Gå til innhold

hvorfor er lyden på tv'n så mye høyere når det er reklame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må alltid skru ned volumet når reklamen kommer. Er det noen logisk grunn til det?

Skrevet

Antakelig så du skal få med deg det "glade" budskap selv når du velger å bruke reklamen til tissepause eller andre aktiviteter unna tv'n ;-)

...men du har rett i at lyden er høyere under reklamen og at det er irriterende!

Skrevet

Det var en forklaring på det der for noen år siden, men vet ikke om jeg klarer å videreformidle det riktig.

Det var noe om at lyden ikke teknisk sett er høyere, men at de justerer opp noen "innstillinger" på equalizer eller noe sånt, slik at lyden helt klart oppfattes som høyere, fordi alt er tunet til max, mens det normalt er et mer balansert lydbilde.

Ekstremt klønete og dårlig forklart, men dog... hehe

Gjest NurseNovel
Skrevet

Antakelig så du skal få med deg det "glade" budskap selv når du velger å bruke reklamen til tissepause eller andre aktiviteter unna tv'n ;-)

...men du har rett i at lyden er høyere under reklamen og at det er irriterende!

Det burde vært varslet nederst i et hjørne at det snart kom reklame! 5-4-3-2-1 BOOOM - da får man tid til å forberede seg:)

Skrevet

Det burde vært varslet nederst i et hjørne at det snart kom reklame! 5-4-3-2-1 BOOOM - da får man tid til å forberede seg:)

På TV2 forutser du reklamepausen ved at logoen oppe i hjørnet fader ut noen sekunder før.

Da er det bare å kaste seg over fjernkontrollen og svitsje ;-)

Skrevet

Har ingen forklaring, men fy flate så irriterende med det forbaska bråket.... Skulle ønske det gikk an å gjøre noe med det. Jeg ser aldri reklamer bevisst...

Gjest NurseNovel
Skrevet

På TV2 forutser du reklamepausen ved at logoen oppe i hjørnet fader ut noen sekunder før.

Da er det bare å kaste seg over fjernkontrollen og svitsje ;-)

Ja det er riktig:) Men det er på tv2....

Skrevet

Det med reklame har jeg ikke lagt merke til, men TVNorge har mye høyere lyd enn de andre kanalene, og det virkelig irriterer meg.

Skrevet

Det er sikkert gjort bevisst for at man skal bli mer "oppmerksom" på at "nå skjer det noe".

Desverre så skjer det jo ikke noe annet enn at man blir forbannet og skifter kanal.....

Jeg kan i hvert fall ikke se at det har noen positiv hensikt for det som det reklameres for - hvis dette gjøres bevisst.

En blir jo bare irritert.....

ikke fast nick
Skrevet

Jeg hørte en forklaring på det for ikke lenge siden. Reklamefilmer er laget på en helt annen måte rent teknisk enn vanlige tv-programmer, og dette hadde innvirkning på lydnivået fra dem. Reklamefilmen hadde visstnok mer til felles med musikkvideoer enn med tv-programmer. Dette var noe som tv-kanalene ikke hadde noen kontroll over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...