Gå til innhold

Tidenes beste kjærlighetsfilm?

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• ShitDiddelyDo

5

• Dorthe

3

• Angela1365380318

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei ok da, ikke akkurat kjærlighetsfilm, men den er jo et slags kjærlighetsdrama ihvertfall.

Hva ville du kalt den da?

Men ok, jeg er vel enig i at det ikke er direkte kjærlighetsfilm når jeg tenker etter, men jeg har på en måte satt den i den kategorien, kanskje pga relasjonene dem imellom.?

Jeg vil kalle den en stemningsdrama - - *fnis* . bare finner på her.

Skrevet

Tidenes beste er den kanskje ikke, men Notting Hill er en veldig koselig romantisk komedie. Det samme er Fire bryllup og en gravferd.

Men han Hugh-fyren er jo så vemmelig?

Skrevet

Den første jeg kommer på er "Broene i Madison County".

Den eneste filmen jeg har sett som er bedre enn boken.

Jeg likte ikke den filmen - de er jo utro.

ShitDiddelyDo
Skrevet

For min del finnes det knapt noen gode kjærlighetsfilmer. Det finnes rett nok en del filmer som omhandler kjærlighet, men rene kjærlighetsfilmer er stort sett søppel.

Og det er ikke noe jeg sier fordi jeg er en kald, jævla bastard. Det er bare sånn det er.

Av filmene nevnt under er det svært få av de gode filmene jeg ville kalt "kjærlighetsfilmer", selv om filmer som Natural Born Killers naturligvis handler om kjærlighet. Og det er en sabla god film.

Eneste gode av de "rene" kjærlighetsfilmene jeg ser nevnt under (og flere kommer jeg vel strengt tatt ikke på selv), er Amalie.

Gode filmer hvor kjærlighet i større eller mindre grad er et tema, finnes det dog flust av.

Skrevet

For min del finnes det knapt noen gode kjærlighetsfilmer. Det finnes rett nok en del filmer som omhandler kjærlighet, men rene kjærlighetsfilmer er stort sett søppel.

Og det er ikke noe jeg sier fordi jeg er en kald, jævla bastard. Det er bare sånn det er.

Av filmene nevnt under er det svært få av de gode filmene jeg ville kalt "kjærlighetsfilmer", selv om filmer som Natural Born Killers naturligvis handler om kjærlighet. Og det er en sabla god film.

Eneste gode av de "rene" kjærlighetsfilmene jeg ser nevnt under (og flere kommer jeg vel strengt tatt ikke på selv), er Amalie.

Gode filmer hvor kjærlighet i større eller mindre grad er et tema, finnes det dog flust av.

Så Cold mountain er ikke en kjærlighetsfilm?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så Cold mountain er ikke en kjærlighetsfilm?

Den har jeg faktisk ikke sett. Jeg orker ikke Bridget Jones-dama. Får brekningsfornemmelser bare ved å tenke på å se en film med henne.

Men som sagt: Natural Born Killers er også en kjærlighetsfilm, men jeg tviler på at det er den typen kjærlighetsfilmer dama over spør etter.

Skrevet

Tja. Jeg liker best litt skrudde kjærlighetsfilmer, type Wild at heart, Betty blue og Moulin rouge.

Skrevet

"Når du minst venter det" (Something's gotta give) - en film for voksne jenter! Jeg elsker den og har sett den flere ganger!

Med Jack Nicholson, Diane Keaton oh Keanu Reeves bl.a.

Skrevet

Tja. Jeg liker best litt skrudde kjærlighetsfilmer, type Wild at heart, Betty blue og Moulin rouge.

Hvordan kunne jeg glemme "Moulin Rouge"!!?!?!? Den er vidunderlig!

Skrevet

Hvordan kunne jeg glemme "Moulin Rouge"!!?!?!? Den er vidunderlig!

Ja, den er det. Et liten perle av en film:-)

Skrevet

Ja, den er det. Et liten perle av en film:-)

Jeg kjøpte den på dvd etter at jeg hadde sett den på kino, men det tok enda ett år før jeg torte å se den på dvd! :o) Var så redd jeg skulle bli skuffet, men den hadde holdt seg godt!

Gjest morentilfire
Skrevet

Om mye er jeg i tvil, men den mest overbevisende kjærlighetsfilmen jeg har sett er uten tvil 'GHOST'.

Den starter med å vise et unikt kjærlighetsvennskap som ikke kan ende når HAN blir drept (uforskyldt). W. Goldberg påtar seg å være bindeledd mellom den mortale ektemann og enken som selv er i fare.

Komisk? Ja. Men allikevel sinnsyk vakker og troverdig om kjærlighetens kraft.

Skuespillere:

Swayze, Demi Moore og

W. Goldberg.

Skrevet

-Just like heaven

-Mens du sov

-Notting Hill

-Gutter er gutter

-Dirty Dancing

-Ghost

f.eks...

ilene1365380268
Skrevet

Cold Mountain og Love Actually er mine favoritter.

enig

Gjest morentilfire
Skrevet

Har du kjærlighetsorg, ala fikk ikke den du ville, eller er du nyseparert? Ved nærmere ettertanke er det laget en film for hver sorgsituasjon!

Angela1365380318
Skrevet

Den har jeg faktisk ikke sett. Jeg orker ikke Bridget Jones-dama. Får brekningsfornemmelser bare ved å tenke på å se en film med henne.

Men som sagt: Natural Born Killers er også en kjærlighetsfilm, men jeg tviler på at det er den typen kjærlighetsfilmer dama over spør etter.

Du kalte meg dame, hihi, er 22 så er ikke så ofte det skjer:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kalte meg dame, hihi, er 22 så er ikke så ofte det skjer:-)

You're welcome. :)

Gjest girl with no name
Skrevet

Men han Hugh-fyren er jo så vemmelig?

Han er litt slik typisk enkelsk-bleik-type ja. Men det er mange andre skuespillere som er litt småekle også. Men filmene kan jo være bra for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...