Gå til innhold

Chihuahuaer og røyting

Anbefalte innlegg

Gjest Mariatobe
Skrevet

Noen som vet om chihuahuaer røyter mye? Er de veldig ille for en som er allergisk mot hunder?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De korthårede chihuahuaene røyter så godt som ikke, det er ikke merkbart.

Men de langhårede røyter, så du vil merke det selv om de er små.

Når jeg sier at det ikke er merkbart at de korthårede røyter, så tenker jeg på rengjøring. Jeg vet ikke om allerigere reagerer på dem.

Skrevet

Det er ikke pels, men hudceller og spytt hos hunder de fleste allergikere reagerer på. På samme måte som mennesker har hunder død hud og flass som skal bort, for å bli erstattet av ny hud, i en kontinuerlig prosess. Og uavhengig om hunden røyter eller ikke, så vil den klø seg og dette hudflasset virvles rundt i luften, til plage for allergikere.

Noe av problemet kan man forsøke å redusere ved å vaske hunden ofte, men det er ikke like gunstig for alle hunder. De kan reagere med eksem osv.

Så dyreallergi og hund er generelt en dårlig kombinasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...