Gå til innhold

Noen kloke hoder her?:)

Anbefalte innlegg

Gjest Eksamensmas
Skrevet

Hei folkens!

Hååååper det er noen ordentlig kloke hoder her ;)

Jeg lurer på om noen kan svare meg på hva intertekstualitet er?

Er det kun når en hel historie er blitt skrevet med utgangspunkt i en annen historie? Eller kan det være én linje i en historie også? F.eks i Teskjekjerringa, der står det plutselig noe om en pannekake som trillet bortover osv. Dette e jo hentet fra eventyret om "Pannekaka". Er da dette intertekstualitet, eller er det ikke?

Hadde blitt suuuuper glad om noen klarte å svare meg på dette!!

Og så lurer jeg på om noen kan være så snill å forklare meg forskjellen på tema og motiv?

Jeg holder på å analysere skjønner dere.. Så har jeg heller ingen modell for hvordan jeg skal analysere...Kanskje noen vet om en analyseringsmodell? det hadde vært til stor hjelp! Har prøvd å søke på nettet, men uten særlig hell.

Alt hjelp tas i mot med STOR takk!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...