Gå til innhold

En god kokebok!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Har dere forslag til en god kokebok til ei dame på ca 50 år?

Skrevet

Det finnes en million forskjellige. Alt fra lutefisk, tapas, italiensk, egg, melk, Asia, desserter, sjokolade... You name it. Har du noen ideer om hva hun kan like så kanskje jeg kan hjelpe deg med en tittel?

Gjest catiki21
Skrevet

Det finnes en million forskjellige. Alt fra lutefisk, tapas, italiensk, egg, melk, Asia, desserter, sjokolade... You name it. Har du noen ideer om hva hun kan like så kanskje jeg kan hjelpe deg med en tittel?

Tusen takk for at du vil hjelpe:)! Ja det er en hel haug med kokebøker, derfor jeg sendte inn spørsmålet hit på dol! Jeg har pleid de siste årene å gi kokebøker til hun. Et år ga jeg en kokebok om sjokolade, i fjor var det en typisk kokebok om alt til jul. Så jeg sliter litt med å finne noen gode kokebøker nå! Hun liker å bake, men har en hel haug av bøker om det. Hun har nesten ikke vært i utlandet, så jeg er litt skeptisk å gi bøker om det. Fordi om hun ikke lager noe av det fordi hun ikke vet hva det er for noe slags mat, hvordan det smaker osv. Hun kan ikke spise egg, så jeg ungår også det. Så jeg vet ikke hva en står igjen med da, men du ser det vel forhåpentligvis litt bedre enn meg:)

Skrevet

Tusen takk for at du vil hjelpe:)! Ja det er en hel haug med kokebøker, derfor jeg sendte inn spørsmålet hit på dol! Jeg har pleid de siste årene å gi kokebøker til hun. Et år ga jeg en kokebok om sjokolade, i fjor var det en typisk kokebok om alt til jul. Så jeg sliter litt med å finne noen gode kokebøker nå! Hun liker å bake, men har en hel haug av bøker om det. Hun har nesten ikke vært i utlandet, så jeg er litt skeptisk å gi bøker om det. Fordi om hun ikke lager noe av det fordi hun ikke vet hva det er for noe slags mat, hvordan det smaker osv. Hun kan ikke spise egg, så jeg ungår også det. Så jeg vet ikke hva en står igjen med da, men du ser det vel forhåpentligvis litt bedre enn meg:)

Vi fikk denne til jul i fjor og har brukt den masse.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1803240&rom=MP

Skrevet

Hvis hun er glad i fisk:

Hagen, Helge "Fisk : fra fangst til fest"

er hun fra Sør-Trøndelag:

Kolstad, Siv Randi "Det smaker av tradisjon"

eller denne som er en mer allrounder kanskje:

Fiskå, Borghild "Tradisjonelt : mat for alle anledninger" (tidligere utgitt under tittelen mormor.com)

eller denne:

Pettersen, Heidi "Bare kom inn : du trenger ikke ta av deg på beina" med Sven Nordin og frue (?).

Gjest catiki21
Skrevet

Hvis hun er glad i fisk:

Hagen, Helge "Fisk : fra fangst til fest"

er hun fra Sør-Trøndelag:

Kolstad, Siv Randi "Det smaker av tradisjon"

eller denne som er en mer allrounder kanskje:

Fiskå, Borghild "Tradisjonelt : mat for alle anledninger" (tidligere utgitt under tittelen mormor.com)

eller denne:

Pettersen, Heidi "Bare kom inn : du trenger ikke ta av deg på beina" med Sven Nordin og frue (?).

tusen takk for forslagene. Da skal jeg sjekke ut de bøkene der. Hun bor på østlandet!

candyqueen_83
Skrevet

Asia- Anna Røer, den har jeg såå lyst på. Virker veldig ålreit :)

Gjest catiki21
Skrevet

Asia- Anna Røer, den har jeg såå lyst på. Virker veldig ålreit :)

takk for forslaget, da skal jeg sjekke den ut hvertfall å se om det kan være noe til min mor:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...