hmmrf Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Jeg er ei dame på 36 år (ikke slank og ikke overvektig). I det siste halvåret har jeg følt meg ofte småsvimmel og kvalm. Jeg blir også veldig sliten hvis jeg jobber full dag. Nå for tiden er jeg 50% sykemeldt. Det har blitt verre den siste måneden. Jeg har fått konstatert at jeg har litt for lavt blodtrykk. Trenger råd og tips til hvordan jeg skal få det opp. (Jeg bruker kosttilskuddene Spektro og Omega 3.) Jeg vet at Omega 3 bl.a. kan være bra for folk med høyt blodtrykk. Betyr det at jeg burde slutte å ta Omega 3? 0 Siter
Speak Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Jeg har også lavt blodtrykk. Gjerne ca. 105 over 55. Dvs. at jeg blir fort svimmel. Spesielt da jeg anstrenger meg (på trening osv.) Det finnes tabletter mot dette, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke får det dersom det ikke blir et stort problem. (Folk har visstnok dødd av dem....) Dersom jeg ikke føler meg i form, så får jeg i meg litt salt. Det hjelper nesten umiddelbart. Lakris skal visstnok også hjelpe, men det har jeg ikke testet. 0 Siter
hmmrf Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Skrevet 9. desember 2006 Jeg har også lavt blodtrykk. Gjerne ca. 105 over 55. Dvs. at jeg blir fort svimmel. Spesielt da jeg anstrenger meg (på trening osv.) Det finnes tabletter mot dette, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke får det dersom det ikke blir et stort problem. (Folk har visstnok dødd av dem....) Dersom jeg ikke føler meg i form, så får jeg i meg litt salt. Det hjelper nesten umiddelbart. Lakris skal visstnok også hjelpe, men det har jeg ikke testet. Tror du at Omega 3 kan ha betydning for meg? Jeg har brukt det i ca. 1 år pga. at jeg har lett for å få betennelser i senefester o.l. Kan mitt inntak av Omega 3 ha fått blodtrykket til å synke? 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Jeg har også hørt at lakris hjelper. Det er faktisk vitenskapelig bevist at det øker blodtrykket. 0 Siter
Speak Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Tror du at Omega 3 kan ha betydning for meg? Jeg har brukt det i ca. 1 år pga. at jeg har lett for å få betennelser i senefester o.l. Kan mitt inntak av Omega 3 ha fått blodtrykket til å synke? Det har jeg aldri hørt om. Har selv tatt omega 3 i perioder, men merker ingen forskjell. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.