Gå til innhold

Veldig usikker på hva jeg har gjort i fht jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, nå håper jeg noen kan hjelpe meg litt her.

For en tid siden fikk jeg en jobb jeg søkte på, internt. Hadde lyst på den, fordi den var fast og 100%. Jeg hadde bare 60% fast, så dette trakk veldig. I tillegg syns jeg jobben i seg selv er veldig spennende, og sånn sett en slags drømmejobb.

MEN så er det miljøet da. Vi er kun 4 som jobber her, pluss en sekretær.

Jeg er yngst, de andre er 12-20 år eldre enn meg. Vanligvis pleier ikke alder bety så mye for meg, dersom jeg liker personene godt. Men her er jeg ikke helt fornøyd.

Det er to kvinner og en mann. Hun ene liker jeg godt, og hun er 20 år eldre enn meg. Men hun er en sånn som prater og er omsorgsfull overfor alle.

Hun andre er stort sett sur, gretten og vet aldri hvor man har. Hun er brautende og jeg og henne har uten tvil anti-kjemi!

Så er det mannen, som henger ekstremt mye sammen med denne sure berta. De to er på samme alder og jobber mye med de samme tingene. Han er hyggelig, men veldig brautende og selvsikker.

Så her sitter jeg da...to uker etter at jeg har begynt i ny jobb, og angrer på at jeg ikke tenkte mer igjennom dette med miljø. Hadde jeg bare hatt en til her, på min alder eller som var litt mer lik meg, da skulle jeg ikke vært i tvil i det hele tatt. Men det er tøft. Jeg føler meg utenfor.

Har nevnt det for sjefen, og fikk beskjed om at miljøet her er noskå kjent for å være litt "hardt og kaldt", og at det skal gjøres noen grep for å fikse opp i det.

Jeg tenker i mitt stille sinn, at hvordan kan dette fikses? Man endrer da ikke personligheter.

Nei, dette ble tøffere enn jeg hadde trodd, og det er ikke så gøy. Heldigvis er jeg lite på kontoret, har en jobb jeg er mye på farten i.

Men av og til må man jo være sosial...og det tærer når jeg føler meg så utenfor.

Jeg er faktisk veldig utadvent og blid, men trives rett og slett ikke med de jeg jobber med..så de oppfatter meg nok som svært stille.

Noen råd? Kan jo ikke gå hen og slutte...det blir for dumt.

Gjest føler med deg, men...
Skrevet

Man kan ikke forandre andre, uten å gå veien om seg selv ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...