Gå til innhold

Kan jeg gå til en telenor forhandler med et mobyson problem?

Anbefalte innlegg

Gjest Mobilproblem
Skrevet

Jeg har mobyson og jeg får ikke til å legge inn mms/wap på mobilen min. Det går hverken med de automatiske instillingene, eller de manuelle. Mobyson har ikke butikk å de kan ikke hjelpe meg, men siden de bruker telenor sine innstillinger (sikkert deres nett) kan jeg da dra innom en telenor forhandler for å få dem til å hjelpe meg?

Skrevet

Hei! Har mobyson selv. Ikke satt opp tlf til mms, men har flere ganger mailet dem ved spørsmål, og får hurtige og greie svar. Det er nok løsningen. Du har vel vært innom "mine sider"? Forøvrig bruker mobyson netcoms nett... Gjorde i hvert fall det før (har blitt kjøpt opp siden jeg kjøpte mitt abon., og jeg er nå "flyttet" til noextras. men har fortsatt mobyson logo heldigvis).

Jeg ville som sagt sendt en mail!

Du får ha lykke til!

Mvh

Gjest Mobilproblem
Skrevet

Hei! Har mobyson selv. Ikke satt opp tlf til mms, men har flere ganger mailet dem ved spørsmål, og får hurtige og greie svar. Det er nok løsningen. Du har vel vært innom "mine sider"? Forøvrig bruker mobyson netcoms nett... Gjorde i hvert fall det før (har blitt kjøpt opp siden jeg kjøpte mitt abon., og jeg er nå "flyttet" til noextras. men har fortsatt mobyson logo heldigvis).

Jeg ville som sagt sendt en mail!

Du får ha lykke til!

Mvh

Mobyson bruker telenornettet skriver dem på nettsiden. Jeg har vært i kontakt med dem, men jeg får ikke til forklaringene. Jeg er en dreven mobilbruker, men det må være noe galt med instillingene på mobilen. Derfor hadde det vært veldig kjekt å kunne levert fra meg mobilen til noen som kunne sett på den. Desverre så har ikke mobyson butikk så det går jo seff ikke... *hrfm*

Gjest Mobilproblem
Skrevet

Mobyson bruker telenornettet skriver dem på nettsiden. Jeg har vært i kontakt med dem, men jeg får ikke til forklaringene. Jeg er en dreven mobilbruker, men det må være noe galt med instillingene på mobilen. Derfor hadde det vært veldig kjekt å kunne levert fra meg mobilen til noen som kunne sett på den. Desverre så har ikke mobyson butikk så det går jo seff ikke... *hrfm*

Sakset fra siden til mobyson:

"Alle Mobysons kunder trenger innstillinger for bruk av Internett, WAP og MMS via Telenors nett".

Jeg har såklart prøvd både de mauelle og automatiske instillingene... :/

Skrevet

"Alle Mobysons kunder trenger innstillinger for bruk av Internett, WAP og MMS via Telenors nett".

Hei igjen! Måtte jo sjekke dine opplysninger kontra telenor/netcom, og du har aldeles rett! Men til mitt "forsvar" er mit abo. fortsatt hos netcom... Som jeg skrev ble "min mobyson" kjøpt opp (skjedde i alle fall endringer). Hatt nr.et i et par år pluss. Sakser fra noextras siden:

"Noextras.net er et lavpriskonsept fra Mobyson."

og

"Hvilket mobilnett benytter Noextras.net?

Noextras.net leier mobilnett av NetCom.

Som sagt har jeg fortsatt mobysonlogo- men ikke det samme nett som deg da :-)

Nok om det.

Skjønner jo at du har lest godt på sidene til mobysom. Jeg ser at de har tre løsninger på problemet- automatisk og manuell pluss en der du selv går inn i instillingene;

"Er du en dreven mobilbruker kan du imidlertid løse dette problemet på egenhånd, etter følgende oppskrift:

Steg 1. Gå inn på innstillinger for meldingskontoen MMS og bytt WAP konto fra ”Telenor MMS” til ”Telenor WAP”

Steg 2. Gå inn på innstillinger for WAP kontoen ”Telenor WAP” og bytt Internett konto fra ”Telenor WAP” til ”Telenor Internett”

Da vil Internet, WAP og MMS benytte samme tilkoblingspunkt og problemet forsvinne."

