Gå til innhold

Tønsberg ruster mot julepynt i plast.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=148358

"Fra en forsiktig start i fjor, utenfor egen blomsterbutikk, har hun nå fått med seg hundre forretninger på å betale nesten dobbelt så mye som vanlig for juledekorasjoner i Norges eldste by."

"Hun mener mange norske byer burde skamme seg over å tillate all verdens krimskrams i plast og andre kunstige materialer - og utfordrer andre byer til å følge etter."

Jeg blir egentlig litt provosert når jeg leser sånt. Jeg mener.. om julepynten er laget av plast eller ikke.. who cares?? Hva med å heller sende de ekstra pengene de brukte for å få gjennomført dette, til barnehjem i Romania f.eks, så kanskje de barna kan få oppleve litt jul de også..

Og forøvrig synes jeg julepynten i Bergen er koselig jeg...

Skrevet

Helt enig med deg, MP.

Neimen så bra! :)

ikke fast nick
Skrevet

Syns det virker som et flott tiltak jeg! For plast forurenser mye mer enn naturlige materialer, og hva skjer når julepynten ikke er moderne mer elelr blir ødelagt? Jo, da havner den på dynga. Må da være bedre med mer naturlige materialer som kan gå tilbake til naturen.

Gjest tull og tøyseri
Skrevet

...eller eldreomsorgen i kommunen der.....

Skrevet

...eller eldreomsorgen i kommunen der.....

Ja det hadde også vært mye bedre

Gjest penger skal sirkulere
Skrevet

Ved å bruke penger så er man jo med å støtte andre lands fattige som du skisserer. Om vi slutter å handle alt stasjet vårt, så sulter de i hjel.

Penger skal sirkulere, ellers mister folk jobbene både i Norge og ellers i verden.

Skrevet

Ved å bruke penger så er man jo med å støtte andre lands fattige som du skisserer. Om vi slutter å handle alt stasjet vårt, så sulter de i hjel.

Penger skal sirkulere, ellers mister folk jobbene både i Norge og ellers i verden.

Hehe det var vel en noe forenklet forklaring på hvordan ting fungerer her i verden.

Akkurat det argumentet der holder ikke helt i denne sammenhengen synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...