Mary Poppins Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=148358 "Fra en forsiktig start i fjor, utenfor egen blomsterbutikk, har hun nå fått med seg hundre forretninger på å betale nesten dobbelt så mye som vanlig for juledekorasjoner i Norges eldste by." "Hun mener mange norske byer burde skamme seg over å tillate all verdens krimskrams i plast og andre kunstige materialer - og utfordrer andre byer til å følge etter." Jeg blir egentlig litt provosert når jeg leser sånt. Jeg mener.. om julepynten er laget av plast eller ikke.. who cares?? Hva med å heller sende de ekstra pengene de brukte for å få gjennomført dette, til barnehjem i Romania f.eks, så kanskje de barna kan få oppleve litt jul de også.. Og forøvrig synes jeg julepynten i Bergen er koselig jeg... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Skrevet 9. desember 2006 Helt enig med deg, MP. Neimen så bra! 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Syns det virker som et flott tiltak jeg! For plast forurenser mye mer enn naturlige materialer, og hva skjer når julepynten ikke er moderne mer elelr blir ødelagt? Jo, da havner den på dynga. Må da være bedre med mer naturlige materialer som kan gå tilbake til naturen. 0 Siter
Gjest tull og tøyseri Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 ...eller eldreomsorgen i kommunen der..... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Skrevet 9. desember 2006 ...eller eldreomsorgen i kommunen der..... Ja det hadde også vært mye bedre 0 Siter
Gjest penger skal sirkulere Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Ved å bruke penger så er man jo med å støtte andre lands fattige som du skisserer. Om vi slutter å handle alt stasjet vårt, så sulter de i hjel. Penger skal sirkulere, ellers mister folk jobbene både i Norge og ellers i verden. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Skrevet 10. desember 2006 Ved å bruke penger så er man jo med å støtte andre lands fattige som du skisserer. Om vi slutter å handle alt stasjet vårt, så sulter de i hjel. Penger skal sirkulere, ellers mister folk jobbene både i Norge og ellers i verden. Hehe det var vel en noe forenklet forklaring på hvordan ting fungerer her i verden. Akkurat det argumentet der holder ikke helt i denne sammenhengen synes jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.