Gå til innhold

Når jeg bestiller fra utlandet

Gjest helt fersk på nett-shopping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med toll og slikt? Er det veldig dyrt å bestille ting? Tenkte å bestille noen t-sjorter og slikt som jg ikke får tak i her.

Skrevet

Forsøk å ikke overstig verdien a 200 kroner.

Hvordan kan egentlig postverket vite hva som er verd over 200 kroner?

Jeg har ikke forstått det der helt..

Skrevet

Hvordan kan egentlig postverket vite hva som er verd over 200 kroner?

Jeg har ikke forstått det der helt..

Verdien skrives på pakken av avsenderen:)

Skrevet

Men det er jo vanskelig å komme under 200 kr. De t-skjortene jeg skal kjøpe koster ca 18 britiske pund for stykke.

Skrevet

Hvis avsender skriver at verdien er under 200 da?

Skrevet

Hvis avsender skriver at verdien er under 200 da?

Da er de vel greie, da. Men jeg lurer på om de blir sjekket i tollen nå, da dette har vært et problem.

Skrevet

Men det er jo vanskelig å komme under 200 kr. De t-skjortene jeg skal kjøpe koster ca 18 britiske pund for stykke.

Da bestemmer du deg for hvor mye de er verdt. Du kan sjekke toll.no og se om du blir klokere, netthandel derfra.

Skrevet

Da bestemmer du deg for hvor mye de er verdt. Du kan sjekke toll.no og se om du blir klokere, netthandel derfra.

Jammen jammen! Hvis en privatperson sender deg noe i posten da, kan vel vedkommende bare late som det er verd mindre enn 200, så mottaker slipper å betale toll?

Skrevet

Jammen jammen! Hvis en privatperson sender deg noe i posten da, kan vel vedkommende bare late som det er verd mindre enn 200, så mottaker slipper å betale toll?

Da kan vel vedkommende sende det som gave, da.

Skrevet

Det må tolles inn om varer koster over 200,-. (Dvs. totalt bestilt beløp)

På spillene jeg bestilte var toll-lappen på 85,- + 25% mva. på bestilt beløp.

Blir fort en del dyrere av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...