Gå til innhold

Barnevern

Gjest intet å skjule ... annet enn leker som flyter tidvis

Anbefalte innlegg

Gjest overrasket nå!
Skrevet

Ja, jeg går til politiet så fort barnevernet har henlagt sagen. Sjikane.

Du kan anmelde melderen for ærekrenkelse! Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg går til politiet så fort barnevernet har henlagt sagen. Sjikane.

Jeg blir så rasende på slike mennesker som på død og liv må inn å ødelegge for andre! De kan rett og slett ikke tåle at du er lykkelig og lever greit med barna dine....

Jeg hadde stormet politistasjonen med anmeldesle og klager på slike ekle elementer av mennesker i samfunnet..!

Ønsker deg all mulig lykke til!

Skrevet

Jeg ville bedt om et møte med dem på forhånd, og si at du har litt informasjon til dem. På møtet forteller du om han fyren og hvordan han holder på. Inviter dem samtidig hjem til deg, og spill med åpne kort. Si at dere ofte er ute på fritidsaktiviteter (det burde da være positivt), men la det være opp til dem om de vil komme uanmeldt eller ikke.

Si gjerne til dem (når de kommer) at du er åpen for råd og innspill dersom de ser noe ved samspillet mellom deg og barna som de syns burde være bedre. På den måten avvepner du dem, og viser samarbeidsvilje.

Husk at barnevernet først og fremst ønsker å hjelpe til, tilby avlastning osv, og det skal SVÆRT mye til at de tar over omsorgen. (De har faktisk ikke rett til det uten å ha prøvd andre tiltak først.) Ikke vær redd dem, se dem som mennesker som ønsker å hjelpe, og spill på lag med dem.

Gjest har opplevd det samme
Skrevet

Ja, en jeg kjenner godt har meldt meg anonymt til barnevernet. Jeg fikk lese bekymringsmeldingen og kjente igjen håndskriften.

De kommer ikke uanmeldt.

Du blir innkalt til en samtale hos dem, og der _avtaler_ dere et besøk hjemme hos deg. Hvis barnevernet finner det nødvendig.

Det kan være lurt å gjøre det, for som barnevernet sa til meg, "den som har sendt meldingen er en ressurssterk person, og når vi henlegger vil vi være sikre på at han ikke har noen grunn til å anke".

Derfor fulgte de prosedyren til punkt og prikke, og selv om de allerede på første møte sa til meg at det ville ende med henleggelse, sendte de ikke det offisielle henleggelsesbrevet før det var gått de tre månedene som de har til å gjøre undersøkelser.

Slapp av, barnevernet har opplevd dette altfor mange ganger før, og vet hva det dreier seg om.

Skrevet

selfølgelig kan de komme uanmeldt, hvis ikke hadde det jo ikke vært vits!

og de behøver ikke nødvendigvis å komme på dagen :)

og de bryr seg ikke om rot, det de ser etter er samspill mellom deg og barn, og rus !

Har du det "vanlig" har du ikke noe å bekymre deg får :)

Joda, rot (iallfall meir enn litt leiker) blir registrert og tel mot deg.

Skrevet

Dersom de skal komme uanmelt så betyr det at du ikke trenger å ta hensyn til dette i det hele tatt. Om du ikke er hjemme så kan de jo ikke bli sure over det.

Lev videre som før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...