Gå til innhold

Visdomstann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trakk en på tirsdag og jeg har hatt vondt siden. Det er noen sting inni der og. Men jeg har jo hatt feber for 2 dager siden da. og nå er jeg småkvalm hele tiden nesten. Og det hjelper ikke at jeg må ta paralgin forte... Jeg VIL ikke ta de fordi kan ikke fordra den sløvheten etterpå... Og jeg føler de gjør meg kvalmere. Noen andre tips/råd?

Noen som vet hvorfor jeg lider av denne kvalmen?

Gjest mandolina
Skrevet

Ta paracetamol og ibux sammen i stedet, det gir god lindring og en blir ikke sløv.

Hilsen

Skrevet

Ta paracetamol og ibux sammen i stedet, det gir god lindring og en blir ikke sløv.

Hilsen

Ikke sløv!? Jeg sloknet som et lys som blåses ut på den kombinasjonen!

Skrevet

Kan kvalmen være en respons på bedøvelsen? Det er jo noen som reagerer på den.

Må du ta så sterke smertestillende da? Hva med ibux? 600mg? evt kombinert med paracet? Det må da hjelpe litt på smerten ihvertfall? Også slipper du den voldsomme sløvheten?

Har selv nettopp fjernet alle visdomstennene, så jeg føler med deg!

God bedring!

Gjest har tatt fire
Skrevet

Snakk med tannlegen igjen; du skal ikke ha så vondt så lenge etterpå. Det kan være infeksjon.

Gjest mandlina
Skrevet

Ikke sløv!? Jeg sloknet som et lys som blåses ut på den kombinasjonen!

Du slipper kodeinen som er en ingrediens i paralgin forte, og kan få tilnærmet lik smertelindring.

Kodein er et morfinlignende preparat som gjør en sløv og derfor er det rød trekant på pakningene.

Du sovnet vel fordi smertene ble dempet og fordi du var sliten.

Hilsen

Skrevet

Du slipper kodeinen som er en ingrediens i paralgin forte, og kan få tilnærmet lik smertelindring.

Kodein er et morfinlignende preparat som gjør en sløv og derfor er det rød trekant på pakningene.

Du sovnet vel fordi smertene ble dempet og fordi du var sliten.

Hilsen

"Du sovnet vel fordi smertene ble dempet og fordi du var sliten."

Nei, egentlig ikke. Jeg tok en dose på kvelden (500 mg paracet + 600 mg ibux) og sov godt om natten. Fikk så vondt igjen om morran og tok samme dose en gang til og sloknet på nytt. Da var jeg uthvilt etter en god natts søvn.

Skrevet

Hvis du har fått feber og kvalme de siste dagene ville jeg nok kanskje ringt tannlegevakt eller legevakt. Dyrt, men muligens nødvendig. Det kan være infeksjon som krever annen behandling.

Skrevet

Snakk med tannlegen igjen; du skal ikke ha så vondt så lenge etterpå. Det kan være infeksjon.

Man kan helt fint ha vondt i en uke etter at man har fjernet visdomstann kirurgisk.

Men feber bør man ikke få. da kan det være en infeksjon.

Angela1365380318
Skrevet

Har også operert ut en visdomstann, tok ikke paragin forte med ibux og paracet sammen i noen dager. Ja det er ubehagelig i begynnelsen. Skyller du munnen med desinfiserende to ganger om dagen?

Skrevet

Har også operert ut en visdomstann, tok ikke paragin forte med ibux og paracet sammen i noen dager. Ja det er ubehagelig i begynnelsen. Skyller du munnen med desinfiserende to ganger om dagen?

nei jeg tar ikke noe desinfiserende. Er det noen måter jeg kan se om jeg har infeksjon? Uff jeg orker ikke sitte her det gjør så vondt uten smertestillende. Jeg hadde kun feber ett døgn etter at jeg hadde trukket den. Men kvalmen har vært der konstant og den kommer og går.

Vil GJERNE få takke alle som svarer/har svart tusen hjertelig takk å god jul :D

Angela1365380318
Skrevet

nei jeg tar ikke noe desinfiserende. Er det noen måter jeg kan se om jeg har infeksjon? Uff jeg orker ikke sitte her det gjør så vondt uten smertestillende. Jeg hadde kun feber ett døgn etter at jeg hadde trukket den. Men kvalmen har vært der konstant og den kommer og går.

Vil GJERNE få takke alle som svarer/har svart tusen hjertelig takk å god jul :D

Hmm, merkelig. Da jeg tok visdomstannen min tok jeg den på odentologen så jeg tror de gav meg "rette råd".

Jeg fikk ikke resept på annet en litt sterkere ibux.

De sa jeg måtte skylle munnen to ganger om dagen med desinfisernede veske slik at det ikke skulle bli betennelse, tror den heler corsodyl og får på apoteket for rundt 60kr. Det gjorde jeg i ca 10 dager.

