Gå til innhold

Holder du vekta i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke jeg pleier å gå opp noe særlig.

Før pleide jeg faktisk heller å ta av, men det var ikke fordi jeg spiste fornuftig eller trimmet.

Årsaken var vel heller at jeg sov til langt på dag, og spiste kanskje bare middag og kvelds.

En skal vel helst spise lite og ofte, for å slanke seg, men jeg tok heller av når jeg ikke spiste så ofte. Jeg legger heller på meg av å spise ofte, for jeg klarer ikke å spise lite nok :-)

Nå når jeg har barn er det slutt på å sove lenge i ferier, så da tar jeg heller ikke av noe, men holder vekten sånn noenlunde. Noen ganger sniker det seg kanskje på en kilo, men den går som regel vekk av seg selv når hverdagen har innhentet meg.

Skrevet

ikke marsipan, ikke sjokolade, ikke ribbe, ikke pinnekjøtt, ikke stekt pølse og potet osv... ikke medisterkaker.

eneste jeg liker i jula er evt laks. det kan en jo ete resten av året også heldigvis.

Alltid vært kresen i matveien :S

Hva med juleøl?

Skrevet

He-he.... Mosjonerer nok som vanlig, ja. Går verken opp eller ned, tror jeg. Prøve rå spise som vanlig. Dessuten blir jeg veldig raskt fed-up av all den maten og godteriet vi har tilgang på i jula..

ylvali1365381015
Skrevet

He-he.... Mosjonerer nok som vanlig, ja. Går verken opp eller ned, tror jeg. Prøve rå spise som vanlig. Dessuten blir jeg veldig raskt fed-up av all den maten og godteriet vi har tilgang på i jula..

Jeg holder garantert ikke vekta i jula! Jeg elsker god mat, så også en god del av den tradisjonelle julematen. I jula går man opp, med mindre man er slavisk og spiseforstyrret! ;-)

Men , det kommer jo en januar, og et nytt og bedre år...

Og da er jeg straks tilbake til utgangspunktet!

Jeg gidder ikke tilbringe jula med kaloritabell og dårlig samvittighet! Den kommer nå bare en gang i året uansett.

Da får jeg heller gå turer der det er mulig, og heller bruke resten av året til "vektvoktning".

Er ikke det sunt da? ;-)

Skrevet

Jeg holder garantert ikke vekta i jula! Jeg elsker god mat, så også en god del av den tradisjonelle julematen. I jula går man opp, med mindre man er slavisk og spiseforstyrret! ;-)

Men , det kommer jo en januar, og et nytt og bedre år...

Og da er jeg straks tilbake til utgangspunktet!

Jeg gidder ikke tilbringe jula med kaloritabell og dårlig samvittighet! Den kommer nå bare en gang i året uansett.

Da får jeg heller gå turer der det er mulig, og heller bruke resten av året til "vektvoktning".

Er ikke det sunt da? ;-)

He-he..... det er sikkert greit det også?!

Jeg tror jeg ikke legger på meg da, fordi jeg ikke er en kjøttspiser av rang.... Det er godt med ribbe og pinnekjøtt og sånt - men i små mengder synes jeg.... Noen hang etter søtsaker har jeg heller ikke. Er vant til litt lettere mat, så da går det ikke mer enn et par dager før jeg er tilbake til "normalen" ang. hva jeg spiser og sånn....

Men: alle har jo forskjellig smak - heldigvis - så da må du jo bare kose deg :-))

ylvali1365381015
Skrevet

He-he..... det er sikkert greit det også?!

Jeg tror jeg ikke legger på meg da, fordi jeg ikke er en kjøttspiser av rang.... Det er godt med ribbe og pinnekjøtt og sånt - men i små mengder synes jeg.... Noen hang etter søtsaker har jeg heller ikke. Er vant til litt lettere mat, så da går det ikke mer enn et par dager før jeg er tilbake til "normalen" ang. hva jeg spiser og sånn....

Men: alle har jo forskjellig smak - heldigvis - så da må du jo bare kose deg :-))

- Thank you! :-)

Ja, jeg skal kooooose meg! :-)

Jeg spiser rimelig magert og etter en plan ellers, for å endre kostholdet mitt uten å slanke meg. Og ja!!!- det virker! :-)

Men ærlig talt: man er rimelig forstyrret om man avstår fra normalt julekosthold pga avvik fra "korrekt kosthold"?

Nei du, jeg liker ribbe, elsker pinnekjøtt, ellers skal jeg nyte camembert og brie, noe det er flere måneder siden jeg unnet meg... :-)

Mmmmmmmmhh... ;-D

Skrevet

- Thank you! :-)

Ja, jeg skal kooooose meg! :-)

Jeg spiser rimelig magert og etter en plan ellers, for å endre kostholdet mitt uten å slanke meg. Og ja!!!- det virker! :-)

Men ærlig talt: man er rimelig forstyrret om man avstår fra normalt julekosthold pga avvik fra "korrekt kosthold"?

Nei du, jeg liker ribbe, elsker pinnekjøtt, ellers skal jeg nyte camembert og brie, noe det er flere måneder siden jeg unnet meg... :-)

Mmmmmmmmhh... ;-D

Enig med deg, man skal ikke ødelegge julegleden ved å telle kalorier. Man går da vanligvis opp og ned et par kg ellers også i løpet av året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...