Gå til innhold

Barnevern

Gjest intet å skjule ... annet enn leker som flyter tidvis

Anbefalte innlegg

Gjest intet å skjule ... annet enn leker som flyter tidvis
Skrevet

Jeg har blitt varslet om at Barnevernet vil komme på uanmeldte hjembesøk.

Når på døgnet kan jeg regne med at de kommer? Og hvor mange ganger vil de komme?

Jeg har ingenting å skjule. Men må jo prøve å være mer hjemme sånn at de har mulighet til å se hvordan vi har det. Dette betyr jo også at noen av de tingene vi pleier å gjøre etter skolen for en periode må vente.

Gjest hvorfor det?
Skrevet

Gå på det dere skal! Kommer de når dere er ute så får de heller komme igjen.

Gjest overrasket nå!
Skrevet

Gå på det dere skal! Kommer de når dere er ute så får de heller komme igjen.

Jøss jeg trodde ikke barnevernet hadde lov til å komme uanmeldt??? Har noen ringt inn anonym bekymringsmelding på dere?

Skrevet

De kommer sikkert mellom 0900 og 1600 - de har arbeidstid de også vet du! :)

Gjest intet å skjule....annet enn leker som flyter
Skrevet

Jøss jeg trodde ikke barnevernet hadde lov til å komme uanmeldt??? Har noen ringt inn anonym bekymringsmelding på dere?

Ja, en jeg kjenner godt har meldt meg anonymt til barnevernet. Jeg fikk lese bekymringsmeldingen og kjente igjen håndskriften.

Skrevet

Ja, en jeg kjenner godt har meldt meg anonymt til barnevernet. Jeg fikk lese bekymringsmeldingen og kjente igjen håndskriften.

Ble du sur på vedkommende da? Hvis jeg selv mente jeg hadde rent mel i posen, hadde jeg blitt ganske forbanna hvis noen jeg kjente hadde meldt meg til barnevernet.

Gjest intet å skjule....annet enn leker som flyter
Skrevet

Ble du sur på vedkommende da? Hvis jeg selv mente jeg hadde rent mel i posen, hadde jeg blitt ganske forbanna hvis noen jeg kjente hadde meldt meg til barnevernet.

Jeg er ikke sur og forbannet er bare forbokstaven. Men en med dysleksi som jeg har lest brev etter brev som han har skrevet... Det er ikke vanskelig å ta feil. Det er vel helt unødvendig å si at for meg er denne personen død.

Gjest intet å skjule...annet enn leker som flyter
Skrevet

Jeg er sur og forbannet mener jeg. Kom inn ett ikke der som ikke skulle være der

Skrevet

Jeg er ikke sur og forbannet er bare forbokstaven. Men en med dysleksi som jeg har lest brev etter brev som han har skrevet... Det er ikke vanskelig å ta feil. Det er vel helt unødvendig å si at for meg er denne personen død.

Forstår frustrasjonen din..

jeia1365380317
Skrevet

selfølgelig kan de komme uanmeldt, hvis ikke hadde det jo ikke vært vits!

og de behøver ikke nødvendigvis å komme på dagen :)

og de bryr seg ikke om rot, det de ser etter er samspill mellom deg og barn, og rus !

Har du det "vanlig" har du ikke noe å bekymre deg får :)

Skrevet

Jeg er sur og forbannet mener jeg. Kom inn ett ikke der som ikke skulle være der

Ja, er ikke så rart du er sinna. Hadde blit temmelig forbanna selv, hvis jeg selv mente at jeg var en god forelder.

Gjest overrasket nå!
Skrevet

Denne personen må da ha fryktelig mye i mot deg/dere når vedkommende gjør noe slikt! Det er en ganske så ond handling å melde falskt til barnevernet!!

jeia1365380317
Skrevet

Denne personen må da ha fryktelig mye i mot deg/dere når vedkommende gjør noe slikt! Det er en ganske så ond handling å melde falskt til barnevernet!!

hva er det denne personen har meld deg for ? det er virkelig onskapsfult å gjøre noe slikt hvis det ikke er reelt!

Forstår at du er sinna, ja !

Gjest intet å skjule .... annet enn leker som flyter
Skrevet

Forstår frustrasjonen din..

Vedkommede har lagt meg for hat. Dette er andre gang han melder meg, men første gang i en annen kommune. Barnevernet der fant ikke noe. Nå er det reprisesending og jeg er LEI.

Jeg blir beskyldt for de mest horrible ting.

Skrevet

Når de tenker komme og hvor mange ganger er selvsagt noe du spør barnevernet om. Og nei, uanmeldte hjemmebesøk er ikke vanlig praksis.

Skrevet

Vedkommede har lagt meg for hat. Dette er andre gang han melder meg, men første gang i en annen kommune. Barnevernet der fant ikke noe. Nå er det reprisesending og jeg er LEI.

Jeg blir beskyldt for de mest horrible ting.

Hvis denne personen har anmeldt deg falsk for andre gang, kan du melde fra til politiet. Det er straffbart å komme med falsk anmeldelse.

Ørkenvandreren
Skrevet

Aner ikke - spør dem.

Uten at jeg vet hva som er grunnlaget for at de har kontaktet deg, vil jeg si; Spill med åpen kort. Har du og barna et godt samspill, så legges saken død. Har du/(dere utfordringer, så se barnevernet som en medspiller og ikke en fiende.

Gjest Intet å skjule.... annet enn leker som flyter rundt
Skrevet

Hvis denne personen har anmeldt deg falsk for andre gang, kan du melde fra til politiet. Det er straffbart å komme med falsk anmeldelse.

Ja, jeg går til politiet så fort barnevernet har henlagt sagen. Sjikane.

Skrevet

Ja, er ikke så rart du er sinna. Hadde blit temmelig forbanna selv, hvis jeg selv mente at jeg var en god forelder.

...det er nok ikke alltid man er like gode foreldre som man selv mener.

Skrevet

...det er nok ikke alltid man er like gode foreldre som man selv mener.

Nei, det vet jeg. Likevel har vel de fleste oppegående mennesker en viss innsikt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...