Gå til innhold

Svart sopp - mugg?

Gjest blir jeg aldri kvitt den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny leilighet:

Først kom det på do - svart sopp på do som jeg klarte - tror jeg - bli kvitt med klor.

Men i dag skulle jeg vaske vinduer - som har stått dekket til med nips og planter og slikt - og når jeg flytter på dem, ser jeg sannelig at nederst på vinduene og på karmen er det svart der også, av samme sort sopp.

Hva er dette for noe? Vi har det så luftig at vi omtrent blåser bort i sofaen ved vinduet - men det er endel dugg på vinduene av og til. Og dermed fuktig.

Men hva gjør jeg? Blir jeg kvitt svart sopp noen gang? Og: Bør jeg klage til han som solgte leiligheten?

Skrevet

Dette er, som du selv sier, på grunn av fuktighet.

Så vidt jeg vet, så burde du ikke skrubbe på den, fordi soppsporene da sprer seg. Du må bruke et spesielt middel, uten at jeg vet hva.

Skrevet

Du får kjøpt et flytende middel på fargehandelen som fjerner denne soppen.

Skrevet

Du får kjøpt et flytende middel på fargehandelen som fjerner denne soppen.

Takk for tipset - det skal jeg jammen forsøke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...