Gå til innhold

hvorfor synes jeg dansk er så stygt å høre på?

Anbefalte innlegg

Gjest synes språket er stygt.
Skrevet

Jeg har forsøkt å like dansk, men lykkes dårlig med dette. Jeg synes bare at det er stygt å høre på og svært lite sjarmerende. Det er ikke som å høre på svensk, eller som et annet språk for den saks skyld.

Hvorfor er det så stygt å høre på?

Gjest østfolding
Skrevet

Dansk er det fineste språk i verden.

Hilsen

TorneROSA1365380904
Skrevet

Kanskje fordi du har vanskeligheter med å forstå det?

Skrevet

Utrolig!

Jeg syns dansk er helt herlig å høre på, blir i godt humør og god stemning av det. Det er behagelig, og godt å høre på.

Svensk derimot, - vel det er greit, men jeg vil heller høre dansk.

Skrevet

Det er litt vrient å forstå dansk synes jeg, men det kommer vel kanskje an på hvor i landet man er? Svensk er veeldig fint, men ikke skånsk! Det blir som dansk for meg...

Skrevet

Jeg har alltid syntes at dansk er utrolig stilig! Men det egner seg ikke så bra til musikk. Svensk, f.eks, klinger bedre i ørene.

Skrevet

Jeg liker heller ikke dansk like godt som svensk. Jeg tror det har med det å gjøre at jeg liker at folk snakker tydelig. Det er ganske vanskelig å påstå at dansker snakker tydelig..... :) Men jeg syns ikke språket er stygt. Det er bare Bergensdialekt som er stygt. *bred trønderflir*

Gjest synes språket er stygt.
Skrevet

Jeg liker heller ikke dansk like godt som svensk. Jeg tror det har med det å gjøre at jeg liker at folk snakker tydelig. Det er ganske vanskelig å påstå at dansker snakker tydelig..... :) Men jeg syns ikke språket er stygt. Det er bare Bergensdialekt som er stygt. *bred trønderflir*

Jeg kan synes det finere om jeg hører damer prate dansk. Men når menn snakker dansk, spesielt i et lavt toneleie så høres det ut som om de er fulle.

Kanskje jeg også synes det er stygt fordi jeg får en fornemmelse av at det er fysisk ubehagelig å snakke språket.Høres iblant ut som om de har satt mat i halsen. Har forsøkt å snakke dansk selv og endte opp med vond hals ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...