Gå til innhold

Pippis pappa er ikke lenger negerkonge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det spøker for "hottentotten Hoa". Når tankepolitiet (science fiction fra 50-åra) slår til, så skjelver jungelen (gammelt jungelordtak).

Det finnes faktisk negre (folkeslag med negroide trekk).

Mange slaver døde opp gjennom historien? Halvparten av slavene var faktisk ikke negre. Mao drepte 70 mill mennesker, torturerte og satte dem i tvangsarbeid. Stalin drepte 50 mill, og halvparten var slaver da de døde. Hundretusenvis av jøder osv

Derfor innfører jeg en syllogisme: alle som har vært slaver skal æres ved at deres navn ikke nevnes:

russere, kinesere, jøder, negre.....

Faen. Dette er jo sykt?

Nå vet jeg det! Alle skal være like! Vi skal ikke gjøre forskjell på noen!

Faen. Da spøker det for uttrykkene "far", "mor", "bror", "leder" osv, vi er alle like, derfor må det ikke skilles på noen.

Så må vi avskaffe jula, jula er det mest ekskluderende som finnes, der sitter bare familien og ingen andre får være med. Vi må alle ha jul sammen!

Det blir litt problemer med den praktiske gjennomføringen, og det er ikke sikkert alle vil være med på det?

Vi fengsler alle som ikke vil være like, slik som i boka 1984. Der ble historien slettet til fordel for de nye tanker. Mao utslettet all kultur og historie til fordel for den nye ide. Brente alle bøker for at alle skulle glemme. Funket det? Nix.

Faktum er at det er noen som heter hottentotter, og vi kan risikere at de er stolte av det. Hva skal vi gjøre med slike folk?

I hvor mange år har faren til Pippi vært negerkonge?

Hvor mange negerboller har jeg spist?

Dette begynte jeg å fundere på i går, da jeg opppdaget ei dame som hadde en samling av gamle negerleketøy. For 3 år siden gjemte hun alle "negrene" i esker på loftet. Tankepolitiet hadde vært på besøk og forkynt den nye tid og de nye tanker.

Men kineserlekene står der på utstilling. Stakkars kinesere.

Finnes det ikke "like" leker? Enten gjør de narr av folk med rødt hår, røde neser, store neser, folk med store føtter, kvinner nesten uten pupper, menn uten tiss, tynne kvinner og tykke kvinner. Det finnes nesten ikke en leke uten et budskap. Legoklosser? Nei de ekskluderer de som ikke er noe flinke til å bygge.

Med tankefull hilsen fra

Skrevet

Ja, jeg kom opp i dette dilemmaet i våres da vi skulle på ferie til Afrika. Jeg ble da nesten halshugd her inne da jeg sa negre. For det er ikke politisk korrekt lengre. Fargede er greit. (Hallo - er de røde eller blå eller....) Afrikanere er også politisk korrekt. MEN det er jo ikke alle negre som er afrikanere.

Jeg bruker ikke ordet i en negativ betydning, men kun for å forklare. Akkurat som at Kinesere også er et folkeslag...

Gleder meg til å lese svarene du får her...

Skrevet

Ja, jeg kom opp i dette dilemmaet i våres da vi skulle på ferie til Afrika. Jeg ble da nesten halshugd her inne da jeg sa negre. For det er ikke politisk korrekt lengre. Fargede er greit. (Hallo - er de røde eller blå eller....) Afrikanere er også politisk korrekt. MEN det er jo ikke alle negre som er afrikanere.

Jeg bruker ikke ordet i en negativ betydning, men kun for å forklare. Akkurat som at Kinesere også er et folkeslag...

Gleder meg til å lese svarene du får her...

Jeg var på reise med en gruppe sørafrikanere. Ikke negre, men de hadde bilder i lommeboka av sine venner som var det. De lovet meg dyrt og hellig at de levet i dyp harmoni med sine naboer og venner av begge farger.

De var ganske enige om at de svarte hadde sin egen kultur, og at de manglet ambisjoner. De ønsket å leve slik, men hadde gode tilbud om både utdannelse og muligheter i fleng. De benyttet seg bare ikke av det. De hadde invitert med svarte til turen, men ingen ville være med selv om de hadde fulle muligheter og økonomi. De forlot sjelden jobben, familien og hjemmet.

Konklusjonen var at de svarte ikke ville ha noe nært forhold til hvite, og det måtte respekteres, også at de svarte ville ha sin egen kultur og liv i fred, og at de svarte måtte ha alle muligheter lik hvites.

I grunnen et overraskende standpunkt.

Senere traff vi pensjonister fra USAs sørstater med en helt annen holdning, en uhyggelig forakt for svarte arvet gjennom generasjoner.

Og svarte med et uhyggelig hat mot hvite.

En konklusjon er også at ekstremistene er veldig få, men veldig synlige. Det er trist.

Sørafrikanerne fra en øvre middelklasse kjente ingen rasister, men det var nok av rasistiske politikere og ekstremister i aviser og løpesedler. Både svarte og hvite.

Barnehagene var fulle av like mange svarte som hvite unger, og ingen ofret det en tanke eller snakket om det.

Det som er verdp legge merke til er at disse esktremistene ikke er representative. Vanlige folk er 99% likegyldige til striden mellom folkegrupper og folkefronter.

Neger er ikke noe skjellsord i Sørafrika, hvorfor her i Norge?

Jeg spurte en gruppe mennesker om de kjnete noen rasister, men ingen visste om noen. Jeg vet heller ikke om noen. Hvor gjemmer de seg i Norge? Hvem er det åndseliten er ute etter? Spøkelser?

Nei. Dårlig samvittighet. Preventive tiltak i tilfelle noen skulle ønske å bli rasist. Politiske verktøy? Anklagetaktikk.

Ei jeg kjenner tror alle menn vil voldta henne. Hun er syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...