Det gjorde vondt i mange dager etter operasjonen, men det ble bedre og bedre, trengte mindre og mindre smertestillende.

Ta en ibux og en paracet på en gang så virker det etter kort tid. Er ikke glad i å bruke smertestillende, kan gå år uten, men må inrømme at det gikk en del i dagene etter operasjonen. Siden det ikke har vært særlig før eller siden regener jeg med at det går bra:-)

Skrevet

Hmm, merkelig. Da jeg tok visdomstannen min tok jeg den på odentologen så jeg tror de gav meg "rette råd".

De sa jeg måtte skylle munnen to ganger om dagen med desinfisernede veske slik at det ikke skulle bli betennelse, tror den heler corsodyl og får på apoteket for rundt 60kr. Det gjorde jeg i ca 10 dager.

Det gjorde vondt i mange dager etter operasjonen, men det ble bedre og bedre, trengte mindre og mindre smertestillende.

Ta en ibux og en paracet på en gang så virker det etter kort tid. Er ikke glad i å bruke smertestillende, kan gå år uten, men må inrømme at det gikk en del i dagene etter operasjonen. Siden det ikke har vært særlig før eller siden regener jeg med at det går bra:-)

Nei, samme her. Fikk råd om skylling to ganger om dagen og å ta ibux etter behov. Første gangen trengte jeg så å si ike ibux, men gang nr to var mer smertefull ja, men hadde ikke smerter mer enn to-tre dager. Kan kanskje ha med at jeg ikke måtte sy og gjøre?

Nei, kjøp hextril eller corsodyl og sett i gang og skyll! hehe...like greit d..Så slipper man evt betennelse.

Mvh

Gjest mandolina
Skrevet

"Du sovnet vel fordi smertene ble dempet og fordi du var sliten."

Nei, egentlig ikke. Jeg tok en dose på kvelden (500 mg paracet + 600 mg ibux) og sov godt om natten. Fikk så vondt igjen om morran og tok samme dose en gang til og sloknet på nytt. Da var jeg uthvilt etter en god natts søvn.

Det er ikke noe i ingrediensene til nevnte medikamentene, som har sløvende eller søvndyssende effekt.

Hilsen

Skrevet

uff så takknemlig jer er..! TUSEN takk for svar altså. Jeg drar å kjøper ibux og ser etter noe skyllemiddel strax!

Har du innmari vondt!!

snakkes!

Mvh kvalma

Angela1365380318
Skrevet

uff så takknemlig jer er..! TUSEN takk for svar altså. Jeg drar å kjøper ibux og ser etter noe skyllemiddel strax!

Har du innmari vondt!!

snakkes!

Mvh kvalma

Bra! Husk det skal være desinfiserende (bakteriedrepende) spør på apoteket om du er i tvil, det er ikke fluorskylling du skal ha :-)

Skrevet

600 mg ibux hjelper.

Kvalme og sløvhet er bivirkninger på paralginen.

Jeg trakk to av mine vsidomstenner for 3 uker siden. Jeg verkte i 1 god uke. Prøvde paralgin, paracet og pinex.KUN 600 mg ibux virka. Det er dette tannleger anbefaler, også.

Skrevet

Fikk Paralgin Forte første gang jeg trekte visdomstann, men ble litt rar av tablettene. Tok derfor "vanlig" reseptfrie tabletter neste gang (har glemt sorten), og følte meg ok. Fikk et par tavbletter før bedøvelsen. Hadde ikke vondt da virkningen av tabletter og bedøvelse var over.

Da min datter gtrakk visdomstann, fikk hun høy feber og vondt. Jeg kjørte henne til sykehus, og hun ble sendt videre til Haukeland samme dag. Hun hadde streptokokker og ble værende der over en uke.

Skrevet

Bra! Husk det skal være desinfiserende (bakteriedrepende) spør på apoteket om du er i tvil, det er ikke fluorskylling du skal ha :-)

vil gjerne takke deg for dine tips og engasjement! Det hjalp!! Jeg har idag spist middag og sløvheten å kvalme er helt borte! Det samme kan man si om smertene! Det er helt utrolig!! Skulle ønske jeg kunne gi deg en virkelig klem men får sende deg en virtuell en istedenfor :D

Du er som en engel takk Angela:D

hjertelig hilsen meg

Angela1365380318
Skrevet

vil gjerne takke deg for dine tips og engasjement! Det hjalp!! Jeg har idag spist middag og sløvheten å kvalme er helt borte! Det samme kan man si om smertene! Det er helt utrolig!! Skulle ønske jeg kunne gi deg en virkelig klem men får sende deg en virtuell en istedenfor :D

Du er som en engel takk Angela:D

hjertelig hilsen meg

Kjempe bra å høre!

Ble veldig glad for å få tilbakemelding:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...