Gå til innhold

ADVARSEL! Heslig innlegg - ang. mandlene mine.

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ikke les dette innlegget hvis du ikke tåler en inngående beskrivelse av hovne mandler extravaganza!

Ok, jeg satt ute litt tynnkledd i helga, og ble litt hoven i halsen i går. Det går vel fort over, tenkte jeg. Men saken er at jeg har så innmari store mandler fra før, så det skal så lite til før det blir vondt når de hovner opp. Dessuten ser de mildt sagt ikke fine ut, med mange groper og hull etter tidligere halsbetennelser.

Da jeg var på jobb i natt, kikket jeg meg tilfeldigvis i speilet, og fikk se litt gult belegg på den ene mandelen. Jeg tok en q-tips og pirket det bort, siden jeg trodde det var en sånn propp. Men da begynte det å blø noe veldig, og det var liksom en flik og en stor grop innover i mandelen. (Urk, spydde nesten.)

Nå er det rødt og sårt og mandlene er fortsatt litt hovne. Jeg prøver å skylle med Corsodyl. Bør jeg dra til legen, eller skal jeg vente og se om det går over? Er litt bekymret for infeksjon siden det blødde så mye i går.

Skrevet

Ta deg en tur til legen, da slipper du og bekymre deg over det og du får eventuelt pencillin om det trengs:)

God bedring..

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ta deg en tur til legen, da slipper du og bekymre deg over det og du får eventuelt pencillin om det trengs:)

God bedring..

Ok... Det er vel kanskje lurest. Hater å gå til legen, bare. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

jeg ville latt lege sett på det.

Sukk ja, det er vel kanskje det lureste.

Skrevet

Ok... Det er vel kanskje lurest. Hater å gå til legen, bare. :)

Jeg vil jo også helst unngå legebesøk, men når du har det sånn så er det bedre med et legebesøk (iallfall for meg) da grubler jeg ikke mer på det:)

Skrevet

Mandlene er muligens fulle av gørr og dritt - det der er ekkelt, var plaget med det selv før jeg tok mandlene.

Hvis du er mye plaget anbefaler jeg det på det sterkeste. Har knapt hatt vondt i halsen siden jeg tok mandlene, før lå jeg strøken i halsbetennelse flere ganger i året.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mandlene er muligens fulle av gørr og dritt - det der er ekkelt, var plaget med det selv før jeg tok mandlene.

Hvis du er mye plaget anbefaler jeg det på det sterkeste. Har knapt hatt vondt i halsen siden jeg tok mandlene, før lå jeg strøken i halsbetennelse flere ganger i året.

Ja, tro du meg, jeg har lyst til å røske dem ut på egen hånd mange ganger!

Spurte legen en gang jeg var der om jeg ikke kunne få fjernet dem, men da sa han bare "jamen du kan ikke fjerne mandlene når du har en infeksjon gående!"

Jeg bare ristet på hodet og gikk.

Vet du om det finnes noen privatklinikk i Trondheim hvor man kan bestille time til fjerning av mandler på eget initiativ? Moxness kanskje?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg vil jo også helst unngå legebesøk, men når du har det sånn så er det bedre med et legebesøk (iallfall for meg) da grubler jeg ikke mer på det:)

Ja, men jeg tror ikke det hjelper med antibiotika heller, for mandlene er ikke SÅ hovne. Ble bare litt satt ut av at det begynte å blø.

jeia1365380317
Skrevet

Sukk ja, det er vel kanskje det lureste.

Ta tempen, har du feber? Det du beskriver høres mistenklig ut som streptokkoker, jeg har dette på mandlene menge ganger og det er akkurat slik du beskriver det :(

Ta deg en tur til legen du, og husk at er det streptokkoker så er det smittsomt, så prøv å ungå å puste/hoste direkte på andre ! Ihverfall om du har barn !

Skrevet

Ja, tro du meg, jeg har lyst til å røske dem ut på egen hånd mange ganger!

Spurte legen en gang jeg var der om jeg ikke kunne få fjernet dem, men da sa han bare "jamen du kan ikke fjerne mandlene når du har en infeksjon gående!"

Jeg bare ristet på hodet og gikk.

Vet du om det finnes noen privatklinikk i Trondheim hvor man kan bestille time til fjerning av mandler på eget initiativ? Moxness kanskje?

Jeg fikk gjort det på Spesialistlegesenteret, tror de er en del av Moxnessklinikken nå. Men jeg ble henvist av fastlegen min og betalte kun en liten egenandel. Hvis du kan gå direkte er det sikkert mye dyrere.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg fikk gjort det på Spesialistlegesenteret, tror de er en del av Moxnessklinikken nå. Men jeg ble henvist av fastlegen min og betalte kun en liten egenandel. Hvis du kan gå direkte er det sikkert mye dyrere.

Ok... Må vel bare få den £$#¤/@ legen til å henvise meg, da. Leste på Moxness sine sider, og der sto det at man kunne bli operert pga "kronisk betente mandler med verkepropper", og det har jeg jo. Må prøve å slå i bordet med det. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ta tempen, har du feber? Det du beskriver høres mistenklig ut som streptokkoker, jeg har dette på mandlene menge ganger og det er akkurat slik du beskriver det :(

Ta deg en tur til legen du, og husk at er det streptokkoker så er det smittsomt, så prøv å ungå å puste/hoste direkte på andre ! Ihverfall om du har barn !

Nope, jeg har ikke feber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...