Gå til innhold

Les her og hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror de mener at du kan knytte kakulatoren opp mot en annes og på denne måten "snakke" med hverandre.

Men det ser de jo for du må jo oppkoples til den andre...Men det kan godt være de mener at du ikke skal ha lagret tekst på kalkulatoren også, men det kan de vel sjekke? Synd å kjøpe ny kalkulator når du har en som funker utmerket...

Skrevet

Jeg tror de mener at du kan knytte kakulatoren opp mot en annes og på denne måten "snakke" med hverandre.

Men det ser de jo for du må jo oppkoples til den andre...Men det kan godt være de mener at du ikke skal ha lagret tekst på kalkulatoren også, men det kan de vel sjekke? Synd å kjøpe ny kalkulator når du har en som funker utmerket...

Ja, var det jeg tenkte også!

Det er lov å programmere formler, men det vet jeg ikke hvordan jeg gjør. Og i det samme programmet hvor jeg kan lagre formler går det an å skrive fri tekst. Derfor tenker jeg at hvis de sletter den fri teksten sletter de også formlene som er lov å ha der - det går vel ikke - eller?

Skrevet

Jeg tror skriveenhet er "papirrull", altså at du kan printe ut ting.

lalala1365380457
Skrevet

Ja, var det jeg tenkte også!

Det er lov å programmere formler, men det vet jeg ikke hvordan jeg gjør. Og i det samme programmet hvor jeg kan lagre formler går det an å skrive fri tekst. Derfor tenker jeg at hvis de sletter den fri teksten sletter de også formlene som er lov å ha der - det går vel ikke - eller?

du får da ikke lov å ha med kalkulatoren din.

Hvis det er som min bedøk eksamen i fjor, så fikk vi ikke ha kalkultatorer hvor det gikk å skrive tekst. De mest avanserte kalkulatorene vi får bruke er finansiell kalkulator. Er det bedøk på høyere nivå, eller valgfag på vgs? For om det er høyere nivå så kan du sannsynligvis dra på skolens bibliotek (f.eks. tapir) og høre der, der vet de hva som er godkjent kalkulator

Skrevet

du får da ikke lov å ha med kalkulatoren din.

Hvis det er som min bedøk eksamen i fjor, så fikk vi ikke ha kalkultatorer hvor det gikk å skrive tekst. De mest avanserte kalkulatorene vi får bruke er finansiell kalkulator. Er det bedøk på høyere nivå, eller valgfag på vgs? For om det er høyere nivå så kan du sannsynligvis dra på skolens bibliotek (f.eks. tapir) og høre der, der vet de hva som er godkjent kalkulator

Det er på BI, 1.året.

Vi kan ha med avansert kalkulator. Følgende står i beskrivelsen:

Avansert kalkulator (programmerbar kalkulator/finanskalkulator)

Kan forhåndsprogrammeres. Enheten skal ikke ha skriveenhet, eller ha mulighet for trådløs kommunikasjon. Den skal heller ikke kunne utføre operasjoner med symboler. Kalkulatoren skal være batteridrevet og ikke avgi støy. Bruksanvisning kan kun benyttes i eksamener hvor "alle hjelpemidler" er tillatt. Når "avansert kalkulator" er tillatt er det kun lov å medbringe én -1- avansert kalkulator til eksamen. I tillegg kan medbringes èn enkel kalkulator.

Skrevet

Jeg tror skriveenhet er "papirrull", altså at du kan printe ut ting.

Ok, takk for svar :)

lalala1365380457
Skrevet

Det er på BI, 1.året.

Vi kan ha med avansert kalkulator. Følgende står i beskrivelsen:

Avansert kalkulator (programmerbar kalkulator/finanskalkulator)

Kan forhåndsprogrammeres. Enheten skal ikke ha skriveenhet, eller ha mulighet for trådløs kommunikasjon. Den skal heller ikke kunne utføre operasjoner med symboler. Kalkulatoren skal være batteridrevet og ikke avgi støy. Bruksanvisning kan kun benyttes i eksamener hvor "alle hjelpemidler" er tillatt. Når "avansert kalkulator" er tillatt er det kun lov å medbringe én -1- avansert kalkulator til eksamen. I tillegg kan medbringes èn enkel kalkulator.

ja det er litt flere/mere hjelpemidler til eksamen på BI =) godt du fant ut av hvordan kalkis du kan bruke da!

Skrevet

ja det er litt flere/mere hjelpemidler til eksamen på BI =) godt du fant ut av hvordan kalkis du kan bruke da!

Jeg har fremdeles ikke funnet det ut for det står at "enheten skal ikke ha skriveenhet" og jeg vet ikke hva skriveenhet er... Er usikker på om min har det. Laban sier at det er mulighet for å printe ut noe og det har jeg ikke, men har sånt program at jeg kan skrive fri tekst og da blir jo egentlig det en jukselapp - som er lov? Virker veldig merkelig.. Får bare se hva de sier imorgen på eksamen - rekker ikke låne en annen kalkulator nå uansett..

lalala1365380457
Skrevet

Jeg har fremdeles ikke funnet det ut for det står at "enheten skal ikke ha skriveenhet" og jeg vet ikke hva skriveenhet er... Er usikker på om min har det. Laban sier at det er mulighet for å printe ut noe og det har jeg ikke, men har sånt program at jeg kan skrive fri tekst og da blir jo egentlig det en jukselapp - som er lov? Virker veldig merkelig.. Får bare se hva de sier imorgen på eksamen - rekker ikke låne en annen kalkulator nå uansett..

jeg mener det er snakk om en med skriftmuligheter inne på kalkisen, altså med muligheter for lagring av ord. Hva med å stikke på f.eks. tapir, eller opp i administrasjonen på BI? på min skole vet de iallefall sånt der..

Du sliter på en bedøk eksamen om du er uten kalkis, koster bare et par hundre for den enkleste kalkisen du trenger, så jeg vil absolutt anbefale deg å finne ut av det, isteden for å satse på at det kanskje går ok...

Skrevet

Jeg hadde samme eksamen i vår.

Hadde med min Hp17BII+, som ble anbefalt av læreren, og den har mulighet for å legge inn tekst i programmeringsdelen. Den er altså lovlig.

I tillegg er vel kalkulatorreglene like på alle eksamener? På statistikk-kurset jeg tok, ble det laget en egen undervisningsenhet i bruk av kalkulatoren Texas TI-83. Når den var lovlig der, er den sikkert lovlig på bed.øk. også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...