Gå til innhold

Jeg har hatt en super tur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Praha er _ingenting_ mot julegatene i Bruxelles, Belgia :-)

Det kan så være, men det var denne julegata jeg opplevde i år.

Har lyst og reise til flere byer og oppleve, men en ting av gangen :o)

Skrevet

Åååå, ble så glad på dine vegne! Fantastisk å få lov å føle seg litt normal...

Det hørtes ut som en herlig og avslappende tur. Alt bare hørtes så flott og skjønt ut...Fikk litt julestemning selv jeg, og det er den første snev av stemning jeg har følt i år med tanke på jul!

Kan se for meg overvekta på kofferter og tollere som snur seg vekk i håp om at du bare forsvinner videre.

klem

Tollerne bare smilte til oss, de skjønte nok at her var det jenter som hadde vært på shopping, og ikke noe annet.

Skrevet

Så fint! Så Praha er å anbefale? Smakte du på ølet der? Så du noen store parker til å løpe i?

Skrevet

Det høres kjempekoselig ut! Jeg reiser til Praha på fredag og skal være der noen dager, gleder meg veldig!

Har du noen tips til meg? Om hva jeg absolutt burde få med? Det er en romantisk tur med min kjære og shopping har høy prioritet. Gleder meg til å suge inn julestemningen, forhåpentligvis er det litt snø der også ;)

Dere bør sette dere på en av fortauskafene på gamletorget, der julemarkedet er, og bare nyte folket, stemningen.

Og shopping anbefales i den store handlegata, når du kommer opp fra gamletorget, ligger en stor klesbutikk som heter New Yorker, til høyre er det en gågate. Der ligger ogsåen krystallbutikk som har mye fint, og rimeligt.

Vil du handle på markedet, så gjør det på dagen, om kvelden var der mye folk, og vanskelig og komme til i de små bodene. Mye håndmalt julepynt, og kuler.

Går du på baksiden av Bata, det store skohuset, ligger det en klesbutikk over veien, der var mye rimelige klær.

Kan også ta metroen til store kjøpesenter, nye senter, der lokal befolkningen handler.

http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article757373.ece

Her kan du også finne informasjon om Praha:

http://www.allpraha.com/

Ha en god tur!

Ha en god tur!

Skrevet

Så spennende. Dette virker som en virkelig opplevelse!

Jeg skal til Praha i januar, og jeg skjønner at jeg går glipp av en god del ved å komme etter jul i steden for før.

Men jeg satser på at det blir bra likevel.

Det blir bra allikevel! Jeg hadde en fin tur da vi reiste om sommeren også. Mye og se på. Og butikkene er jo der ;o)

Skrevet

Så fint! Så Praha er å anbefale? Smakte du på ølet der? Så du noen store parker til å løpe i?

Jeg anbefaler det ja.

Så ingen parker, he he jeg er ikke noe løpemenneske, så jeg så ikke etter :o)

Urguell er ett øl som skal være godt. Jeg drakk ikke øl denne gangen, siden kroppen tåler det dårlig, men de andre gjorde.

Jeg drakk Tjekkisk hvitvin, var godt det også.

Skrevet

Jeg anbefaler det ja.

Så ingen parker, he he jeg er ikke noe løpemenneske, så jeg så ikke etter :o)

Urguell er ett øl som skal være godt. Jeg drakk ikke øl denne gangen, siden kroppen tåler det dårlig, men de andre gjorde.

Jeg drakk Tjekkisk hvitvin, var godt det også.

Det høres veldig koselig ut der, men hvordan kunne det ha seg at dere kunne sitte ute og drikke nå i desember? Var det ikke kaldt? Med glühwein innabords kan jeg forstå det, men ikke med kald hvitvin!

Skrevet

Det høres veldig koselig ut der, men hvordan kunne det ha seg at dere kunne sitte ute og drikke nå i desember? Var det ikke kaldt? Med glühwein innabords kan jeg forstå det, men ikke med kald hvitvin!

Det var ikke kaldt. Det var mildere enn her. Og sola var fremme flere ganger og varmet.

Det var sånne gassvarmere på så og si alle kafeèr. Frokost og lunsj spiste vi faktisk ute.

Skrevet

Det blir bra allikevel! Jeg hadde en fin tur da vi reiste om sommeren også. Mye og se på. Og butikkene er jo der ;o)

Butikkene er der. Det har du veldig rett i. :)

Hva handla du mest av? Ble det f.eks. noe krystall?

Skrevet

Butikkene er der. Det har du veldig rett i. :)

Hva handla du mest av? Ble det f.eks. noe krystall?

Denne gangen kjøpte jeg en god del krystall. Også en del julegaver i krystall.Det finnes turer ut til krystallfabrikker, jeg har ikke gjort det, men snakket med noen som hadde meldt seg på, og handlet mye.

Og jeg kjøpte klær og sko.

Gjest tippsiii
Skrevet

Dere bør sette dere på en av fortauskafene på gamletorget, der julemarkedet er, og bare nyte folket, stemningen.

Og shopping anbefales i den store handlegata, når du kommer opp fra gamletorget, ligger en stor klesbutikk som heter New Yorker, til høyre er det en gågate. Der ligger ogsåen krystallbutikk som har mye fint, og rimeligt.

Vil du handle på markedet, så gjør det på dagen, om kvelden var der mye folk, og vanskelig og komme til i de små bodene. Mye håndmalt julepynt, og kuler.

Går du på baksiden av Bata, det store skohuset, ligger det en klesbutikk over veien, der var mye rimelige klær.

Kan også ta metroen til store kjøpesenter, nye senter, der lokal befolkningen handler.

http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article757373.ece

Her kan du også finne informasjon om Praha:

http://www.allpraha.com/

Ha en god tur!

Ha en god tur!

Takk for gode tips :) Har bare hørt positive ting om byen, så det blir spennende.

Skal ikke se bort ifra at det blir en tur tilbake senere også nei :)

Skrevet

ÅH! Det hørtes veldig koselig ut! :)

Hvor bestilte du turen?

Jeg bestilte billigbilletter hos Norwegian.

Hotell booket jeg via hotels.com

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...