =)

men det jeg mente var at om man først er så uheldig å stryke på vår skole så er det enklere med konteeksamen på mai-eksamene, da konteeksamen kommer utenom en hel bøtte andre eksamener.. men da jeg gikk på ntnu var det annerledes, da tror jeg konteeksamen var 3 uker etter sensuren falt..altså i januar og juni/juli..

Det er NTNU ;) Så det vil si at det blir i januar? Og er det for alle som stryker, eller bare for de som av en eller annen grunn har utsatt prøve?

lalala1365380457
Skrevet

Det er NTNU ;) Så det vil si at det blir i januar? Og er det for alle som stryker, eller bare for de som av en eller annen grunn har utsatt prøve?

er ikke helt sikker...men du finner det sikkert i studiehåndboka på ntnu sine hjemmesider.. Jeg gikk på ntnu før reformen, så det kan være det er endret siden da..tviler men ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

er ikke helt sikker...men du finner det sikkert i studiehåndboka på ntnu sine hjemmesider.. Jeg gikk på ntnu før reformen, så det kan være det er endret siden da..tviler men ;)

Ja, jeg får vel søke der. Takk for svar! :)

Skrevet

hos går alle eksamene vært halvår. Både de vanlige eksamene og konteeksamene. Så f.eks hvis man ikke er fornøyd med våreksamen kan man ta den opp igjen til høsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...