Gå til innhold

Leger får også psykiske problemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leger er faktisk bra representert på selvmordsstatistikken.

Skrevet

Uff, det visste jeg ikke, men fallet er kanskje større for de med lang utdanning....?

Skrevet

Uff, det visste jeg ikke, men fallet er kanskje større for de med lang utdanning....?

Lett tilgang på medisiner kan jo og være en grunn. Men kanskje stresset som tar knekken på legene? Det er helt sikkert en del forskning på det..

Skrevet

Lett tilgang på medisiner kan jo og være en grunn. Men kanskje stresset som tar knekken på legene? Det er helt sikkert en del forskning på det..

Syntes bare det var modig av denne legen å skrive en slik flott artikkel...Det er viktig at folk med psykiske problemer ikke trenger å skjule seg i mørket, men kan være mer åpne om det...

Gjest Liza i London
Skrevet

Hva gjoer leger til annerledes mennesker enn alle andre?

Mer kunskap?

ja. Helt sikkert, paa mange omraader.men noen ganger er ikke mye kunnskap et gode...det aa vite om prognoser,f.eks.Hvor oppmuntrende kan det vaere, i enkelte sammenhenger?

Hvordan er det...naar du selv sliter...aa lytte, time etter time, til andre menneskers fortvilelse,haaploeshet? og saa vaere oppmuntrende, stoettende og oppdatert paa uansett hva problemet gjelder?

Hvor mange leger kommer hjem til idylliske familieforhold?

se paa alle klagene som skrives her inne! Berettigete klager i de fleste tilfeller. Iallefall om legen (terapeuten) var en maskin.

Men hva om legen foeler det samme som pasienten. At " i den konsultasjonen strakk jeg ikke til"

"oversaa jeg noe?"

Jada,leger er opplaert til aa koble ut naar en lang arbeidsdag er over (svaert ofte lengre enn det pas. aner)

Kanskje vedkommende ikke "strekker til" hjemme heller?

Lege eller ikke, den menneskelige organisme har en smertegrense!

Kanskje flere leger burde faa slippe til i beste sendetid?

Jeg er redd for at de fleste ville vegre seg....det er naa litt godt aa bli sett paa som allvitende og usaarlig.

Skrevet

Hva gjoer leger til annerledes mennesker enn alle andre?

Mer kunskap?

ja. Helt sikkert, paa mange omraader.men noen ganger er ikke mye kunnskap et gode...det aa vite om prognoser,f.eks.Hvor oppmuntrende kan det vaere, i enkelte sammenhenger?

Hvordan er det...naar du selv sliter...aa lytte, time etter time, til andre menneskers fortvilelse,haaploeshet? og saa vaere oppmuntrende, stoettende og oppdatert paa uansett hva problemet gjelder?

Hvor mange leger kommer hjem til idylliske familieforhold?

se paa alle klagene som skrives her inne! Berettigete klager i de fleste tilfeller. Iallefall om legen (terapeuten) var en maskin.

Men hva om legen foeler det samme som pasienten. At " i den konsultasjonen strakk jeg ikke til"

"oversaa jeg noe?"

Jada,leger er opplaert til aa koble ut naar en lang arbeidsdag er over (svaert ofte lengre enn det pas. aner)

Kanskje vedkommende ikke "strekker til" hjemme heller?

Lege eller ikke, den menneskelige organisme har en smertegrense!

Kanskje flere leger burde faa slippe til i beste sendetid?

Jeg er redd for at de fleste ville vegre seg....det er naa litt godt aa bli sett paa som allvitende og usaarlig.

Er absolutt helt enig i alt du skriver!

Og det er enda slik at det er en viss prestisje over legeyrket...

Så når en lege går ut og sier han sliter psykisk, så ærer jeg han for det! Og han skulle virkelig vært på NRK i beste sendetid...! Hvor mye godt ville ikke det gjort for veldig, veldig mange her på berget, hvor det å være på topp bestandig blir sett på som best!

Gjest Liza i London
Skrevet

Er absolutt helt enig i alt du skriver!

Og det er enda slik at det er en viss prestisje over legeyrket...

Så når en lege går ut og sier han sliter psykisk, så ærer jeg han for det! Og han skulle virkelig vært på NRK i beste sendetid...! Hvor mye godt ville ikke det gjort for veldig, veldig mange her på berget, hvor det å være på topp bestandig blir sett på som best!

Men...hidi...ville du ikke hatt en aldri saa liten tvil neste gang du oppsoekte legen?

Hvis du visste at h*n ikke var den allvitende og usaarlige,men gikk i terapi eller paa medisiner?

Ville du ikke oensket en 2.nd opinion?

Hvis det var f.eks barnet ditt det gjaldt?

Skrevet

Men...hidi...ville du ikke hatt en aldri saa liten tvil neste gang du oppsoekte legen?

Hvis du visste at h*n ikke var den allvitende og usaarlige,men gikk i terapi eller paa medisiner?

Noen av oss ville kanskje kjenne oss trygge fordi vi vet at leger ikke er allvitende (faktisk milevis unna - HA!). Og da er det tryggere når de innrømmer det?

Gjest Liza i London
Skrevet

Noen av oss ville kanskje kjenne oss trygge fordi vi vet at leger ikke er allvitende (faktisk milevis unna - HA!). Og da er det tryggere når de innrømmer det?

Enig med deg.

men jeg tror du er et *avvik*

:-)

Skrevet

Jeg ville håpe at min lege hadde vett til å aykemelde seg om det ble så ille...Til og med leger må få lov til å være syke, men de bør også sykmeldes.

Om jeg følte at legen ikke hørte på meg, når det gjaldt barnet mitt, ville jeg uansett ha fått second opinion. Tar ingen sjanser med barna...

Gjest Liza i London
Skrevet

Jeg ville håpe at min lege hadde vett til å aykemelde seg om det ble så ille...Til og med leger må få lov til å være syke, men de bør også sykmeldes.

Om jeg følte at legen ikke hørte på meg, når det gjaldt barnet mitt, ville jeg uansett ha fått second opinion. Tar ingen sjanser med barna...

E

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...