Gå til innhold

Jeg har hatt en super tur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i Praha om sommeren, men denne turen var enda bedre!

Julepynting har fått en ny betydning. Og den julegrana de har. Den var ett fantastisk syn.

Nå er jeg egentlig ikke sånn kjempe opptatt av slike ting, men stemningen tok meg, og jeg forelsket meg. Vi har allerede bestemt at det blir tur tilbake om ett år.

Julemarkedet var en opplevelse. Sitte på kafe og se på folk som ruslet rundt. Og alle luktene. Det ble grillet, laget noe karamellbrød greier, varmet på diverse drikker.

Til og med ett norsk kor som sang julesanger fikk vi oppleve. Drakk på varm gluwine (aner ikke hvordan jeg staver det)

Været var så fint. Mildt ute, sol. Vi satt omtrent bare på forstauskafer og koste oss.

Har spist godt, gått mye, sett mye, og jeg har shoppet en hel masse. (Jeg hadde vel mye overvekt da jeg skulle hjem)

Hotellet lå akkurat mellom gamletorget og den store handlegata.

Og jeg har følt meg normal! Jeg er sliten nå, men det er det verdt. Jeg kunne tusle rundt, ikke måtte jeg hvile en masse som før. Må passe litt på hva jeg spiser, men det var jo null problem, masse godt som jeg kunne spise også.

Jeg tok metroen, det hadde vært omtrent umulig før (altså for stomien min).

Så jeg anbefaler en slik tur på det varmeste, enten du vil shoppe, oppleve julemarked, oppleve folk, byggninger, spise godt. Det er bare til og bestille tur med en gang ;o)

Måtte bare dele opplevelsen med dere på Dol :o)

Skrevet

Så flott å høre! Fikk lyst til å besøke Praha selv :-)

Skrevet

Hørtes ut som en flott tur :-)

Den var veldig fin. Vi var 3 stykker som reiste sammen, og alt gikk helt knirkefritt. Alle fikk gjøre og oppleve det de hadde selv lyst til.

Skrevet

Takk det høres supert ut! Og nå er altså julestemningen mere på plass forstår jeg :)

Skrevet

Så flott å høre! Fikk lyst til å besøke Praha selv :-)

Det er en flott by. En del turister er det jo, men det må man regne med i dag.

Masse høye bygninger. Og vil man, har man flere muligheter til og få lære om de, kirkene osv.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1165787503' post='3428955]

Så godt å høre!

*Klem*

*tar i mot klemmen*

Nå føler jeg at jeg endelig kan reise og gjøre det jeg har lyst til, og ikke bare det som lar seg praktisk gjennomfør pga den teite kroppen min :o)

Skrevet

*tar i mot klemmen*

Nå føler jeg at jeg endelig kan reise og gjøre det jeg har lyst til, og ikke bare det som lar seg praktisk gjennomfør pga den teite kroppen min :o)

Det må være en herlig følselse!

Ting blir nok så mye større for deg :)

Skrevet

Takk det høres supert ut! Og nå er altså julestemningen mere på plass forstår jeg :)

Den kom med full kraft! Nå forsvant jo litt av en når jeg kom hjem til regn (som jo aldri gir seg) Men nå gleder jeg meg til og pynte huset og at jula skal komme.

Skrevet

*tar i mot klemmen*

Med det mente jeg at setter nok mer pris på det, siden du ikke har kunnet fått gjøre det før..

Ja, jeg er dårlig på å forklare ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1165788156' post='3428984]

Med det mente jeg at setter nok mer pris på det, siden du ikke har kunnet fått gjøre det før..

Ja, jeg er dårlig på å forklare ;)

He he, jeg skjønte hva du mente :o)

Og du har nok rett. Jeg er også blitt veldig bra på det og kunne glede seg over ting. For det er jeg redd for og miste...

Skrevet

He he, jeg skjønte hva du mente :o)

Og du har nok rett. Jeg er også blitt veldig bra på det og kunne glede seg over ting. For det er jeg redd for og miste...

Det er jo en veldig bra egenskap. Jeg har lært av barna jeg jobber med. At man må bli flinkere å glede seg over de små ting. Det gjør faktisk hverdagen lysere :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Og jeg har følt meg normal!"

Bare det var nok verd hele turen. Skikkelig hyggelig å høre at det ble så vellykket :-)

Skrevet

"Og jeg har følt meg normal!"

Bare det var nok verd hele turen. Skikkelig hyggelig å høre at det ble så vellykket :-)

Det har vært utrolig vellykket. Og vi fikk det svære hotellrommet. Vi tenkte at vi kom til og bo oppå hverandre, men det var en suite vi fikk.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1165788755' post='3429008]

Det er jo en veldig bra egenskap. Jeg har lært av barna jeg jobber med. At man må bli flinkere å glede seg over de små ting. Det gjør faktisk hverdagen lysere :)

Vi har mye og lære der ja. Synd at vi ofte mister den gleden for de små enkle ting, etter som vi vokser opp.

Skrevet

Åååå, ble så glad på dine vegne! Fantastisk å få lov å føle seg litt normal...

Det hørtes ut som en herlig og avslappende tur. Alt bare hørtes så flott og skjønt ut...Fikk litt julestemning selv jeg, og det er den første snev av stemning jeg har følt i år med tanke på jul!

Kan se for meg overvekta på kofferter og tollere som snur seg vekk i håp om at du bare forsvinner videre.

klem

Skrevet

Så spennende. Dette virker som en virkelig opplevelse!

Jeg skal til Praha i januar, og jeg skjønner at jeg går glipp av en god del ved å komme etter jul i steden for før.

Men jeg satser på at det blir bra likevel.

Gjest tippsiii
Skrevet

Det høres kjempekoselig ut! Jeg reiser til Praha på fredag og skal være der noen dager, gleder meg veldig!

Har du noen tips til meg? Om hva jeg absolutt burde få med? Det er en romantisk tur med min kjære og shopping har høy prioritet. Gleder meg til å suge inn julestemningen, forhåpentligvis er det litt snø der også ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...