Gjest heidi22 Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Er det skadelig for foster? og kan man amme? Jeg finner ingen informasjon hvor det står noe om dette når jeg leser på legemiddelsidene ang. dette preparatet. Har hørt at enkelte migrenemedisiner kan gi fosterskade. 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Fant ikke den medisinen med det navnet du oppgav, men jeg fant en som har Imigran som "hovednavn" og radis som tilleggsnavn på noen av tabelettene? Gå på http://www.felleskatalogen.no/ og søk etter medisinen for å sjekke at det er den samme! Hvis det er det, står det følgende et stykke ned på siden: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra et større antall gravide kvinner som har brukt sumatriptan indikerer ikke fosterskadelige effekter. Sumatriptan skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Det anbefales at melken fra de første 8 timene etter administrering av sumatriptan kastes, hvoretter amming kan gjenopptas. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.