Gå til innhold

Holder du vekta i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går alltid opp 3-4 kilo og irriterer meg over det..

For hvis regnestykket er slik at 1 kilo fett er 7000 kalorier så sier det seg selv at jeg overspiser noe voldsomt!

Veier meg alltid i slutten av januar og må slanke meg ned en klesstørrelse da..

Hvor lenge varer mat-jula for deg? Og hvis du er av den perfekte typen som mosjonerer, spiser med måte og kanskje t.o.m går NED i vekt i jula, ja da kan du la være å svare! :)

Gjest sånn kan det gå
Skrevet

Aldri har jeg klart å holde vekta i jula. Går opp 1-2 kilo. Ikke gøy men så er jo alltid nyttårsforsettet å få dem av igjen da ;) + noen kilo til. Nyttårsforsettet denne gang er ned ca 5 kilo i løpet a jan-febr.

Skrevet

Jeg pleier å være ekstra påpasselig med hva jeg spiser i tiden før jul, da går jeg ofte ned rundt 2 kg. På denne måten kan jeg kose meg i julen og ikke ha dårlig samvittighet når vekten viser 2 kg mer etter jul :)

Skrevet

Jeg har ALDRI lagt på meg mellom jul og nyttår - mellom nyttår og jul, derimot...:=)

Skrevet

Liker ikke julemat, så...

Hvordan går det an å ikke like marsipan? hehe

Skrevet

Jeg er ikke så glad i julemat. Og i vår familie har vi ikke overflod i 7-10 dager. Vi spiser godt på julaften, 1. og 2. juledag, så er vi tilbake til normalt fram til nyttårsaften. Derfor holder jeg stort sett samme vekt, men går heller ikke ned. Det er ikke tiden for en slankekur.

laguna1365380434
Skrevet

Gjør ikke det, selvom jeg spiser & koser meg jula gjennom..Tro om det er alt pakkemaset i forkant som gir meg ting å gå på?

Når jeg legger på meg mere enn jeg setter pris på, da skjer det om sommeren, da det kan være bøttevis av slake dager på en snor, der jeg ikke bryr meg filla om noe som helst, tyller øl og spiser det som faller meg inn i flere ferieuker til ende.

:-)

Gjest milliee
Skrevet

ikke marsipan, ikke sjokolade, ikke ribbe, ikke pinnekjøtt, ikke stekt pølse og potet osv... ikke medisterkaker.

eneste jeg liker i jula er evt laks. det kan en jo ete resten av året også heldigvis.

Alltid vært kresen i matveien :S

Skrevet

ikke marsipan, ikke sjokolade, ikke ribbe, ikke pinnekjøtt, ikke stekt pølse og potet osv... ikke medisterkaker.

eneste jeg liker i jula er evt laks. det kan en jo ete resten av året også heldigvis.

Oi du er mer kresen enn meg!

candyqueen_83
Skrevet

Unnskyld meg,men hva spiser dere i jula? Hørtes ikke ut som det kunne bli noe særlig

Gjest baremei
Skrevet

Jeg liker ikke marsipan...har aldri gjort det:) Så marsipangrisene kan fint holde seg i bingen sin. Sjokoladenisser derimot-kom til meg! Haha:9

Gjest baremei
Skrevet

Mye av julematen er jo salt, så litt av vektoppgangen kan kanskje skyldes væskeopphopning i kroppen også?

Så lenge en klarer å ta av seg julekiloene etter at jula er over, ser jeg ikke helt problemet. De fleste varierer jo et par kilo opp og ned gjennom året. Verre er det hvis det baller mer og mer på seg for hver jul.

Skrevet

Før pleide jeg gjerne å gå ned en kilo i jula fordi jeg var så bevisst på hva jeg spiste, men de siste årene har jeg bare latt være å veie meg, for jeg tror ikke det er sånn lenger... ;o)

Skrevet

Det er det du spiser mellom nyttår og jul du blir "tykk" av, ikke det mellom jul og nyttår ;-)

Skrevet

Jeg legger ofte på meg en del før jul. Starter jeg julebaksten tidlig, småspiser jeg gjerne kjeks (kjeks er best før jul). Noen har kanskje kjeks/gotterier med seg på jobb etc.

I år har jeg fakttisk ikke laget noe julemat enda. Har kjøptlitt kjeks, som går ned på høykant. Ingen har hatt noe godt med på jobb.

Et år drev jeg ufornuftig slanking før jul. Det første til at jeg gikk opp 6 kg i juleferien!

Skrevet

Joda jeg gjør nok det, et par kilo tenker jeg. I jula skal man kose seg, slank seg kan en gjøre resten av året. Høytider skal ikke være en plage, men glede, mener nå jeg da ;)

Gjest gått ned før
Skrevet

Ettersom jeg ikke har råd til å kjøpe så mye i jula, begrenser det seg selv hva jeg får i meg av mat og godter. Har opplevd tidligere å gå ned i vekt i jula, og jeg har faktisk det som mål denne gangen også. Det går an å kose seg i jula uten at det skal være så voldsomt mye mat og snacks.

Skrevet

Ja, jeg legger sjelden på meg i jula. Spiser ikke noe mer eller feitere da enn ellers, bortsett fra et par småkaker og julegodt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...