Gå til innhold

Sint!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.bt.no/innenriks/article322531.ece

Er det rart mange ikke vil anmelde? Har tenkt og fått høre at jeg burde det. For at han ikke skal gjøre det mot andre. Men gå igjennom det helvete for å få de vekk i 2-3 år? Så er det på an igjen?

Dessverre, det er ikke verd det..

FAEN!! Bare måtte få det ut!

Skrevet

3 år.. for å ødelegge et barns liv. Helt jævelig..

Skrevet

3 år.. for å ødelegge et barns liv. Helt jævelig..

Takk! Begynte å lure på om det bare er meg som reagerer.

Skrevet

Tror det er så forferdelig at mange lar vær å engasjere seg rett og slett... 3 stakkarslige år.. og så rett ut i verden igjen. Tragisk. De burde fått daglig terapi -og- mange mange år.

Skrevet

Tror det er så forferdelig at mange lar vær å engasjere seg rett og slett... 3 stakkarslige år.. og så rett ut i verden igjen. Tragisk. De burde fått daglig terapi -og- mange mange år.

Loven er under forandring akkurat nå, så vi får håpe at disse kriminelle får mer et ett klaps på hånden...

Strafferammen er opptil 21 år, men ingen har fått strengere straff enn 2 til 3 år. Overgrep mot voksne straffes litt hardere...

ylvali1365381015
Skrevet

Tror defleste reagerer og er oppgitte over de lave strafferammene for slike forferdelige forbrytelser.

Jeg snakker ofte ned mine venner om det.

Men hva skal vi gjøre med det, jeg føler meg bare maktesløs og frustrert i den grad at jeg har begynt å skåne meg selv for slikt...

:-(

Skrevet

Loven er under forandring akkurat nå, så vi får håpe at disse kriminelle får mer et ett klaps på hånden...

Strafferammen er opptil 21 år, men ingen har fått strengere straff enn 2 til 3 år. Overgrep mot voksne straffes litt hardere...

Rystende er det... Er det rart overgrepsofre ikke makter påkjenningen..

Skrevet

Tror defleste reagerer og er oppgitte over de lave strafferammene for slike forferdelige forbrytelser.

Jeg snakker ofte ned mine venner om det.

Men hva skal vi gjøre med det, jeg føler meg bare maktesløs og frustrert i den grad at jeg har begynt å skåne meg selv for slikt...

:-(

Det kan jeg skjønne. Det bare kjennes som et hån, at de får fortsette. At man ikke kan gjøre noe innenfor loven for å stoppe de.

Håper det skjer noe, skal visst komme endringer i loven. Er vel de nedre grensene som må flyttes, for det kan jo dømmes 21 år, det bare gjøres ikke.

Skrevet

Tror knapt du finner noen som ikke reagerer på denne galskapen.

Men domstolene hører ikke på folket og våre folkevalgte. Strafferammene er tross alt der, men de blir ikke brukt.

Det er absurd at dette pakket slipper ut raskere enn folk som snyter litt på skatten.

Finance Kreditt-fyren fikk vel 9 år. Det har aldri skjedd i Norge at voldteksjævler har fått noe i nærheten.

Skrevet

Tror knapt du finner noen som ikke reagerer på denne galskapen.

Men domstolene hører ikke på folket og våre folkevalgte. Strafferammene er tross alt der, men de blir ikke brukt.

Det er absurd at dette pakket slipper ut raskere enn folk som snyter litt på skatten.

Finance Kreditt-fyren fikk vel 9 år. Det har aldri skjedd i Norge at voldteksjævler har fått noe i nærheten.

Hvem er disse menneskene, som gir disse dommene? Jeg skjønner ikke!

Skrevet

Rystende er det... Er det rart overgrepsofre ikke makter påkjenningen..

Nei,det er ikke rart! Og det er heller ikke rart at overgrepene fortsetter, når ingen stilles skikkelig til ansvar for sine handlinger!

Det er et HÅN mot alle overgrepsofre, barn, unge eller voksne!

Skrevet

Hvem er disse menneskene, som gir disse dommene? Jeg skjønner ikke!

Nei, gudene vet.

Men undersøkelser viser visstnok (i følge en advokat jeg kjenner, men jeg har ikke sjekket det opp selv) at juryer, altså folk som meg og deg, gir lavere straffer enn legdommere.

Det er visst et eller annet om at de ofte får mer sympati for gjerningsmannen enn det fagfolket får ...

Skrevet

Nei, gudene vet.

Men undersøkelser viser visstnok (i følge en advokat jeg kjenner, men jeg har ikke sjekket det opp selv) at juryer, altså folk som meg og deg, gir lavere straffer enn legdommere.

Det er visst et eller annet om at de ofte får mer sympati for gjerningsmannen enn det fagfolket får ...

Jeg tenker, at det kanskje er fordi folk ikke orker å se? At det er lettere på tenke at "de kommer nok fort over det" osv enn å ta inn hvilken skade det faktisk gjør? Vet ikke, men noe må det være.

Skrevet

Nei,det er ikke rart! Og det er heller ikke rart at overgrepene fortsetter, når ingen stilles skikkelig til ansvar for sine handlinger!

Det er et HÅN mot alle overgrepsofre, barn, unge eller voksne!

Ja, og ikke minst et hån mot alle de som ikke er utsatt enda. De som blir det når de kommer ut igjen. Eller for at de aldri ble anmeldt. Alle barn og voksne som "står i kø" for å bli nesteman, for å sette det litt på spissen.

Skrevet

Jeg tenker, at det kanskje er fordi folk ikke orker å se? At det er lettere på tenke at "de kommer nok fort over det" osv enn å ta inn hvilken skade det faktisk gjør? Vet ikke, men noe må det være.

Jeg aner ikke. Finner det helt absurd at strafferammene ikke blir brukt og at overgripere dermed rusler rundt på gata i soningskø før de soner en straff så banal at fyllekjørere knapt sitter lengre.

Det virker så sinnsykt at jeg ikke har noen mulighet til å forestille meg hva som foregår i hodende til de som sender disse menneskene ut på gata igjen etter et års tid.

Skrevet

Den eneste straffen som er passende for slike mennesker, er å sitte i et torturkammer og bli laaaangsomt pint til døde på alle tenkelige vonde måter. Det er for snilt bare å skyte dem, da lider de ikke nok.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Tror ikke mange tenker "de kommer nok fort over det". Det er vel bare overgripere selv som tenker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...