Gå til innhold

Betaling for datahjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest dolerine
Skrevet

Mannen min fikk en kasse øl for maaange timers arbeid en gang.

Skrevet

Mannen min fikk en kasse øl for maaange timers arbeid en gang.

Og det aller vanligste er jo å ikke gi noe som helst.

Skrevet

Takk for svar.

Dette er utenom arbeidstiden, fredagkveld og lørdag formiddag.

Betal skikkelig ;) så hjelper han gjerne neste gang også.

Og jeg har aldri skjønt det å betale i alkohol. Man blir ikke mett av det.

Gjest mandolina
Skrevet

:-)

Noen "konsulenter" misforstår hvordan ting foregår, og prøver å ta "kongepris" for "hattemakerjobber". En svartjobber prøvde å kreve 850 kr pr time for å putte to reinstallasjons-CDer i en bærbar og sitte å se på at den ordna seg sjøl i to timer. Men ikke etter at jeg hadde snakket med han. Han mente visst at alle kunne kreve det samme som de "store gutta". Det må være et visst forhold mellom ting og tang. Han må ha vett til å si nei.

Prisen gjenspeiler innsatsen og kunnskapsnivået til datakonsulenten.

Sette inn innstallasjons-CD kan nesten hver eneste skoleungdom i dag. Det kreves ikke spesielle og "dyre" kunnskaper for å fikse en så enkel jobb.

Hilsen

Skrevet

De betalte ham 3500,- og spurte om det holdt og det var han fornøyd med selvsagt. :)

Skrevet

Prisen gjenspeiler innsatsen og kunnskapsnivået til datakonsulenten.

Sette inn innstallasjons-CD kan nesten hver eneste skoleungdom i dag. Det kreves ikke spesielle og "dyre" kunnskaper for å fikse en så enkel jobb.

Hilsen

Jeg har full respekt for vår lokale "datavaktmester". Tilstrekkelige kunnskaper om alt som trengs i private hjem. Kan kunsten å si nei og har opprettet gode kontakter med ryggdekning og henvisninger når det sjelden trengs. Rimelig og pålitelig.

Prinsipp: de små handler av de små, de store handler av de store.

En gjøk i gata har ikke noe å hente i et stort datafirma med sine små enkle problemer. Det eneste han oppnår er å få en kjemperegning og elendig service fra storbedriftens lærlinger. Lærlingene læres opp på bekostning av småkunder, og de tør ikke sende lærlinger til storkunder.

De store grossistene gjør det samme, sentralbordet spør hvor du ringer fra og slår opp. Der står en kode som angir om kunden er stor eller liten. De små kundene settes til lærlingene, og de store til proffene.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har full respekt for vår lokale "datavaktmester". Tilstrekkelige kunnskaper om alt som trengs i private hjem. Kan kunsten å si nei og har opprettet gode kontakter med ryggdekning og henvisninger når det sjelden trengs. Rimelig og pålitelig.

Prinsipp: de små handler av de små, de store handler av de store.

En gjøk i gata har ikke noe å hente i et stort datafirma med sine små enkle problemer. Det eneste han oppnår er å få en kjemperegning og elendig service fra storbedriftens lærlinger. Lærlingene læres opp på bekostning av småkunder, og de tør ikke sende lærlinger til storkunder.

De store grossistene gjør det samme, sentralbordet spør hvor du ringer fra og slår opp. Der står en kode som angir om kunden er stor eller liten. De små kundene settes til lærlingene, og de store til proffene.

Men regningen er den samme.

En må selektere ut hva en trenger av hjelp og ikke søke til "større" eksperter enn en trenger.

Hilsen

Skrevet

Men regningen er den samme.

En må selektere ut hva en trenger av hjelp og ikke søke til "større" eksperter enn en trenger.

Hilsen

Ligger mye i det.

Jeg tror vår lokale får et stabilt og langt liv i business. Ikke blir han rik, men det vil vare evig. Slik lokale samvittighetsfulle alltid klarer. Små utgifter og munn til munn metoden.

Gjest mandolina
Skrevet

Ligger mye i det.

Jeg tror vår lokale får et stabilt og langt liv i business. Ikke blir han rik, men det vil vare evig. Slik lokale samvittighetsfulle alltid klarer. Små utgifter og munn til munn metoden.

Bra det finnes hjelpere på det lokale plan, som de med små problemer kan bruke.

Hilsen

Skrevet

Bra det finnes hjelpere på det lokale plan, som de med små problemer kan bruke.

Hilsen

Han har aldri opplevd at noen ikke betalte regningen, og han har stående tilbud om at alle skal få pengene tilbake om de ikke er 100% fornøyd. Tror ikke noen har bedt om det noen gang.

Slike har råd til å garantere slikt, da det er mange småsummer til mange ulike, ikke store penger det dreier seg om. Da får han heller ikke problemer om en faktura ikke blir betalt.

Han sier at hans beste periode var først på 90-tallet da mange store gikk konkurs. Da var det nok av jobber og gode inntekter for en liten tass.

Gjest mandolina
Skrevet

Han har aldri opplevd at noen ikke betalte regningen, og han har stående tilbud om at alle skal få pengene tilbake om de ikke er 100% fornøyd. Tror ikke noen har bedt om det noen gang.

Slike har råd til å garantere slikt, da det er mange småsummer til mange ulike, ikke store penger det dreier seg om. Da får han heller ikke problemer om en faktura ikke blir betalt.

Han sier at hans beste periode var først på 90-tallet da mange store gikk konkurs. Da var det nok av jobber og gode inntekter for en liten tass.

Ja, da har han sikkert godt ord hos "jungeltelegrafen" og det gir ham kunder hele tiden.

Det er alltid noen problemer med datamaskinene som skal fikses, heldigvis har jeg god hjelp innen familien.

Opplegget i et vanlig hjem blir mer og mer komplisert, med alle mulige tekniske finesser.

Internett, IP-telefoni, intern nettverk, trådløs internetttilgang, router, alarmanlegg, oppgradering av eksisterende PC'er osv osv.

Alltid noe å vedlikeholde.

Hilsen

Skrevet

Det bruker å bli en bøtte kaffe og en DIGER melkesjokolade....

Skrevet

Betal skikkelig ;) så hjelper han gjerne neste gang også.

Og jeg har aldri skjønt det å betale i alkohol. Man blir ikke mett av det.

Jeg bruker å bli skikkelig stappa av øl.

Skrevet

Og det aller vanligste er jo å ikke gi noe som helst.

Amen.

jeia1365380317
Skrevet

De betalte ham 3500,- og spurte om det holdt og det var han fornøyd med selvsagt. :)

3.500,- ?!?

ikke rart han var fornøyd :)

Alt fra 100,- til 350,- i timen er vel det som er vanlig skulle jeg tro :)

men 3500,- er i drøyeste laget synes nå jeg da :)

Skrevet

3.500,- ?!?

ikke rart han var fornøyd :)

Alt fra 100,- til 350,- i timen er vel det som er vanlig skulle jeg tro :)

men 3500,- er i drøyeste laget synes nå jeg da :)

Det blir 280 kr/timen, da - det er vel ikke "alt for mye"?

Takk for fin tråd, forresten, Velouria - grei pekepinn for meg både som mottaker og yter av lignende tjenester. :)

Skrevet

Det blir 280 kr/timen, da - det er vel ikke "alt for mye"?

Takk for fin tråd, forresten, Velouria - grei pekepinn for meg både som mottaker og yter av lignende tjenester. :)

Bare hyggelig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...