Gå til innhold

Paella til middag:)!

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Paella skal jo inneholde både kylling og reker? Og gjerne noe skalldyr. Ikke bare kylling. Den oppskriften ser helt fin ut :)

Gjest catiki21
Skrevet

Paella skal jo inneholde både kylling og reker? Og gjerne noe skalldyr. Ikke bare kylling. Den oppskriften ser helt fin ut :)

jeg sa ikke alt jeg skal ha med i den. Men jeg skal ha kylling og krepsehaler. Det jeg liker:), håper det blir godt. Men har du peiling på hvordan risen blir best gul? Sånn at den smaker godt?

candyqueen_83
Skrevet

jeg sa ikke alt jeg skal ha med i den. Men jeg skal ha kylling og krepsehaler. Det jeg liker:), håper det blir godt. Men har du peiling på hvordan risen blir best gul? Sånn at den smaker godt?

Den blir gul av gurkemeien, men det smaker ikke noe spesielt egentlig. Alle de andre ingrediensene gir jo masse smak :)

Gjest catiki21
Skrevet

Den blir gul av gurkemeien, men det smaker ikke noe spesielt egentlig. Alle de andre ingrediensene gir jo masse smak :)

takk for det. har det kryddret:), så da er det vel bare snart å begynne å kokkelere litt på kjøkkene;)

Gjest girasol
Skrevet

Du skal bruke safran i paella. Og ellers kan du ganske riktig lage den akkurat som du selv vil! Paella er Spanias (Valencias) svar på pytt i panne. Man tager det man haver :)

Gjest catiki21
Skrevet

Du skal bruke safran i paella. Og ellers kan du ganske riktig lage den akkurat som du selv vil! Paella er Spanias (Valencias) svar på pytt i panne. Man tager det man haver :)

Oki, da får jeg se om jeg har safran. Hva er egentlig forskjellen på safran og gurkemeie? Har begynt å lage min paella nå! Jeg elsker spansk mat og språk;)

candyqueen_83
Skrevet

Oki, da får jeg se om jeg har safran. Hva er egentlig forskjellen på safran og gurkemeie? Har begynt å lage min paella nå! Jeg elsker spansk mat og språk;)

At safran er mye dyrere :P

Gjest catiki21
Skrevet

At safran er mye dyrere :P

oki! Men jeg prøver gurglimeie jeg nå! Det går det, håper jeg får gul ris da;)

Gjest catiki21
Skrevet

Nå sitter ei med kjempe god Paella her. Jeg kan lage det sånn at jeg liker det, helt herlig! Godt med spansk mat!

Gjest snupydogg
Skrevet

Jeg har bodd i Valencia og da var det paella til middag hver søndag. Jeg ble så lei av det at nå orker jeg aldri å spise det mer :-) Det var med kylling, kylling og atter kylling.....

Skrevet

Jeg har bodd i Valencia og da var det paella til middag hver søndag. Jeg ble så lei av det at nå orker jeg aldri å spise det mer :-) Det var med kylling, kylling og atter kylling.....

He, he, du kan variere paellaen masse hvis du vil. Paella Mixta består av grønnsaker, kylling, kanin, skalldyr og fisk. Paella Valenciana har mest kylling og kjøtt i seg. Paella Vegatariana har ikke kjøtt, bare grønnsaker. Også kan du ha paella med bare fisk og skalldyr. Regioner i Spania har sine egne spesielle varianter ofte.

Tror det skal ekstremt mye til før jeg blir lei av paella!! :)

Gjest catiki21
Skrevet

He, he, du kan variere paellaen masse hvis du vil. Paella Mixta består av grønnsaker, kylling, kanin, skalldyr og fisk. Paella Valenciana har mest kylling og kjøtt i seg. Paella Vegatariana har ikke kjøtt, bare grønnsaker. Også kan du ha paella med bare fisk og skalldyr. Regioner i Spania har sine egne spesielle varianter ofte.

Tusen takk. Da lærte jeg noe nytt idag også. Min Paella ble sikkelig god. Hadde litt forskjellig oppi jeg, men med kylling og kremps. Sikkelig god. Har middag i flere dager, eller vil du komme å smake på min;), ble sikkelig god!

Gjest snupydogg
Skrevet

Er du fra Spania, Valencia?

Skrevet

Tusen takk. Da lærte jeg noe nytt idag også. Min Paella ble sikkelig god. Hadde litt forskjellig oppi jeg, men med kylling og kremps. Sikkelig god. Har middag i flere dager, eller vil du komme å smake på min;), ble sikkelig god!

Dónde vives?

Skrevet

Er du fra Spania, Valencia?

Nei... Familien min er delvis fra en provins langt sør i Spania :)

Gjest catiki21
Skrevet

Dónde vives?

Vivo Stavanger. Vet ikke om det er riktig, har mista mye spansk kunnskap på 2 år 2,5 år nå. Var veldig god, men nå sitter jeg her og strever litt. Men forstod hva det betyr!

Skrevet

Vivo Stavanger. Vet ikke om det er riktig, har mista mye spansk kunnskap på 2 år 2,5 år nå. Var veldig god, men nå sitter jeg her og strever litt. Men forstod hva det betyr!

ok ja da blir det litt vanskelig å komme på middag... du får kose deg med paella

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...