Ser det rett ut i instillingene, og virker det fremdeles ikke?

Siden du tydeligvis kan gå inn på telenors sider for å hente innstillinger burde du fint kunne gå til en telenorforhandler, slik du foreslo! Kan jo evt spørre på telenors kundeservice om det lar seg gjøre...

Mvh

lalala1365380457
Skrevet

sliter med det samme jeg du gitt..kjøpte ny mobil fra annen leverandør i oktober, ennå ikke fått til instillingene på denne..Var ikke noe problem på min gamle =/

Gjest Mobilproblem
Skrevet

Hei igjen! Måtte jo sjekke dine opplysninger kontra telenor/netcom, og du har aldeles rett! Men til mitt "forsvar" er mit abo. fortsatt hos netcom... Som jeg skrev ble "min mobyson" kjøpt opp (skjedde i alle fall endringer). Hatt nr.et i et par år pluss. Sakser fra noextras siden:

"Noextras.net er et lavpriskonsept fra Mobyson."

og

"Hvilket mobilnett benytter Noextras.net?

Noextras.net leier mobilnett av NetCom.

Som sagt har jeg fortsatt mobysonlogo- men ikke det samme nett som deg da :-)

Nok om det.

Skjønner jo at du har lest godt på sidene til mobysom. Jeg ser at de har tre løsninger på problemet- automatisk og manuell pluss en der du selv går inn i instillingene;

"Er du en dreven mobilbruker kan du imidlertid løse dette problemet på egenhånd, etter følgende oppskrift:

Steg 1. Gå inn på innstillinger for meldingskontoen MMS og bytt WAP konto fra ”Telenor MMS” til ”Telenor WAP”

Steg 2. Gå inn på innstillinger for WAP kontoen ”Telenor WAP” og bytt Internett konto fra ”Telenor WAP” til ”Telenor Internett”

Da vil Internet, WAP og MMS benytte samme tilkoblingspunkt og problemet forsvinne."

Ser det rett ut i instillingene, og virker det fremdeles ikke?

Siden du tydeligvis kan gå inn på telenors sider for å hente innstillinger burde du fint kunne gå til en telenorforhandler, slik du foreslo! Kan jo evt spørre på telenors kundeservice om det lar seg gjøre...

Mvh

Takk for svar.

Jeg har prøvd det du foreslo og det virker ikke. Jeg kan ikke se annet enn at alle instillinger er rett.

Tror jeg er så frekk at jeg stikker inn om telehuset (telenor eier dem tror jeg) og spør pent om de kan hjelpe meg meg oppsettet.

Gjest Mobilproblem
Skrevet

sliter med det samme jeg du gitt..kjøpte ny mobil fra annen leverandør i oktober, ennå ikke fått til instillingene på denne..Var ikke noe problem på min gamle =/

Det er kjipt å ikke få det til.

Hadde netcom før og det var så enkelt for uansett hva problem jeg hadde så dro jeg innom klart svar og de fikset det med en gang gratis. Så selv med mobilabbonoment så betaler en for det en får.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har prøvd det du foreslo og det virker ikke. Jeg kan ikke se annet enn at alle instillinger er rett.

Tror jeg er så frekk at jeg stikker inn om telehuset (telenor eier dem tror jeg) og spør pent om de kan hjelpe meg meg oppsettet.

telehuset er nok rett sted... Akkurat eierforhold er jeg ikke sikker på, men de har "forbindelser" til Telenor ja. Jobbet med telefoner tidligere, og den gang reparerte de telefonene på stedet om de hadde tid. Telekiosken, som også har telenor sendte kun telefonene videre til et verksted. Får håpe det ordner seg! Jeg burde jo få satt det opp på egen tlf en dag også... Ikke hatt behovet, men er jo fornuftig å ha gjort det om jeg en dag trenger det.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...