Gå til innhold

Hjort uten alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha hjort i jula, og nå leter jeg etter gode oppskrifter. Problemet er at bestemoren min ikke tåler alkohol, og alle de oppskriftene jeg har kommet over har rødvin, sherry og portvin i seg. Noen som har noen gode forslag?

Gjest hva er problemet?
Skrevet

alkoholen fordamper da under steking og koking.

Skrevet

Det er bare å droppe alkoholen, evt. brukte alkoholfri vin om det skal være vin i retten.

Skrevet

Men alkoholen dunster da bort i matlaging? Det er jo bare smaksstoffene som blir igjen.

Skrevet

Som de amdre sier fordamper alkoholen under tillaging, det vil derfor ikke være alkohol i en varmrett tilberedt med vin eller brennevin.

Førøvrig kan en evt. erstatte vin med f.eks. eplemost med litt edikk, men det blir nok ikke helt det samme.

Skrevet

Som de amdre sier fordamper alkoholen under tillaging, det vil derfor ikke være alkohol i en varmrett tilberedt med vin eller brennevin.

Førøvrig kan en evt. erstatte vin med f.eks. eplemost med litt edikk, men det blir nok ikke helt det samme.

Bestemor har reagert på solhatt, og når det skal så lite til vil jeg være helt sikker. Vil alkoholfri rødvin gi den samme smaken?

Skrevet

Bestemor har reagert på solhatt, og når det skal så lite til vil jeg være helt sikker. Vil alkoholfri rødvin gi den samme smaken?

Da må rødvina være avalkoholisert :) det finnes to typer - druesaft og altså avalkoholisert rødvin. Spør på polet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...