Gjest catiki21 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Har noen en "himmelsk paella oppskrift? Tenkte å ha paella idag med kylling! eller er den jeg har funnet på nettet helt greit? Hva pleier dere å ha i deres paella? http://www.aperitif.no/index.db2?id=99305 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Paella skal jo inneholde både kylling og reker? Og gjerne noe skalldyr. Ikke bare kylling. Den oppskriften ser helt fin ut 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Paella skal jo inneholde både kylling og reker? Og gjerne noe skalldyr. Ikke bare kylling. Den oppskriften ser helt fin ut jeg sa ikke alt jeg skal ha med i den. Men jeg skal ha kylling og krepsehaler. Det jeg liker:), håper det blir godt. Men har du peiling på hvordan risen blir best gul? Sånn at den smaker godt? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 jeg sa ikke alt jeg skal ha med i den. Men jeg skal ha kylling og krepsehaler. Det jeg liker:), håper det blir godt. Men har du peiling på hvordan risen blir best gul? Sånn at den smaker godt? Den blir gul av gurkemeien, men det smaker ikke noe spesielt egentlig. Alle de andre ingrediensene gir jo masse smak 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Den blir gul av gurkemeien, men det smaker ikke noe spesielt egentlig. Alle de andre ingrediensene gir jo masse smak takk for det. har det kryddret:), så da er det vel bare snart å begynne å kokkelere litt på kjøkkene;) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 jeg sa ikke alt jeg skal ha med i den. Men jeg skal ha kylling og krepsehaler. Det jeg liker:), håper det blir godt. Men har du peiling på hvordan risen blir best gul? Sånn at den smaker godt? Du skal bruke safran i paella. Og ellers kan du ganske riktig lage den akkurat som du selv vil! Paella er Spanias (Valencias) svar på pytt i panne. Man tager det man haver 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Du skal bruke safran i paella. Og ellers kan du ganske riktig lage den akkurat som du selv vil! Paella er Spanias (Valencias) svar på pytt i panne. Man tager det man haver Oki, da får jeg se om jeg har safran. Hva er egentlig forskjellen på safran og gurkemeie? Har begynt å lage min paella nå! Jeg elsker spansk mat og språk;) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Oki, da får jeg se om jeg har safran. Hva er egentlig forskjellen på safran og gurkemeie? Har begynt å lage min paella nå! Jeg elsker spansk mat og språk;) At safran er mye dyrere 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 At safran er mye dyrere oki! Men jeg prøver gurglimeie jeg nå! Det går det, håper jeg får gul ris da;) 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Nå sitter ei med kjempe god Paella her. Jeg kan lage det sånn at jeg liker det, helt herlig! Godt med spansk mat! 0 Siter
Gjest snupydogg Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Du skal bruke safran i paella. Og ellers kan du ganske riktig lage den akkurat som du selv vil! Paella er Spanias (Valencias) svar på pytt i panne. Man tager det man haver Jeg har bodd i Valencia og da var det paella til middag hver søndag. Jeg ble så lei av det at nå orker jeg aldri å spise det mer :-) Det var med kylling, kylling og atter kylling..... 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har bodd i Valencia og da var det paella til middag hver søndag. Jeg ble så lei av det at nå orker jeg aldri å spise det mer :-) Det var med kylling, kylling og atter kylling..... He, he, du kan variere paellaen masse hvis du vil. Paella Mixta består av grønnsaker, kylling, kanin, skalldyr og fisk. Paella Valenciana har mest kylling og kjøtt i seg. Paella Vegatariana har ikke kjøtt, bare grønnsaker. Også kan du ha paella med bare fisk og skalldyr. Regioner i Spania har sine egne spesielle varianter ofte. Tror det skal ekstremt mye til før jeg blir lei av paella!! 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 He, he, du kan variere paellaen masse hvis du vil. Paella Mixta består av grønnsaker, kylling, kanin, skalldyr og fisk. Paella Valenciana har mest kylling og kjøtt i seg. Paella Vegatariana har ikke kjøtt, bare grønnsaker. Også kan du ha paella med bare fisk og skalldyr. Regioner i Spania har sine egne spesielle varianter ofte. Tror det skal ekstremt mye til før jeg blir lei av paella!! Tusen takk. Da lærte jeg noe nytt idag også. Min Paella ble sikkelig god. Hadde litt forskjellig oppi jeg, men med kylling og kremps. Sikkelig god. Har middag i flere dager, eller vil du komme å smake på min;), ble sikkelig god! 0 Siter
Gjest snupydogg Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 He, he, du kan variere paellaen masse hvis du vil. Paella Mixta består av grønnsaker, kylling, kanin, skalldyr og fisk. Paella Valenciana har mest kylling og kjøtt i seg. Paella Vegatariana har ikke kjøtt, bare grønnsaker. Også kan du ha paella med bare fisk og skalldyr. Regioner i Spania har sine egne spesielle varianter ofte. Tror det skal ekstremt mye til før jeg blir lei av paella!! Er du fra Spania, Valencia? 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Tusen takk. Da lærte jeg noe nytt idag også. Min Paella ble sikkelig god. Hadde litt forskjellig oppi jeg, men med kylling og kremps. Sikkelig god. Har middag i flere dager, eller vil du komme å smake på min;), ble sikkelig god! Dónde vives? 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Er du fra Spania, Valencia? Nei... Familien min er delvis fra en provins langt sør i Spania 0 Siter
Gjest catiki21 Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Dónde vives? Vivo Stavanger. Vet ikke om det er riktig, har mista mye spansk kunnskap på 2 år 2,5 år nå. Var veldig god, men nå sitter jeg her og strever litt. Men forstod hva det betyr! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Vivo Stavanger. Vet ikke om det er riktig, har mista mye spansk kunnskap på 2 år 2,5 år nå. Var veldig god, men nå sitter jeg her og strever litt. Men forstod hva det betyr! ok ja da blir det litt vanskelig å komme på middag... du får kose deg med paella 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.